گوگل

حذف 600 اپلیکیشن جدید از گوگل پلی استور

این روزها، تولید اپلیکیشن‌ها و بازی‌های رایگان برای پلتفرم‌های مختلف به طور چشمگیری افزایش یافته و دلیل این امر نیز ترغیب کاربران به دانلود و استفاده از این اپلیکیشن‌هاست؛ چراکه اغلب افراد تمایل چندانی به خرید برنامه‌های پولی ندارند.

اما از آنجایی که هیچ گربه‌ای برای رضا خدا، موش نمی‌گیرد، طراحان و تولیدکنندگان چنین اپلیکیشن‌هایی نیز می‌بایست منبع درآمدی از تولیدات خود داشته باشند. در نتیجه، راهکار استفاده و نمایش تبلیغات در دل این بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها به عنوان منبع درآمد درنظر گرفته می‌شود.

در میان انبوه تبلیغات و آگهی‌هایی که روزانه روی نمایشگر دستگاه‌های کاربران به نمایش درمی‌آیند، تعداد از آن‌ها ممکن است آزاردهنده و مخرب باشند و تاثیر منفی بر تجربه استفاده کاربران از محصولات هوشمند بگذارند.

از این رو، شرکت گوگل اخیرا اعلام کرد که 600 اپلیکیشن را از روی پلی استور خود به دلیل نمایش آگهی‌های مخرب، حذف رده است. گوگل در این خصوص نوشت: آگهی‌های مخرب از نظر ما، آگهی‌هایی هستند که به روش‌های معمول به نمایش در می‌آیند و منجر به بروز اختلال در عملکرد و کارایی دستگاه می‌شوند. اگرچه این آگهی‌ها می‌توانند در هر اپلیکیشنی وجود داشته باشند اما نوعی از آگهی که اخیرا رواج یافته Out-of-context نام دارد که درواقع، زمانی حتی زمانی که کاربر در حین استفاده از آن اپلیکیشن نیست، آگهی از طریق آن برنامه روی نمایشگر ظاهر می‌شود.

گوگل همچنین اعلام کرد که اخیرا موفق به طراحی و توسعه یک ابزار شناسایی این اپلیکیشن‌ها شده که مبتنی بر فناوری یادگیری ماشینی بوده و قادر است این نوع از آگهی‌ها را تشخیص دهد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا