بازیچگونه

آموزش اجرای بازی روی لپتاپ های ارزان قیمت

اگر به دنبال اجرا بهترین بازی های کامپیوتری روی لپتاپ هستید، مسئله پول خیلی هم اهمیت ندارد چون شما برای اجرای بازی های جدید و سنگین کامپوتری لزوما نیازی به داشتن یک لپتاپ خیلی قدرتمند هم ندارید و می‌توانید با یک لپتاپ ارزان قیمت و یک سری ترفندها هم این کار را انجام دهید.

برای گیمرهایی که از لحاظ بودجه در محدودیت هستند یک لپتاپ ارزان قیمت هم غنیمت است چراکه تا الان فکر می‌کردید با یک لپتاپ قدیمی و ضعیف تنها قادر به مطالعه و جستجو ساده در اینترنت هستید. البته انتظار نداشته باشید عملکرد لپتاپ شما با یک کامپیوتر گیمینگ گران قیمت با بهترین کارت گرافیک و رم بالا برابر باشد.

در این چند سال توانسته‌ایم با استفاده از لپتاپ‌های ساده و ضعیف بازی های محبوب، سنگین و حتی مدرن را اجرا کنیم و در این میان توانسته‌ایم تجربیات خوبی را نیز کسب کنیم. البته اگر خیلی به اجرای بازی با کیفیت بالا اعتقاد دارید، بهتر است بیخیال این مطلب شوید.

در ادامه این مطلب لیستی از بهترین توصیه‌ها و ترفندها را برای نهایت بهره‌ مندی از قدرت لپتاپ در اجرای بازی‌های کامپیوتری تهیه کرده‌ایم. بنابراین اگر گیمر هستید و یک لپتاپ اقتصادی دارید، این مطلب را از دست ندهید.

رم لپتاپ خود را بشناسید

آموزش اجرا بازی لپتاپ های ارزان قیمت

قبل از هر چیز با این خبر بد شروع می‌کنیم: اگر یک لپتاپ ارزان قیمت دارید، قرار نیست همه بازی‌های کامپیوتری را اجرا کنید. بازی‌هایی هستند که که هرچقدر هم قدرت لپتاپتان را بهینه سازی کنید نمی‌توانید آنها را اجرا کنید و تا ابد از دسترس شما خارج هستند. بنابراین بهتر است قبل از خرید بازی نیازمندی‌های سخت‌افزاری آن بازی را چک کنید.

قبل از خرید بازی ابتدا ویژگی‌های سخت‌افزاری هر بازی را بشناسید. این ویژگی‌ها معمولا درون سایت مختص بازی قابل رویت هستند. بنابراین قبل از خرید حداقل سیستم مورد نیاز برای بازی را چک کنید.

مهمترین‌ ویژگی در این میان رم است. مطمئن شوید که رم مورد نیاز بازی با مقدار رم لپتاپ شما همخوانی دارد. این کار با جستجوی کلمه «RAM» در نوار جستجو ویندوز 10 قابل انجام است. در حال حاضر 8 گیگابایت رم برای اجرای بازی‌های نسبتا ضعیف و میان رده کافی به‌نظر می‌رسد.

یک ماوس خوب خریداری کنید

آموزش اجرا بازی روی لپتاپ ارزان قیمت

اگرمی‌خواهید یک گیمر اقتصادی باشید، نیازی نیست خیلی به لوازم جانبی اهمیت دهید، اما یک وسیله خیلی حیاتی وجود دارد که باید همیشه بهترین آن را انتخاب و خریداری کنید.

بله لپتاپ‌ها شاید تاچ پد داشته باشند اما برایاجرای بازی‌ها شما مطئنان به یک ماوس خوب نیاز دارید تا بتوانید عملکرد سریع و قابل قبولی داشته باشید.

استفاده از ماوس در هنگام بازی کردن قدرت و سرعت عملکرد و واکنش خیلی خوبی می‌دهد، بنابراین بسیار مهم است برای بازی‌هایی که علاوه بر کیبورد به ماوس هم احتیاج دارند یک ماوس مناسب داشته باشید. البته لازم نیست حتما یک ماوس گران قیمت بخرید. دنبال ماوس‌های یو اس بی متوسط بروید تا تجربه بهتری هنگام بازی کردن داشته باشید.

همیشه به شارژ متصل باشید

بازی‌های کامپیوتر معمولا شارژ باتری سیستم را خیلی سریع مصرف می‌کنند و اگر روی لپتاپ‌های ارزان قیمت این بازی‌ها را اجرا کتید، این پروسه خیلی سریع‌تر اتفاق می‌افتد.

اگر برای مثال یک بازی نسبتا سنگین را اجرا می‌کنید، مطمئنا دوست ندارید وسط بازی ناگهان شارژ لپتاپ تمام شود و به همین دلیل ضروری است هنگام بازی لپتاپ به شارژر متصل باشد.

گاهی اوقات شارژ لپتاپ شما در استفاده روزمره تا 1 روز کامل دوام می‌آورد اما هنگام بازی کردن نمی‌توانید روی این ارقام حساب کنید و به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتما از شارژر استفاده کنید.

همه برنامه‌ها را ببندید

احتمال اگر بدانید برنامه‌های جزئی در بک گراند چقدر از قدرت پردازش شما را مصرف می‌کنند شگفت‌زده می‌شوید. بنابراین اگر می‌خواهید از نهایت قدرت پردازشی لپتاپ هنگام بازی بهره ببرید، حتما برنامه‌های اضافی را که از پردازنده شما استفاده می‌کنند ببندید.

این یعنی پنجره مرورگر و تمامی تب‌هایی که درون مرورگر باز هستند همگی باید بسته شوند. مطمئن شوید اسپاتیفای و حتی برنامه‌های کوچک مثل اسکایپ را نیز بسته‌اید.

مستقیم به قسمت Option بروید

خب حالا که لپتاپ را آماده بازی کرده‌اید، آیا بازی هم آماده اجرا روی این لپتاپ ارزان قیمت شده یا نه؟ این مسئله کمی چالش برانگیز است و باید خیلی مراقب باشید.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که وارد بازی شوید و در منو Option برخی از ویژگی‌ها را از جمله سایه‌ها و انیمیشن‌های محیط غیرفعال کنید. در کل باید تمامی افکت‌های غیرضروری بازی را غیرفعال کرده تا کمترین فشار ممکن روی گرافیک شما اعمال شود.

پس از انجام این مرحله احتمالا لپتاپ شما تا حدود زیادی آماده اجرای بازی است. اگر در طول بازی دیدید که هیچ مشکل و کندی وجود ندارد می‌توانید در بخش تنظیمات برخی از ویژگی‌ها را مجددا فعال کنید.

بازی کردن با لپتاپ‌های عادی اصلا کار ساده‌ای نیست چون در صورتی که یک گیمر با لپتاپ ارزان قیمت هستید باید قربانی‌های زیادی بدهید. اما در صورتی که قدم‌های بالا را به خوبی دنبال کنید می‌توانید تا حدودی از مقدار این قربانی‌ها بکاهید.

منبع: techradar

‫1,205 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا