گوگل

پرونده شکایت دیگری علیه گوگل باز شد

در پی اخراج چهار تن از کارمندان گوگل، هیات روابط کار ملی آمریکا (LNRB) تحقیقات خود ر از این شرکت به منظور بررسی ابعاد این موضوع آغاز کرد.

لارنس برلاند، پاول دوک، ربکا ریورز و سوفی والدمن، کارمندانی هستند که گفته می‌شود گوگل آن‌ها را به دلیل فعالیت‌هایشان در امور مختلف در این شرکت اخراج شده‌اند. یکی از دلایل دیگر اخراج این چهار نفر، ترغیب دیگر کارمندان گوگل به اعتراض علیه برخی برنامه‌های گوگل همانند ایجاد یک موتور جست‌وجوی سانسورشده برای چین و یا تلاش‌های این شرکت برای عقد قرارداد با وزارت دفاع آمریکا عنوان شده است.

طبق قوانین نهاد مذکور، اگر این چهار نفر بنابر این دلایل از گوگل اخراج شده باشند، این شرکت به نقض قوانین کارگری فدرال محکوم خواهد شد.

اخیرا این چهار کارمند اخراجی، شکایتی را علیه گوگل به دلیل نقض قوانین کار توسط این شرکت، تنظیم و به هیات روابط کار ملی آمریکا تقدیم کرده‌اند. البته گوگل پیش از این نیز زیر نظر این هیات قرار داشت. گوگل در ماه سپتامبر و در دادگاهی که به دلیل شکایت برخی از کارمندان این شرکت برگزار شد، وعده داد که به کارمندان خود این اجازه را می‌دهد تا اتحادیه‌هایی را تشکیل دهند و یا با مطبوعات مصاحبه کنند. اما با توجه به اخراج این چهار نفر نشان داد که گوگل به تعهدات خود پایبند نماند.

به گزارش شبکه CNBC، تحقیقات هیات روابط کار ملی آمریکا بر روی این مساله متمرکز خواهد بود که آیا گوگل با اخراج این چهار نفر، قوانین کار را نقض کرده یا خیر؛ و یا آیا کارمندان خود را از تشکیل اتحادیه و یا گردهم آمدن‌ها منع کرده است؟

با این حال، شکایت چهار کارمند اخراجی گوگل ثبت شده و این نهاد موظف است تحقیقات و بررسی‌های خود را در این زمینه انجام دهد. گفته می‌شود که حدود 90 روز طول خواهد کشید تا نتیجه این تحقیقات مشخص شود.

 

منبع
The Verge

نوشته های مشابه

‫319 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا