چگونه

چگونه با گوشی اندرویدی خود اسکرین‌شات بگیریم؟

شاید بارها برایتان پیش آمده که بخواهید از صفحه گوشی خود عکس و یا همان اسکرین‌شات بگیرید تا بتوانید یک رکورد جدید، یک پیام و یا گفت‌وگویی را در شبکه‌های اجتماعی ثبت کنید.

این کار علی‌رغم سادگی می‌تواند بسیار دشوار هم باشد. بدین معنی که اگر ندانید کدام کلیدها را باید فشار دهید، کلافه خواهید شد و سوژه مورد نظر را که قصد عکس گرفتن از آن را داشته‌اید، از دست خواهید داد.

از این‌رو،  در این نوشته قصد داریم تا نحوه اسکرین‌شات گرفتن در گوشی‌های اندورویدی را با یکدیگر مرور کنیم. البته در گوشی‌های جدید، دکمه ویژه‌ای برای این منظور در منوی نوتیفیکیشن تعبیه شده که با اسکرول کردن به پایین قابل رویت است و می‌توان با زدن آن، اسکرین‌شات گرفت.

اما در بسیاری از گوشی‌های اندرویدی متعلق به سال‌های گذشته، این قابلیت وجود ندارد و می‌بایست این فرآیند به صورت دستی انجام شود. برای این منظور، می‌بایست چند دکمه را به طور همزمان با یکدیگر فشار دهید که ترکیب این دکمه‌ها در گوشی‌های مختلف، متفاوت است.

در این‌جا ابتدا می‌بایست دکمه پاور (Power) گوشی خود را نگه داشته و سپس کلید کم کردن صدا را که تحت عنوان Volume Down شناخته می‌شود، فشار دهید. توجه داشته باشید که حین فشار دادن دکمه کم کردن صدا، انگشت شما نباید از روی دکمه پاور جدا شده باشد.

چگونه با گوشی اندرویدی خود اسکرین‌شات بگیریم؟

اگر این فرآیند را درست انجام داده باشید، اسکرین‌شات از صفحه مورد نظر گرفته و به گالری منتقل می‌شود. برای اطمینان بیشتر از صحت کار می‌توانید به گالری دستگاه خود مراجعه کنید.

این ترکیب دکمه‌ها ممکن است در همه گوشی‌ها و یا تبلت‌ها کار نکند. از این‌رو، روش دیگر استفاده از دکمه پاور و هوم گوشی است. همانند مورد قبل، برای گرفتن اسکرین‌شات، ابتدا باید دکمه پاور را نگه داشت و سپس دکمه هوم را فشار داد. البته ممکن است این روش بر روی گوشی‌هایی که می‌توان با زدن دکمه پاور و کم کردن صدا اسکرین‌شات گرفت هم کار کند.

چگونه با گوشی اندرویدی خود اسکرین‌شات بگیریم؟

این دو راهکار، بهترین شیوه‌ها برای گرفتن عکس از صفحه نمایش گوشی‌ها هستند.

 

نوشته های مشابه

‫800 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا