تکنولوژی

یک درصد از کاربران اندروید از نوگت استفاده می‌کنند

آخرین گزارش گوگل در مورد درصد استفاده از سیستم عامل‌های مختلف منتشر شد. طبق این گزارش، میزان استفاده از اندروید نوگت نسخه 7.0 و 7.2، 1.2 درصد است و اولین بار است که می‌بینیم نوگت، بعد از تاریخ معرفی در آگوست 2016 تا به کنون، بیش از 1 درصد از میزان استفاده از این سیستم عامل را شامل می‌شود.

میزان استفاده از اندروید نسخه Marshmallow نیز این ماه افزایش پیدا کرد. این نسخه از میزان 29.6 درصد در ماه ژانویه به 30.7 درصد در فوریه رسید. اما اندروید نسخه Lollipop، از 33.4  درصد در ژانویه به 32.9 درصد در فوریه رسید. اندروید نسخه KitKat نیز کاهش استفاده را تجربه کرد و از 22.6  درصد به 21.9  درصد در این ماه رسید. اندروید نسخه Jelly Bean هم از 11.6 درصد استفاده در ژانویه به 11.3 در فوریه کاهش پیدا کرد.

شرکت گوگل با بررسی نسخه سیستم عامل گوشی‌هایی که به Play Store  مرتبط می‌شوند، به این ارقام و آمار دست پیدا می‌کند. گوگل برای تهیه گزارش این ماه، 7 روز آخر منتهی به 6 فوریه را مورد بررسی قرار داد.

شاید استفاده 1 درصدی از نسخه نوگت کمی ناامید کننده است اما با در نظر گرفتن اینکه این نسخه به تازگی منتشر شده و بسیاری از کاربران هنوز گوشی خود را به این نسخه به روز رسانی نکرده‌اند، رقم اعلام شده چندان بی ربط به نظر نمی‌رسد. گوشی‌های هوشمند جدید بسیاری از شرکت‌های سازنده که قرار است با این نسخه سیستم عامل اندروید ارائه شوند نیز هنوز عرضه نشده‌اند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا