چگونه

آموزش اتصال دسته کنسول به آیفون و اندروید

دسته DualShock پلی استیشن 4 و ایکس باس وان قرار بود در ابتدا تنها قابلیت اتصال به کنسول‌های خودشان را داشته باشند. اما به لطف آپدیت نرم‌افزاری جدید اپل یعنی آی او اس 13 و تی وی او اس 13 کاربر می‌تواند به راحتی و از طریق بلوتوث این دسته‌ها را به دستگاه‌های مجهز به آی او اس 13 متصل کند. البته گوگل هم در اندروید 10 همین کار را انجام داده و اتصال دسته‌ های کنسول پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان به گوشی های اندرویدی امکان‌پذیر شده است. در این مطلب قصد داریم آموزش جامع اتصال دسته کنسول به آیفون و گوشی های اندروید را قدم به قدم توضیح دهیم.

اتصال دسته کنسول به آیفون و اندروید علی‌الخصوص زمانی که از اشتراک سرویس اپل آرکید یا گوگل Pass استفاده می‌کنید، اهمیت زیادی پیدا می‌کند چراکه می‌توانید بازی‌های موجود در این سرویس‌ها را اجرا کنید. فورت نایت یکی از اولین بازی‌هایی بود که راه را برای پشتیبانی از دسته‌های کنسول روی گوشی هموار کرد. البته امروز بازی‌های موبایلی بسیاری هستند که از دسته‌های کنسول پشتیبانی می‌کنند.

آموزش اتصال دسته کنسول به آیفون و گوشی های اندرویدی

آماده سازی دسته

پروسه اتصال دسته کنسول پلی استیشن 4 و ایکس باکس به دیوایس شما بسیار ساده است. اما جزئیات پروسه راه‌اندازی و اتصال با توجه به نوع دسته کنسول و همچنین سیستم عامل تفاوت دارد. در ادامه به تمام این موارد اشاره کرده‌ایم.

دسته را در حالت اتصال (Pairing Mode) قرار دهید

بدون توجه به نوع دیوایس برای اتصال، دسته پلی استیشن 4 را باید در حالت اتصال یا همان Pairing Mode قرار دهید. برای این کار دکمه «Share» و دکمه دایره‌ای شکل «PS» در مرکز دسته را با هم فشار داده و نگه دارید. پس از چند ثانیه نوار بالایی دسته به حالت چشمک زن در می‌آید. این یعنی دسته شما در حالت اتصال قرار گرفته و به دنبال دیوایس میزبان است.

اگر از دسته ایکس باکس استفاده می‌کنید، ابتدا مطمئن شوید بلوتوث دسته فعال است. برا ورود به حالت اتصال، دکمه ایکس باکس وسط دسته را چند ثانیه نگه دارید. پس از اینکه چراغ روشن شد، دکمه کانکت بالای دسته را نگه دارید تا لوگوی روی دسته به صورت چمک زن در بیاید.

اتصال به آی او اس

برای اتصال دسته کنسول بهآی او اس ابتدا وارد تنظیمات دستگاه شوید سپس گزینه Bluetooth را انتخاب کنید. وقتی که دسته پلی استیشن یا ایکس باکس شما در حالت آماده اتصال قرار داشته باشد، نام آنها در لیست بلوتوث‌های فعال با نام‌های «DUALSHOCK4» یا «Xbox Wireless» دیده می‌شود.

دسته خودتان را از این لیست انتخاب کنید. پس از اینکه عملیات اتصال با موفقیت به اتمام رسید، رنگ نوار بالایی دسته پلی استیشن شما به رنگ صورتی در می‌آید. نور چشمک زن روی دسته ایکس باکس نیز پس از اتصال ثابت می‌شود.

آموزش اتصال دسته کنسول به آیفون و گوشی های اندرویدی

اگر هم از آپید او اس استفاده می‌‌کنید، با پیمودن همین مسیر می‌توانید دسته را به آیپدتان متصل کنید.

اتصال به اپل تی‌‌وی (TVOS 13)

از صفحه هوم اپل تی وی وارد تنظیمات شوید و در قسمت پایین منو تظمات به دنبال گزینه «Remotes and Devices» بگردید.

حال در منو بعدی گزینه «Bluetooth» را انتخاب کنید. در صورتی که دسته شما در حالت آماده اتصال قرار داشته باشد می‌توانید در صفحه بعدی ان را مشاهده کنید.

پس از اتمام پروسه اتصال می‌توانید از دسته کنسولتان به جای ریموت اپل تی وی استفاده کنید.

اتصال به اندروید

آموزش اتصال دسته کنسول به آیفون و گوشی های اندرویدی

اتصال دسته های کنسول به اندروید قبل از نسخه 10 نیز امکان‌پذیر بود اما جدیدترین آپدیت نرم‌افزاری گوگل می‌تواند دسته‌ها را با سرعت خیلی یبشتری شناسایی کند. نکته جالب برای دارندگان دسته DualShock 4 پلی استیشن اینکه پس از اتصال دسته به اندروید 10 می‌توانند از تاچ پد دسته به عنوان ماوس پد در فضای سیستم‌عامل و در جریان بازی استفاده کنند.

نکته: این مراحل ممکن است با توجه به دیوایس اندروید شما کمی متفاوت باشد.

اگر از گوشی‌های پیکسل استفاده می‌کنید، به بخش تنظیمات رفته و سپس گزینه «Connected Devices» یا همان «دستگاه‌های متصل» را انتخاب کنید. در پایان می‌توانید دسته جدیدتان را با انتخاب گزینه «Pair New Device» متصل کنید. در این منو دسته پلی استیشن با نام «Wireless Controller» و دسته ایکس باکس با نام «Xbox Wireless» رویت می‌شود.

پس از اتصال دسته به اندروید 10، رنگ نوار بالای دسته پلی استیشن به رنگ آبی درمی‌آید که نشان می‌دهد دسته با موفقیت به دیوایس اندروید متصل شده است. چشمک زن دسته ایکس باکس پس از اتصال هم به حالت ثابت درمی‌آید.

اگر از نسخه‌های قبلی اندروید استفاده می‌کنید، مسیر شما برای اتصال دسته تقریبا مشابه مسیر بالا خواهد بود.

منبع : ورج

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا