ساعت هوشمند

شیائومی «می واچ» معرفی شد؛ زنگ خطر برای اپل واچ

کمپانی شیائومی در مراسم امروز در کنار گوشی 108 مگاپیکسلی Mi CC9 Pro، از ساعت هوشمند خود با نام «می واچ» پرده‌برداری کرد. این گجت که اولین ساعت هوشمند شیائومی محسوب می‌شود، به قابلیت‌های بی‌نظیری مجهز شده که شرکت در مراسم معرفی از آن به عنوان «یک گوشی کوچک روی مچ» نام برد.

می واچ شیائومی به صفحه نمایش 1.78 اینچی آمولد مربعی شکل و تکنولوژی «همیشه روشن» مجهز شده است. قسمت پشتی ساعت از سرامیک ساخته شده و در سمت راست گوشی نیز یک دکمه در کنار تاج ساعت قرار گرفته است. سمت چپ گوشی هم به اسپیکر و میکروفون اختصاص داده شده است. شیائومی می واچ از بلوتوث، NFC و ای‌سیم هم پشتیبانی می‌کند و همانند ساعت هوشمند شرکت اپل بدون نیاز به گوشی هم کار می‌کند.

می واچ به رابط کاربری MIUI در کنار سیستم عامل Wear OS شرکت گوگل مجهز است. روی این ساعت بیش از 40 اپلیکیشن پیش‌فرض وجود دارد و اپ استور جداگانه‌ای که برای این ساعت در نظر گرفته شده پذیرای برنامه‌نویسان علاقه‌مند به این ساعت است.

ساعت هوشمند شیائومی می واچ

از قابلیت‌های سلامتی و فیتنس این ساعت می‌توان به سیستم نظارت بر شنا اشاره کرد. سنسور ضربان قلب نیز بر اساس نوع تمرینات کاربر ضربان قلب را بررسی می‌کند.

در زیر پوسته می واچ، شیائومی از پردازنده Snapdragon Wear 3100 4G در کنار 1 گیگابایت رم و حافظه داخلی 8 گیگابایتی استفاده کرده است. شیائومی می‌گوید باتری این ساعت در حالت 4G روشن، قادر است به صورت مداوم تا 36 ساعت دوام بیاورد. شیائومی می واچ به باتری 570 میلی‌آمپری مجهز شده که بزرگترین باتری به‌کارگرفته شده در بین اسمارت‌واچ‌های دنیا به حساب می‌آید.

ساعت هوشمند شیائومی می واچ

در حال حاضر شیائومی می واچ تنها در کشور چین عرضه می‌شود و فعلا صحبتی راجع به عرضه آن در بازار دیگر کشورها نشده است.

این ساعت از 20 آبان رسما وارد بازار خواهد شد و قیمت آن نیز 185 دلار اعلام شده است.

منبع: GSMArena

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا