تکنولوژی

چگونه اندروید نوگت را دانلود کنیم؟

نحوه دانلود اندروید نوگت

اندروید 7.0 نوگت به بازار آمده و در حال حاضر برای بسیاری از دستگاه‌ها معرفی شده است و این یعنی می‌توانید این نسخه را بدون انجام برخی مراحل پیچیده همین حالا دانلود کنید. بسیاری از اسمارت‌فون‌های اندوریدی در حال حاضر آماده دریافت این نسخه از اندورید هستند. برخی اسمارت‌فون‌ها از جمله پیکسل، پیکسل XL، نکسوس 5X و نکسوس 6P می‌توانند نسخه اولیه اندروید O را نیز دانلود کنند.

اگر دستگاه شما هنوز اندوید 7 را دریافت نکرده است، بهتر است سری به آخرین اطلاعات درباره تاریخ عرضه این آپدیت برای گوشی‌های مختلف بزنید تا از تاریخ احتمالی دریافت آن باخبر شوید. در کل هرچه دستگاهتان جدیدتر باشد، این به‌روزرسانی را نیز زودتر دریافت خواهید کرد.

اسمارت‌فون‌های جدید گوگل یعنی پیکسل و پیکسل XL با اندروید نوگت معرفی و عرضه شدند و این نسخه در حال حاضر برای ال‌جی G5، موتو زد، موتو زد فورس، موتو جی 4 و موتو جی 4 پلاس قابل دانلود و اجرا است. البته اسمارت‌فون‌های اکسپریا X و اکسپریا X Compact نیز به اندروید نوگت مجهز شده‌اند. ضمنا اندورید نسخه 7.1.1 نیز با هدف برطرف سازی برخی ضعف‌ها و باگ‌های نسخه قبلی به‌تازگی عرضه شده است.

اندورید نوگت را به هر شکلی که دریافت کنید، ارزش دارد چرا که از ویژگی‌های بسیار متنوع و جدیدی از جمله حالت Multi Window که امکان استفاده همزمان دو اپلیکیشن در کنار همدیگر را می‌دهد، برخوردار است. پاسخ مستقیم با اعلانات بدون نیاز به خروج از برنامه‌ها و منوی تنظیمات متفاوت از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این اندورید  محسوب می‌شوند. بهبود برخی از امکانات نسخه قبلی از جمله بهینه سازی باتری و افزایش سرعت اجرای برنامه‌ها نیز از جمله تغییرات این اندورید نسبت به نسخه قبلی است.

اقدامات ضروری قبل از دانلود اندروید نوگت

قبل از هرچیز بهتر است یک بک‌آپ(پشتیبان) از اطلاعات داخل دستگاهتان بگیرید. با اینکه این نسخه از اندروید 7.0، نسخه‌ نهایی آن محسوب می‌شود اما باز هم ممکن است در مراحل نصب مشکلی پیش بیاید و اطلاعاتتان از بین برود. پس داشتن بک‌آپ از اطلاعات داخل دستگاه به عنوان نوعی محکم کاری قبل از نصب کاملا منطقی است.

برای انجام این کار ابتدا از فعال بودن بک‌آپ داخلی دستگاهتان اطمینان حاصل کنید. برای انجام این کار وارد تنظیمات شده سپس به قسمت Backup & Reset رفته و تیک گزینه‌های Backup my data (از اطلاعات من بک‌آپ بگیر) و Automatic Restore را بزنید. ضمنا می‌توانید با اتصال دستگاهتان به کامپیوتر از طریق یو‌اس‌بی و انتقال تصاویر داخل گوشی به کامپیوتر، از عکس‌هایتان بک‌آپ تهیه کنید.

جستجوی آپدیت

حال که شما آماده هستید، باید از آماده بودن دستگاهتان برای دریافت این نسخه هم اطمینان حاصل کنید. طبق گفته‌های گوگل، نکسوس 6، نکسوس 5X، نکسوس 6P، نکسوس Player، گوگل پیکسل C قبل از دیگر دستگاه‌ها اندورید نوگت را دریافت خواهند کرد. اما قرار نیست که همکی آپدیت را در همان روز اول دریافت کنند.

این به‌روزرسانی قرار است در چند مراحل در طول هفته‌ی آینده برای دستگاه‌ها عرضه شود، بنابراین برخی دستگاه‌ها ممکن است کمی دیرتر از دیگر گوشی‌ها نوگت 7.0 را دریفات کنند. گوگل به اطلاع رسانی تا همین حد بسنده کرده است اما اگر صاحب یکی از گوشی‌هایی که در بالا اشاره کردیم هستید، بهتر است برای اطمینان از دریافت نوگت سری به تنظیمات گوشی خود بزنید.

زمانی که آپدیت جدید سیستم عامل برای گوشی شما عرضه می‌شود، کاملا مشخص است. اندروید نوگت همانند دیگر سیستم‌عامل‌ها از طریق اینترنت برای اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها ارسال می‌شود بنابراین به محض دریافت نسخه جدید، نوتیفیکیشن آن رادریافت خواهید کرد.

دریافت اندورید نوگت به‌صورت دستی

حتی اگر مدل‌هی جدید گوشی نکسوس را داشته باشید، بازهم ممکن است آپدیت 7 را نبینید. با این حال با ثبت نام در برنامه بتای اندورید می‌توانید این آپدیت را به‌صورت دستی دریافت کنید. اگرچه نسخه نهایی اندروید 7.0 عرضه شده اما هنوز هم با ثبت نام در برنامه اندرود بتا می‌توانید گوشیتان را در اولویت دریافت اندروید نوگت قرار داده و اجازه دانلود آن را کسب کنید.

برای ثبت نام در این برنامه به وبسایت اندروید بتا رفته و گزینه “Enrol Device” را انتخاب کنید. پس از ثبت دستکاهتان در این قسمت، آپدیت نوگت در تنیمات گوشی برایتان ظاهر خواهد شد.

 

دانلود اندروید نوگت

خب هرطور که این اندروید را دریافت کرده‌اید، چه به‌صورت دستی چه به‌صورت خودکار، به‌هرحال به شما تبریک می‌گوییم. حالا نوبت به نصب این اندروید رسیده است. برای نصب کافیست که راهنمایی‌های روی صفحه را دنبال کنید اما قبل از انجام این کار، از اتصال دستگاهتان به وای‌فای و داشتن شارژ باتری حداکثری اطمینان حاصل کنید.

در حقیقت اتصال دستگاه به شارژر در حین نصب آپدیت معقول‌تر به‌نظر می‌رسد چراکه خاموش شدن دستگاه در حین نصب به‌هیچ وجه برایتان خوشایند نخواهد بود. ضمنا برای نصب باید زمانی را نتخاب کنید که نیازی به دستگاهتان نداشته باششد چرا که نصب این آپدیت کمی زمان خواهد گرفت و در مراحل نصب موبایل شما خارج از دسترس خواهد بود.

پس از اتمام مراحل، کافیست کمی صبور باشید تا نصب به پایان رسیده و از اندروید نوگت خود لذت ببرید.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا