گوگل

جدایی مدیر منابع انسانی گوگل از این شرکت

ایلین نوتن، مدیر منابع انسانی گوگل طی چند ماه آتی و در پی تنش‌هایی که اخیرا میان مدیران ارشد بوجود و همچنین اعتراضاتی که خیرا از سوی کارمندان این شرکت مطرح شده، اهالی مانتین ویو را ترک خواهد کرد.

نوتن که سابقه 14 سال فعالیت در گوگل را در کارنامه دارد، در طی ماه‌های اخیر با فشارهای زیادی از سوی کارمندان و همینطور افکار عمومی‌در خصوص موضوع مربوط به آزارهای جنسی برخی از کارکنان این شرکت روبه‌رو شد.

از طرفی دیگر، اخراج برخی از کارمندانی که در اعتراضات علیه این شرکت نقش داشتند، موجی از انتقادها را علیه گوگل و شخص وی، به راه انداخت. حتی لغو جلسات ملاقات میان مدیران و کارمندان را که در طی آن سوالات حساسی از مدیران پرسیده می‌شد، نگاه‌ها را به سمت نوتن و مدیریت وی معطوف کرد.

از دیگر مواردی که به تصمیم وی برای کناره‌گیری از گوگل منجر شد، انتقادها و شکایات کارمندانی  بود که خواستار ارائه توضیحاتی در خصوص پروژه‌های سری گوگل بودند. گوگل اما در این رابطه اعلام کرد از آنجایی که نوتن می‌خواست وقت بیشتری را به خانواده خود اختصاص دهد، تصمیم گرفت تا از این شرکت جدا شود.

با این حال، در بیانیه‌ای گوگل آمده که ایلین نتون بزودی سمتی جدید را در گوگل برعهده خواهد گرفت اما زمانی دقیقی برای این مساله و همینطور شغلی که برای وی در نظر گرفته شده، عنوان نشده است. ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل که چندی پیش، سکان هدایت شرکت آلفابت را نیز در دست گرفته، به همراه روث پروت، مدیر مالی این شرکت سعی دارند تا گزینه‌های داخل شرکت و همینطور بیرونی را برای جایگزینی نوتن مورد بررسی قرار دهند.  نوتن نیز در این رابطه عنوان کرد که به پیچای و روث در پیدا کردن گزینه مناسب به عنوان مدیر منابع انسانی گوگل کمک خواهد کرد.

ماه گذشته، دیوید دروموند از وکلای ارشد شرکت آلفابت نیز به دلیل افزایش فشارها از سمت خود استعفا داد. در سال 2018، بسیاری از کارمندان گوگل به دلیل سوءمدیریت این شرکت در حل و فصل مسائل مربوط به آزارهای جنسی به خیابان‌ها آمدند و اعتراض خود را نسبت به این موضوع ابراز کردند. این اعتراضات، در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفت و آغازی بود بر شروع اعتراضات کارمندان دیگر شرکت‌های فناوری در دنیا.

به دنبال این اعتراضات، نوتن تلاش کرد تا کارمندان بتوانند اطلاعات خود را در رابطه با بدرفتاری با آن‌ها، راحت‌تر ارائه و گزارش دهند.

علی‌رغم تمامی‌تلاش‌های نوتن، بازهم گوگل نتوانست به آن نحوی که مورد انتظار کارمندان بود، به مشکلاتشان رسیدگی کند و تقریبا هر چند وقت یکبار، کارمندان سابق و یا حامیان حقوق کارگران، پست‌هایی را در خصوص مشکلات این شرکت در شبکه‌های اجتماعی همانند توییتر منتشر می‌کنند.

منبع
Fortune

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا