تکنولوژیهوش مصنوعی

سرمایه‌گذاری 7 میلیارد دلاری شیائومی ‌در 5G، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا

شرکت چینی از تصمیم خود برای سرمایه‌گذاری 7.18 میلیارد دلاری (50 میلیارد یوآن) در فناوری‌های نوظهوری همچون 5G و هوش مصنوعی در طی پنج سال آینده خبر داد تا بتواند با توجه به داغ شدن رقابت میان شرکت‌ها در سال‌های اخیر، حرفی برای گفتن و محصولی برای عرضه داشته باشد.

خبرگزاری رویترز در این رابطه نوشت لی جون مدیرعامل شیائومی ‌از طریق انتشار پستی در اکانت رسمی‌این شرکت در شبکه‌های اجتماعی، این موضوع را تایید کرد، اما متاسفانه جزییاتی را در خصوص این حجم گسترده از سرمایه‌گذاری منتشر نکرد.

لی جون با اشاره به ضروریت ترکیب هوش مصنوعی و فناوری‌های مبتنی بر اینترنت گفت که این شرکت نیازمند تداوم پیشرفت خود در زمینه‌های هوش مصنوعی و اینترنت اشیا است چرا که زندگی انسان‌ها در حال هوشمند شدن است و آن را در تمامی‌ابعاد مشاهده خواهیم کرد. ما باید جایگاه خود را در این حوزه تثبیت کنیم.

این میزان سرمایه‌گذاری در حالی انجام می‌شود که شیائومی ‌در سال گذشته برای پروژه All in AIoT، حدود 10 میلیارد یوآن پیش‌بینی کرده بود که با رشدی پنج برابری همراه شده است. شیائومی ‌در ابتدا کار خود را با عرضه گوشی‌های ارزان‌قیمت آغاز کرد، اما کمک فعالیت خود را گسترش داد و به تولید انواع محصولات الکترونیکی و هوشمند همانند تلویزیون‌ها، ربات‌ها و غیره روی آورد.

با این حال، شیائومی ‌در خاک چین، با رقیب قدرتمندی به نام هواوی مواجه است که طبق آخرین گزارش‌ها، در سه ماهه سوم سال 2019 توانست چیزی حدود 42 درصد از کل فروش گوشی‌های هوشمند در چین را برای خود تصاحب کند.

طبق آخرین شنیده‌ها، شیائومی ‌قصد دارد تا در سال جاری میلادی، بیش از 10 میلیارد دلار گوشی هوشمند مجهز به فناوری 5G را به بازار عرضه کند.

منبع
رویترز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا