اپل

شباهت پتنت جدید اپل به «شیائومی می میکس آلفا»

شایعات راجع به آیفون با نمایشگر یکپارچه که دور تا دور بدنه را فراگرفته از سال‌ها پیش شنیده شده و حتی رندرهایی نیز توسط کاربران سراسر دنیا درباره آن منتشر شده است. اما پتنت به‌روزرسانی شده اپل نشان می‌دهد که کوپرتینو علاقه زیادی به تحقق این تکنولوژی دارد، حتی اگر قرار نباشد از این تکنولوژی در آیفون 12 استفاده شود.

طبق گزارشی که توسط وبسایت Patently Apple منتشر شده، اپل به تازگی یک پتنت قدیمی را که در زمینه صفحه نمایش یکپارچه که در تا دور آیفون چیپیده شده است آپدیت کرده است. در این به‌روزرسانی، اطلاعات و جزئیات جدیدی هم به دست آمده است.

پتنت جدید آیفون

با اینکه این پتنت جدید نیست، اما به‌روزرسانی آن توسط اپل نشان می‌دهد که این شرکت همچنان به این تکنولوژی علاقه دارد و همین مسئله طرفداران را به اینکه شاید در آینده نزدیک شاهد چنین آیفونی باشند، امیدوار می‌کند. حال اینکه چه زمانی اپل این پتنت را به واقعیت تبدیل می‌کند، نامعلوم است.

اطلاعات جدید به‌دست آمده از این پتنت، یک نمایشگر یکپارچه به دور آیفون را نشان می‌دهد. نمایشگری که در هر دو طرف گوشی قابل استفاده است.

جالب اینکه همین چند هفته پیش شیائومی گوشی «می میکس آلفا» را با مشخصات مشابه به این پتنت معرفی کرد. البته می میکس آلفا هم فعلا در مرحله کانسپت قرار دارد و شاید هیچگاه وارد فاز تولید نشود.

پتنت جدید آیفون اپل

شاید به‌کارگیری چنین تکنولوژی در گوشی‌های آیفون به زمان بیشتری نیاز داشته باشد. از طرفی دیگر اپل هم در زمینه استفاده از تکنولوژی‌ها جدید بسیار دست به عصا عمل می‌کند و تا زمانی که از بی‌نقص یودن یک فناوری جدید مطمئن نشود هیچگاه تن به ریسک‌ استفاده از آن نمی‌دهد.

حال برنامه اپل برای این نوع نمایشگر یکپارچه هرچه که باشد، آیفون‌های 2020 اپل مطمئنا پیشرفت‌های قابل توجهی نسبت یه مدل‌های 2019 خواهند داشت. اخیرا شایعه شده که اپل قصد دارد در آیفون‌های سال آینده از نمایشگرهای 120 گیگاهرتزی استفاده کند.

منبع: Techradar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا