گوگل

خشم تولیدکنندگان محتوا از سیاست جدید یوتیوب

سیاست جدید یوتیوب در ارائه خدمات به کاربران و تولیدکنندگان محتوا، موج جدیدی از نگرانی‌ها را به دنبال داشته است. یوتیوب در شرایط جدید خدمات دهی، بسیاری از کاربران را به حذف دائمی اکانت تهدید کرده است.

بوتیوب در بخش «حذف و تعلیق اکانت» و گزینه «حذف توسط یوتیوب به دلیل تغییرات سرویس»، سیاست جدید خود را اعلام کرده و قرار است از 10 سپتامبر آن را رسما اجرا کند. در این بخش از سیاست‌های یوتیوب عنوان شده در صورتی که اکانت مربوطه از لحاظ اقتصادی برای این پلتفرم درآمد کافی نداشته باشد، یوتیوب می‌تواند اکانت گوگل شخص را حذف و دسترسی کاربر را به خدمات این سرویس مسدود کند. مسئله‌ای که با واکنش شدید کاربران در شبکه‌های مجازی همراه شده است.

به عبارت ساده‌تر، اگر کانال یوتیوب شما به مقدار کافی پول سازی نکند، این سرویس گوگل می‌تواند اکانت شما را حذف کند. در گذشته چنین شروطی برای دارندگان کانال‌های یوتیوب ذکر نشده بود.

هفته گذشته یوتیوب با ارسال ایمیل به کاربران، آنها را از شرایط جدید آگاه کرده بود. البته در این ایمیل از شرایط سخت‌گیرانه‌ای که در بالا ذکر شده چیزی اعلام نشده بود.

حال تحت شرایط جدید، یوتیوب این قدرت را دارد که اکانت تولیدکنندگان محتوا را که درآمد خاصی برای یوتیوب ایجاد نمی‌کنند، حذف کند. بنابراین اگر ویدیوهایی که در اکانت یوتیوب خود منتشر می‌کنید نتواند درآمد کافی را از طریق تبلیغات کسب کند، احتمالا مورد خشم یوتیوب قرار خواهید گرفت.

همچنین در این بخش از سیاست‌های جدید یوتیوب آمده که حتی ممکن است اکانت گوگل شما به‌طور کامل حذف شود. این یعنی جی‌میل، گوگل Photos و Documents کاربر برای همیشه از دسترس خارج شده و اطلاعات او توسط گوگل از بین می‌رود.

این مسئله موجب نگرانی و خشم شدید کاربران و تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب شده است. این اتفاق حالا به یکی از داغ‌ترین موضوعات بحث در پلتفرم ردیت نیز تبدیل شده و در توییتر هم بسیاری از کاربران به این مسئله واکنش نشان داده‌اند.

منبع: Mashable

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا