خودرو الکتریکی

تولید خودروی الکتریکی شرکت «Fisker» با استفاده از مواد گیاهی و بازیافتی

شرکت خودروسازی Fisker اخیرا وعده عرضه یک خودروی SUV با قیمت مناسب را داده بود و حالا این شرکت علاوه بر قیمت مناسب اعلام کرده که این خودرو با طبیعت نیز کاملا سازگار خواهد بود. این مسئله را از اسم انتخاب شده برای این خودرو نیز می‌توان تشخیص داد.

شرکت Fisker که به طراح مشهور خودرو «هنریک فیسکر» تعلق دارد، امروز نام این خودرو را «Ocean» (اوشن) اعلام کرد. اوشن در زبان فارسی به معنای اقیانوس است.

خودرو اوشن قرار است با قیمت 40 هزار دلار عرضه شود و در آن از انرژی الکتریکی برای حرکت استفاده شود. این خودرو قرار است با «تسلا Y» شرکت ایلان ماسک رقابت کند. خودرو تسلا Y هنوز وارد بازر نشده است.

خودروی الکتریکی شرکت fisker

این خودرو با استفاده باتری 80 هزار کیلوواتی از جنس لیتیوم-یون قادر است است با هر مرتبه شارژ مسافت 480 کیلومتری را  طی کند. این اولین قدم شرکت Fisker در کاهش آلاینده‌های محیط زیستی است. همچنین سقف خورشیدی این خودرو می‌تواند انرژی لازم برای پیمودن 1000 مایل مسافت بیشتر را تامین کند. کف خودرو نیز تماما از تورهای ماهیگیری جمع‌آوری شده از کف دریا ساخته شده و برای ساخت قسمت‌های داخلی خودرو نیز تماما از مواد گیاهی استفاده شده است. حتی چرم صندلی‌ها نیز از بطری‌ها و پلاستیک‌های بازیافتی ساخته شده‌اند.

اینها ویژگی‌های سازگار با طبیعتی هستند که شرکت Fisker در خودروی SUV خود استفاده کرده است اما امکان تولید قطعات موتوری و برقی این خودرو با استفاده از چنین موادی امکان‌پذیر نیست. در کل شرکت قصد دارد تا جای ممکن از مواد تجزیه‌پذیر و بازیافتی در این خودرو استفاده کند.

خودروی الکتریکی شرکت fisker

«اوشن» از اواخر سال 2021 وارد مرحله تولید و سال 2020 نیز وارد بازار خواهد شد. البته پیش‌فروش این خودروی الکتریکی از 1 ماه دیگر آغاز خواهد شد. گفته می‌شود همزمان با آغاز پیش‌فروش، قیمت نهایی اوشن اعلام خواهد شد. قرار است ژانویه امسال مراسم رونمایی از این خودرو انجام ‌بگیرد.

منبع: mashable

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا