چگونهگوگل

نحوه پیدا کردن گوشی اندروید با قابلیت Find My Device گوگل

گوشی‌ها در این روزها به یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر زندگی ما  انسان‌ها تبدیل شده‌اند و از کار افتادن ناگهانی و یا گم کردن آنها می‌تواند بسیاری از امور مرتبط با زندگی روزمره‌مان را مختل کند.

برای رفع این نگرانی، گوگل در پلتفرم اندروید، قابلیتی به نام Find My Device را تعبیه کرده که به کاربران می‌کند تا گوشی‌های گم‍شده خود را به راحتی پیدا کنند. برای استفاده از این قابلیت، می‌بایست علاوه بر این قابلیت، سرویس Location گوگل نیز فعال باشد. همچنین، گوشی نیز باید در حالت روشن و به اکانت گوگل متصل شده باشد.

در حال حاضر، قابلیت Find My Device به عنوان یک ویژگی پیش‌فرض در گوشی‌های پیکسل گوگل و اغلب گوشی‌های اندرویدی بازار ارائه می‌شود. البته در این بین، برخی شرکت‌ها همانند سامسونگ، قابلیت اختصاصی خود را برای این منظور عرضه کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به اپلیکیشن Find My Mobile شرکت سامسونگ اشاره کرد.

اما اگر قصد استفاده از سرویس Find My Device گوگل را دارید، ابتدا باید مطمئن شوید که قابلیت مذکور در گوشیتان پشتیبانی می‌شود یا خیر. برای این منظور، باید وارد Settings دستگاه و بعد از آن Security شده و به دنبال Find My Device بگردید. اگر این ویژگی وجود دارد  اما غیرفعال است، می‌توانید تنها با تپ کردن روی تاگل مربوطه، آن را فعال کنید.

در گام بعد باید سرویس Location خود را فعال کنید. برای این کار باید:

  • وارد بخش Settings و سپس Location شوید. در اینجا، خاموش یا روشن بودن سرویس قابل رویت است.
  • اگر خاموش است، روی Location تپ کرده و تاگل مربوطه را به روشن (On) تغییر دهید.
  • همچنین می‌توانید مشخص کنید که چه اپلیکیشن‌هایی به موقعیت مکانیتان دسترسی دارند و کدام اپلیکیشن اخیرا از این امکان استفاده کرده‌اند. اگر قصد تغییر در تنظیمات این بخش را دارید، می‌توانید روی App Permission تپ و تغییرات در دسترسی را اعما کنید.

قابلیت Find My Device گوگل

پیدا کردن گوشی

اکنون همه‌ چیز آماده و تنظیم شده است. برای پیدا کردن گوشی، وارد صفحه سرچ گوگل شوید و عبارت Find My Phone را تایپ کنید. اگر تاکنون از این قابلیت استفاده نکرده‌اید، می‌بایست اجازه دسترسی به موقعیت مکانی دستگاهتان را به گوگل بدهید. همچنین می‌توانید از طریق این صفحه، صدای زنگ گوشی خود را روشن کنید تا بتوان راحت‌تر آن را پیدا کرد.

قابلیت Find My Device گوگل

از طرفی دیگر، می‌توانید با کلیک کردن روی لینک موجود، به صفحه Find My Device منتقل شوید. در اینجا، نام گوشی، آخرین زمان اتصال به اینترنت و میزان شارژ باقی‌مانده آن را مشاهده خواهید کرد. سپس، نقشه گوگل به شما آخرین موقعیت مکانی گوشی را نشان خواهد داد.

قابلیت Find My Device گوگل

به محض پیدا کردن موقعیت گوشی، سه گزینه در سمت چپ صفحه نمایان خواهد شد. در اینجا، باید با توجه به این نکته که گوشی‌تان در محل امنی است یا خیر، یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید:

  • به صدا درآوردن زنگ گوشی برای مدت زمان 5 دقیقه به منظور پیدا کردن آن
  • قفل کردن و خارج شدن از اکانت گوگل به منظور حفاظت از اطلاعات دستگاه (استفاده از این حالت در مواقعی که گوشیتان را در یک رستوران یا مکان‌هایی از ای دست، جا گذشته‌اید، توصیه می‌شود)
  • پاک کردن کامل اطلاعات دستگاه. این گزینه در مواقعی که گوشیتان به سرقت رفته و دیگر شانسی برای پیدا کردن آن قائل نیستید، استفاده می‌شود. در این حالت، اگرچه دیگر قادر به ردیابی موقعیت مکانی دستگاهتان نخواهید بود، اما اطلاعات روی گوشی به طور کامل از بین خواهند رفت.

 

 

منبع
Theverge

نوشته های مشابه

‫24 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا