تکنولوژیچگونه

چگونه با اپل واچ، کامپیوتر مک خود را آنلاک کنیم؟

قابلیت‌های بیشماری در ساعت هوشمند اپل واچ تعبیه شده که یکی از جذاب‌ترین آن‌ها، امکان بازگشایی قفل یا همان آنلاک کردن دستگاه‌های مک شرکت اپل است.

پس از راه‌اندازی این قابلیت، دیگر نیازی به وارد کردن رمز عبور برای باز کردن قفل دستگاه خود ندارید و این کار را می‌توان با اپل واچ خود انجام دهید. البته بعد از ریسارت کردن کامپیوتر، این قابلیت غیرفعال خواهد شد و برای استفاده مجدد، می‌بایست باری دیگر تنظیمات مربوط را دنبال کرد.

و اما در خصوص این ویژگی باید گفت که اگر از دارندگان اپل واچ هستید و مک شما نیز از مدل 2013 به بعد است، می‌توانید از این قابلیت بهره‌مند شوید. برای این کار، ابتدا باید به قسمت System Preference مک خود مراجعه و روی پنل Security کلیک کنید.

در این مرحله می‌بایست تیک موجود در باکس Use your Apple Watch to unlocks app and your mac را بزنید. در مک‌های جدید، این قابلیت به صورت پیشفرض فعال است.

بعد از اتمام این دستورالعمل، آنلاک کردن مک به صورت خودکار انجام خواهد شد. بدین معنی که هرگاه دستگاه مک روشن و یا از حالت خواب، بیدار شود، به صورت جستجو برای اپل واچ را آغاز می‌کند و اگر ساعت هم آنلاک باشد، قفل مک باز می‌شود. این فرآیند بسیار سریع صورت می‌گیرد و همیشه به درستی عمل می‌کند.

چگونه با اپل واچ کامپیوتر مک خود را آنلاک کنیم؟

استفاده از اپل واچ برای بازگشایی قبل مک، امن‌تر و مطمئن‌تر است چرا که دیگر نیازی به تایپ کردن رمز عبور برای هر بار ورود به دستگاه نیست. از طرفی دیگر، کاربر می‌تواند تعیین کند که درخواست برای وارد کردن رمز عبور، پس از مدت زمانی طولانی‌تر اراده شود. یا اینکه می‌توان مشخص کرد که با هر بار به خواب رفتن نمایشگر و یا کامپیوتر، دستگاه قفل شود.

زمانی که گزینه Unlock with Apple Watch را فعال می‌شود، کاربر می‌تواند از اپل واچ برای تایید درخواست‌های رمز عبور از اپلیکیشن‌های مک نیز استفاده کند. به عبارتی دیگر، زمانی که درخواست رمز عبور نمایان می‌شود، کاربر با دوبار کلیک کردن روی دکمه کناری، می‌تواند آن را تایید کند. البته این قابلیت برای مدل‌های قدیمی‌تر مک کاربرد دارد و اگر دستگاه مک، تاچ آیدی داشته باشد، این ویژگی استفاده‌ای نخواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا