گوگل

همکاری شرکت های چینی برای رقابت با پلی استور گوگل

شرکت های چینی هواوی، ویوو، اوپو و شیائومی طبق گزارش‌ها در حال همکاری برای راه‌اندازی یک پلتفرم هستند که به برنامه‌نویسان غیر چینی امکان آپلود همزمان اپلیکیشن‌ها به اپ‌استورهای این شرکت‌ها را می‌دهد. هدف از این همکاری، رقابت با پلی استور گوگل عنوان شده است.

بنابر گزارش رویترز، این تولیدکنندگان اسمارت‌فون طی یک همکاری تحت عنوان «GDSA» (Global Developing Service Alliance) با یکدیگر همکاری می‌کنند که به نظر می‌رسد هدف از این همکاری مبارزه با انحصار پلی استور گوگل در بازار اپلیکیشن‌های اندرویدی است.

از آنجایی که گوگل استور در کشور چین فیلتر است، کاربران اندرویدی چینی به دانلود اپلیکیشن‌ها از دیگر استورهای داخلی این کشور عادت کرده‌اند که اکثر این استورها به شرکت‌های هواوی و اوپو تعلق دارند. اما خارج از چین، گوگل استور حرف اول را در بازار اپلیکیشن‌ها می‌زند. در نتیجه انحصار پلی استور، اپ‌استورهای دیگر همواره با محدودیت پشتیبانی از طرف برنامه‌نویسان همراه بوده‌اند. اما طرح GDSA به احتمال زیاد می‌تواند این محدودیت را برای شرکت‌های چینی برطرف کند.

طبق آنچه که در وبسایت آزمایشی GDSA آمده، این سرویس در حال حاضر برای 9 کشور و منطقه از جمله هند، اندونزی، روسیه و مالزی برنامه‌ریزی شده است. هواوی در اروپا و شیائومی در هند، دو برند مطرح به حساب می‌آیند که بازار قابل توجهی را در این مناطق در اختیار دارند اما روی هم رفته این دو بازار تنها 40 درصد از کل بازار هدف این شرکت‌ها را تشکیل می‌دهند.

همکاری شرکت های چینی برای رقابت با پلی استور گوگل و راه‌اندازی این پلتفرم جدید می‌تواند کار را برای برنامه‌نویسان راحت کند تا بدون محدودیت بتوانند اپلکیشن‌های خود را به‌طور همزمان در چند اپ‌استور چینی آپلود کنند.

منبع
The Verge

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا