چگونهگوناگون

نکات ضروری که قبل از طراحی سایت باید بدانیم

اگر محصول فیزیکی، مجازی و یا خدماتی برای فروش دارید برای طراحی سایت اختصاصی درنگ نکنید. در نهایت هدف شما از داشتن یک وب سایت، برندسازی و فروش بیشتر است؛ طراحی سایت فروشگاهی شما می تواند سکوی پرتاب یا نقطه سقوط کسب و کار آنلاین شما باشد. به همین جهت قبل از شروع سفارش طراحی سایت فروشگاهی خود این موارد را در نظر بگیرید.

نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی

مرحله اول هدف خود از طراحی وب سایت را مشخص کنید

هدف شما می‌تواند مسیر را برای شما روشن و هموار کند. زمانیکه به درستی هدف خود را روشن کنید می‌توانید قدم‌های بعدی را به درستی بردارید. ممکن است فقط برای برندینگ خود نیاز به طراحی سایت داشته باشید یا فقط برای فروش یک محصول ویژه، در نهایت هر کدام از این اهداف مسیر پیش روی شما را تغییر می‌دهد.

مرحله دوم شناخت مخاطبان، گروه مخاطب هدف خود را مشخص کنید

این مرحله مهمترین اقدام شماست. اینکه مخاطب شما چه گروهی از افراد جامعه باشند، موقعیت جغرافیایی آنها کجا باشد، علایق و تفریحاتش چیست، در روند طراحی سایت شما موثر است. هدف شما از سفارش سایت فروشگاهی در نهایت جذب مخاطب است پس بهتر است ابتدا گروه مخاطبان خود را مشخص کنید. در بررسی مخاطبان هدف به این موارد توجه کنید:

  • جنسیت
  • گروه سنی
  • شغل
  • تحصیلات
  • محل زندگی
  • میانگین درآمد

با توجه به بررسی موارد بالا به یک تعریف مشخص از مخاطبان هدف خود می‌رسید که اصطلاحا به آن، پرسونای مخاطب گفته می شود. این بسیار مهم است که برای چه کسانی قرار است وب سایت طراحی کنید. 

مرحله سوم نیازسنجی، خودتان، تجارت خودتان را بررسی کنید

بهتر است خودتان دست به کار شوید، تمام نیازهایی که فکر می‌کنید باید در فرشگاه آنلاین با توجه به پرسونای مخاطب و هدف از راه‌اندازی فروشگاه آنلاین خود داشته باشید را بررسی کنید. می‌توانید از روی سایت همکارانتان کمک بگیرید، ببینید چه امکاناتی در سایت خود دارند، به عنوان مشتری وقتی از سایت آن‌ها بازدید می‌کنید، چه معایب و مزایایی برای شما ایجاد کرده‌اند، تمام موارد را یادداشت کنید تا به یک دسته بندی از امکانات برسید، این لیست می تواند برای شروع مسیر به شما کمک به سزایی کند.

نکات ضروری که قبل از طراحی سایت باید بدانیم
امکانات سایت فروشگاهی 

مرحله چهارم تعیین بودجه، چه توقعاتی دارید و چقدر می توانید هزینه کنید.

درست است که تعرفه ثابتی برای طراحی اختصاصی سایت وجود ندارد، اما یک شرکت طراحی سایت یا یک طراح سایت با توجه به به امکانات انتخابی شما و موارد بالا هزینه طراحی سایت را برای شما محاسبه می‌کند. در نظر بگیرید که این هزینه در حقیقت برای شما سرمایه گذاری است، توجه کنید که یک پروژه حرفه ای قطعا زمان بر خواهد بود و یک یا چند برنامه نویس حرفه ای باید روی یک پروژه زمان بگذارند، به همین دلیل احتمالا قیمت‌های متفاوتی در این زمینه می‌شنوید. پیشنهاد می‌کنیم برای تعیین دقیق بودجه ابتدا شرکت طراحی سایت خود را انتخاب کنید. 

مرحله پنجم انتخاب شرکت طراحی سایت فروشگاهی

از بخش های مهم این مسیر، انتخاب شرکت طراحی سایت است، حتما در این مورد کمی وسوس داشته باشید تا بهترین تصمیم را اتخاذ کنید. در بحث مقایسه شرکت های طراحی سایت، ابتدا نمونه سایت‌های کار شده توسط شرکت‌ها را بررسی کنید. حتی با آنها تماس بگیرید و در مورد پروژه ای که انجام شده پرس‌و‌جو کنید. از شرکت درخواست مشاوره کنید و پیشنهاد آن‌ها را مطالعه کنید. یک جلسه حضوری در محل آن‌ها داشته باشید و در مورد پروژه خود نظرات آنها را جویا شوید. در مورد نحوه پشتیبانی و مدت آن اطمینان حاصل کنید. سپس بهترین مورد را انتخاب کنید. 

مرحله ششم طراحی وب سایت اختصاصی

اگر در بخش قبلی، شرکت معتبری را برای طراحی سایت فروشگاهی خود انتخاب کرده باشید، در این مرحله باید در مورد طرح سایت به یک نظر قاطع برسید، عموما شرکت هایی که از قالب های آماده استفاده می کنند گزینه مناسبی برای ایجاد یک کسب‌و‌کار حرفه ای آنلاین نیستند، حتی اگر از طرح های اختصاصی استفاده می‌کنند حتما نمونه کارهای قبلی را بررسی کنید تا متوجه میزان حرفه‌ای بودن آن‌ها شوید. طرح سایت باید با توجه به برند شما، هدف شما، پرسونای مخاطب طراحی شود تا منحصر به کسب‌و‌کار شما باشد.

مرحله هفتم بررسی و تست طراحی وب سایت فروشگاهی

در این مرحله باید فرآیند طراحی سایت طی شده باشد و در دوره تست و پشتیبانی با شرکت منتخب خود باشید، حتما از جنبه های مختلف سایت خود را بررسی کنید، محصولات خود را وارد کنید و فرآیند خرید و ثبت نام را چند بار تکرار کنید تا از صحت همه مراحل مطمئن شوید. 

امکانات سایت فروشگاهی 

داشتن فروشگاه آنلاین برای هر کسب‌و‌کاری الزامی است، اگر هنوز اقدام به طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی خود نکرده‌اید بهتر است برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین خود هر چه سریع‌تر اقدام کنید. حتما به خاطر داشته باشید که در مورد شرکتهای طراحی سایت فروشگاهی تحقیق کنید. شرکت‌های زیادی از جمله شرکت طراحی سایت مه ویژن، وبسیما، وب رمز، وب وان و… در این زمینه فعالیت می‌کنند؛ اما توجه کنید که طراحی سایت فروشگاهی حرفه‌ای، برای ورود به عرصه وب و داشتن مشتریان وفادار، بسیار مهم است. شرکت‌هایی که از قالب های آماده، استفاده می‌کنند، قطعا نمی‌توانند گزینه مناسبی برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار حرفه‌ای برای شما باشند.

انتخاب شرکت طراحی سایت فروشگاهی

در مه ویژن، برای شروع پروژه طراحی اختصاصی سایت، هویت برند، ویژگی‌های مشتریان شما، اهداف کوتاه مدت و بلند مدت شما از ساخت فروشگاه اینترنتی، بررسی می‌شود. آنچه در مه ویژن دارای اهمیت است، پیشرفت کسب‌وکار مشتریان است، به همین جهت حتما برای پایداری و رشد در کسب‌و‌کار خود، از یک تیم حرفه‌ای و با تجربه مشاوره بگیرید.

«مه ویژن»، هر کسب‌و‌کار را با اولویت‌های مهم در تجارت خودش، تجزیه تحلیل می‌کند و هدف از طراحی سایت فروشگاهی را ایجاد تجربه خوب برای مشتریان شما می‌داند و همواره سعی دارد تا بهترین طراحی سایت فروشگاه آنلاین برای شما انجام شود. نمونه سایت فروشگاهی طراحی شده در “مه ویژن” همگی به صورت طراحی سایت اختصاصی و حرفه‌ای انجام می‌شوند و هر برند طراحی متفاوت و خلاقانه‌ای دارد. برای آشنایی بیشتر حتما بخش نمونه کارها در سایت مه ویژن را مشاهده کنید.

و در آخر باید این نکته را اضافه کنیم که داشتن یک فروشگاه آنلاین اختصاصی و حرفه‌ای می‌تواند چند گام شما را در تجارت خودتان نسبت به همکارانتان جلو بیاندازد. قطعا شما برای پیشرفت در کسب‌و‌کار خود باید با دانش و تکنولوژی روز همگام باشید تا بتوانید کسب‌و‌کار خود را در مسیر صحیح گسترش دهید و روز به روز ایده‌های جدید را در فروش آنلاین خود اجرا کنید.

نوشته های مشابه

‫18 دیدگاه ها

  1. Нужная услуга для идеальной отделки интерьера- это механизированная штукатурка стен. На mehanizirovannaya-shtukaturka-moscow.ru предлагаются только самые качественные услуги.

  2. Ищете надежного подрядчика для устройства стяжки пола в Москве? Обращайтесь к нам на сайт styazhka-pola24.ru! Мы предлагаем услуги по залитию стяжки пола любой сложности и площади, а также гарантируем быстрое и качественное выполнение работ.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا