اپلچگونهگوگل

چگونه در اپل واچ از گوگل مپ استفاده کنیم؟

نقشه گوگل موسوم به گوگل مپ بعد از یک غیبت طولانی، باری دیگر جای خود را در میان اپلیکیشن‌های اپل واچ باز کرد و کاربران می‌توانند از امکانات این سرویس برای مسیریابی استفاده کنند.

اما برای استفاده از امکانات و قابلیت‌های این اپلیکیشن در اپل واچ می‌بایست دستورالعمل‌هایی را دنبال کرد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. گام نخست در این زمینه، نصب گوگل مپ در ساعت هوشمند اپل واچ است.

آن دسته از کاربرانی که هنوز این اپلیکیشن را روی ساعت خود نداردند، می‌بایست آن را از اپ استور روی گوشی آیفون خود دانلود کنند. سپس اپلیکیشن Watch را روی گوشی اجرا و در صفحه My Watch به پایین سوآیپ کنید تا به بخش Available Apps برسید.

در این قسمت باید به روی دکمه Install که در کنار Google Maps قرار گرفته، تپ کنند تا اپلیکیشن به قسمت Installed در اپل واچ اضافه شود.

چگونه در اپل واچ از گوگل مپ استفاده کنیم؟

فعال کردن ردیابی موقعیت مکانی

در این مرحله باید اجازه ردیابی موقعیت مکانی خود را به گوگل مپ بدهید. برای‌ای منظور، باید در گوشی آیفون خود به بخش Settings سپس Privacy بعدی از آن Location Services و در نهایت Google Maps را مراجعه کنید.

چگونه در اپل واچ از گوگل مپ استفاده کنیم؟

در قسمت Allow Location Access باید یکی از دو حالت While Using App (در حین استفاده از اپلیکیشن) و یا Always (همیشه) را انتخاب کنید.

تعیین آدرس

گام بعدی، می‌بایست آدرس خانه و محل کار خود را در اپلیکیشن گوگل مپ در آیفون وارد کنید تا از طریق اپل واچ، بتوانید به راحتی به این مکان‌ها دسترسی داشته باشید. در اینجا باید اپلیکیشن گوگل مپ را روی آیفون اجرا کنید. آیکون Saved را که در قسمت پایینی صفحه قرار دارد، بزنید و در دو قسمت Home و Work، آدرس خود را وارد کنید.

چگونه در اپل واچ از گوگل مپ استفاده کنیم؟

برای این کار، در زیر آیکون Home و Work، لینکی آبی‌رنگ با عنوان Set once and go مشاهده می‌شود که با تپ کردن روی آن می‌توانید این آدرس‌ها را تعیین کنید. همچنی می‌توانید آدرس‌های دیگری را نیز به این قسمت اضافه کنید تا تنها با یک بار تپ کردن روی ساعت، مسیریابی آغاز شود.

انتخاب حالت سفر

این امکان برای کاربران فراهم شده تا از میان گزینه‌های موجود در حالت سفر (Travel Mode)، یکی را انتخاب کنند. در اینجا می‌توان از میان گزینه‌های Walking، Driving، Transit و یا Bicycling یکی را انتخاب کنند.

چگونه در اپل واچ از گوگل مپ استفاده کنیم؟

مسیریابی در اپل واچ

ابتدا گوگل مپ را در ساعت اپل واچ اجرا کنید. در اینجا باید میانبرهایی را که برای خانه، محل کار و غیره تعیین کرده‌اید، مشاهده کنید. روی یکی از آن‌ها تپ کنید تا فرآیند مسیریابی شروع شود و هر پیچ و محل دور زدن را به شما نشان دهد.

البته در همان زمان، اپلیکیشن گوگل مپ روی آیفون، نقشه کامل و مسیرها را نشان خواهد داد. می‌توانید با تپ کردن روی Start در گوگل مپ روی آیفون، نقشه را روی گوشی خود مشاهده کنید.

چگونه در اپل واچ از گوگل مپ استفاده کنیم؟

منبع
PCMag

نوشته های مشابه

‫134 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا