تکنولوژیچگونه

نحوه تبدیل رمز عبور وای فای به کد QR

اگرچه استفاده از رمزعبور یا همان پسوردهای پیچیده برای جلوگیری از نفوذ هکرها و سوءاستفاده آن‌ها همواره به کاربران توصیه می‌شود، اما طولانی بودن و پیچیدگی کلمات و اعداد در هنگام اشتراک‌گذاری رمز عبور با سایرین، دردسرهای خاص به خود را دارد.

از این رو، بهترین راهکار استفاده از کد QR برای رمز عبور است که به راحتی و تنها از طریق اسکن توسط سایر کاربران قابل استفاده است. همانطور که می‌دانید، ایجاد یک کد QR سفارشی برای شبکه وای فای رایگان و بسیار ساده است.

اما قبل از شروع فرآِیند، باید نام (SSID) و رمز عبورد وای فای خود را یادداشت کنید. حال می‌توانید با دنبال کردن مراحل زیر، رمز عبور شبکه وای فای را به یک کد QR تبدیل کنید.

  • ابتدا به وب‌سایت QiFi وارد شوید
  • یک ایجادکننده کد QR رایگان را در این وب‌سایت مشاهده می‌کنید. نام SSID شبکه وای فای خود را در آن وارد کنید
  • سپس رمز عبورد شبکه وای فای خود را وارد کنید
  • در نهایت، دکمه Generate را بزنید

بعد از آنکه کد QR ایجاد شد، شما می‌توانید آن را به صورت یک فایل PNG ذخیره کنید و یا پرینت بگیرید. توصیه می‌شود که حتما این کد را روی دستگاه خود ذخیره کنید تا بتوانید در صورت نیاز، پرینت‌های بعدی را از روی این کد بگیرید.

اسکن کردن کد QR در گوشی‌های اندروید و آیفون نیز کار ساده‌ای است به طوری که باید دوربین دستگاه را فعال کرده و آن را به سمت کد QR بگیرید و سپس روی نوتیفیکیشنی که حاوی لینک است، کلیک کنید.

منبع
Cultofmac

نوشته های مشابه

‫1,442 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا