چگونه

شش راهکار برای ارسال فایل‌هایی با حجم بالا

حتما برای شما نیز پیش آمده که در حین ارسال فایل برای یکی از دوستان خود، متوجه شدید که با محدودیت حجم فایل مواجهید؛ اینجاست که می‌بایست از روش‌های جایگزینی که شرکت‌های مختلف در اختیار کاربران قرار داده‌اند، استفاده کرد.

روش‌هایی آنلاینی که نیازی به فرآیند پیچیده ثبت‌نام و راه‌اندازی ندارند و به راحتی می‌توان در انواع دستگاه‌ها از آن‌ها استفاده کرد. با استفاده از این ابزارها می‌توان فایل‌ها را با سرعت بالا و با کمترین دردسر انتقال داد که در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد.

دراپ باکس – Dropbox

شش راهکار برای ارسال فایل‌هایی با حجم بالا

این سرویس متعلق به شرکت مایکروسافت یعنی دراپ باکس، یکی از بهترین ابزارها برای انتقال فایل محسوب می‌شود. با استفاده از این روش، دیگر نیازی نیست تا شخص دریافت‌کننده فایل، برای دانلود فایل حتما دراپ باکس را بر روی دستگاه خود نصب داشته باشد.

دراپ باکس به گونه‌ای طراحی شده که هرگونه تغییر توسط شخص دریافت و یا ارسال کننده، در اکانت طرف مقابل اعمال نخواهد شد. در حال حاضر، کاربران عادی می‌توانند تا 100 مگابایت فایل را از طریق دراپ باکس جابجا کنند و در صورت استفاده از طرح‌های Plus و یا Business Standard، این ظرفیت به 2 گیگابایت ارتقا می‌یابد. البته حالت‌های دیگری همچون Professional، Business Advanced، Enterprise و Education نیز وجود دارد که در آن می‌توان فایل‌هایی با حجم 100 گیگابایت را انتقال داد.

برای استفاده از این ابزار، کاربر می‌بایست به Dropbox.com مراجعه و یا گزینه Transfer انتخاب نماید. در اینجا، می‌بایست فایلی را که در سیستم خود ذخیره کرده و یا دراپ باکس لاکر موجود دارد، انتخاب نماید و با توجه به نوع اکانت خود و میزان حجمی‌که در نظر دارید، اقدام به ارسال فایل کنید. در این مرحله، لینکی ایجاد خواهد شد که البته برای افزایش ضریب امنیتی آن، رمز عبوری نیز به اختصاص می‌باید. در غیر این صورت، شما می‌بایست بازه زمانی 3 الی 7 روز برای زمان منقضی شدن لینک انتخاب نمایید.

زمانی که فایل آماده ارسال شد، می‌توان لینک را کپی و از طرق مختلف همانند ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و غیره به دوستان خود ارسال کنید. گفتنی است دراپ باکس مشخص می‌کند که چند بار، لینک فایل باز و دانلود شده است. امکان غیرفعال کردن این لینک نیز برای کاربران فراهم شده است.

فایرفاکس – Firefox

شش راهکار برای ارسال فایل‌هایی با حجم بالا

فایرفاکس در مقایسه با رقبایی همچون گوگل کروم، هرگز مرورگر خوبی نیست اما می‌توان از آن به عنوان ابزاری برای انتقال فایل استفاده کرد. برای این کار می‌بایست به صفحه Firefox Send این مرورگر مراجعه کنید که در اینجا، می‌توانید فایل‌هایی تا حجم 1 گیگابایت را ارسال کنید.

استفاده از این قابلیت به گونه‌ایست که می‌بایست بر روی Select files to uploads کلیک کرده و فایل مورد نظر را از روی‌هارد درایو انتخاب نمایید. این امکان برای کاربران فراهم شده تا مشخص کنند که بعد از چند دانلود و یا چند روز، لینک دانلود منقضی شود. البته می‌توان یک رمز عبور را نیز برای محافظت از لینک دانلود تعیین کرد.

پس از آماده شدن لینک دانلود، کاربر می‌توان آن را با روش‌های مختلف به دیگر کاربران ارسال کند. حتی می‌توان بدون لاگین کردن، فایل‌های آپلود شده را 1 مشاهده و یا حذف کرد. در صورت لاگین شدن به حساب کاربری فایرفاکس، محدودیت حجم فایل تا 2.5 گیگابایت و تعداد دانلود‌ها نیز تا 100 بار ارتقا خواهد یافت. همچنین در این حالت، مدت زمان انقضای لینک از یک ساعت به 7 روز افزایش می‌یابد و می‌توان لینک دانلود را برای افراد بیشتری ارسال کرد.

وی‌‌ترنسفر – WeTransfer

شش راهکار برای ارسال فایل‌هایی با حجم بالا

شاید نام وی‌‌ترنسفر به گوش کمتر کسی خورده باشد. بویژه برای آن‌هایی که به دنبال ابزارهایی برای انتقال فایل‌های خود بوده‌اند. این ویژگی در حالت Free و Pro قابل استفاده است که در حالت Pro، کاربر می‌بایست هزینه اشتراک 12 دلاری را در ماه پرداخت کند. در حالت Free یا همان رایگان، می‌توان تا 2 گیگابایت فایل را انتقاد داد که این ظرفیت در حالت Pro به 20 گیگابایت ارتقا می‌یابد.

از دیگر مزیت‌های حالت Pro می‌توان به انتخاب زمان دلخواه انقضای لینک، ایجاد رمز عبور برای لینک و غیره اشاره کرد. برای استفاده از وی‌‌ترنسفر، می‌بایست به صفحه WeTransfer.com مراجعه کنید. در اینجا می‌توان یک یا چند فایل را انتخاب کرد. به صورت پیش‌فرض، این ابزار از طریق ایمیل کار خواهد کرد که در اینجا می‌توانید آدرس ایمیل شخص مورد نظر را وارد کرده و لینک فایل را برای وی ارسال نمایید. بعد از انتخاب گزینه Transfer، فایل یا فایل‌های شما آپلود خواهند شد و یک لینک دریافت خواهید کرد.

اسمش – Smash

شش راهکار برای ارسال فایل‌هایی با حجم بالا

اگر به دنبال ارسال فایل‌هایی حجیم با کمترین دردسر هستید، می‌توانید روی اسمش حساب ویژه‌ای باز کنید. هیچ محدودیتی در اندازه فایل وجود ندارد و می‌توان حتی بدون ثبت نام نیز فایل ارسال کرد. استفاده از این ابزار، رایگان است اما حالت پولی آن نیز وجود دارد که ویژگی‌هایی همچون اضافه کردن رمز عبور و یا نگهداری از فایل‌ها تا یک سال نیز ارائه می‌گردد.

برای ارسال فایل، می‌بایست به سایت اسمش به آدرس Fromsmash.com مراجعه کرده و با کلیک کردن بر روی دکمه smash، فایل‌های خود را انتخاب نمایید. پس از آپلود، می‌توانید مشخص کنید که این لینک، به چه کسی ارسال شود.

اگرچه این ویژگی، نیازی به ثبت نام دارد اما برای آپلود فایل‌ها می‌بایست حتما آدرس ایمیل خود را وارد نمایید. این کار بدین جهت انجام می‌شود تا بعد از هر دانلود، پیامی‌به ایمیل فرد ارسال می‌شود. اسمش اعلام کرده که امکان انتخاب دیتاسرورهای نزدیک به محل سکونت فرد نیز برای کاربران فراهم شده که در این صورت، فرآیند جابجایی فایل‌ها با سرعت بالاتری انجام خواهد شد.

فضای ذخیره‌سازی کلاد– Cloud Storage

شش راهکار برای ارسال فایل‌هایی با حجم بالا

بسیاری از سرویس‌های ذخیره‌سازی کلاد، امکان اشتراک فایل را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. بنابراین، اگر عضو یکی از این سرویس‌ها شده‌اید و هزینه‌ای را بابت فضای ذخیره‌سازی پرداخت می‌کنید، قطعا این روش را به سایر روش‌ها ترجیح خواهید داد.

در استفاده از این ابزار، حتما دقت کنید که چه اجازه‌‌هایی به سایر افراد برای دسترسی به فایل‌ها می‌دهید. پیشتر نیز اشاره کردیم که قابلیت جدید Transfer دراپ باکس، یکی از این روش‌هاست. البته می‌توان از طریق سایت دراپ باکس، پوشه‌ها و فایل‌ها را نیز انتقال داد. کاربر می‌تواند زمان انقضای لینک را مشخص و تعیین کند که شخص دریافت کننده، اجازه ویرایش فایل‌ها را دارد یا خیر.

اگر از گوگل درایو استفاده می‌کنید، فایل و یا پوشه‌ای که قصد اشتراک آن را دارید، انتخاب کرده و دکمه Share را انتخاب نمایید. این امکان نیز برای کاربران فراهم شده تا مشخص کنند که آیا می‌توانند فایل‌ها را ویرایش کنند یا مشاهده.

وان درایو و آی کلاد نیز چنین امکاناتی را ارائه می‌دهند؛ اگرچه از لحاظ عملکرد در در حد دراپ باکس یا گوگل درایو نیستند اما بازهم می‌توانند به برخی از نیازهای کاربران برای انتقال فایل پاسخ دهند.

ایمیل – Email

شش راهکار برای ارسال فایل‌هایی با حجم بالا

ایمیل همواره به عنوان اولین گزینه برای ارسال فایل توسط کاربران انتخاب می‌شود. البته با محدودیت حجم فایل در ایمیل روبه‌رو هستیم که باید آن را در نظر گرفت. در جیمیل، کاربران می‌توانند فایل‌هایی با حداکثر حجم 25 مگابایت را ارسال کنند که این میزان در ایمیل آی کلاد اپل، 20 مگابایت است. در هر دو مورد و اگر حجم فایل از این مقدار بیشتر باشد، می‌بایست از گوگل درایو و آی کلاد برای برداشتن این محدودیت استفاده کرد.

اگر از کاربران اوت لوک هستید، می‌توانید فایل‌هایی با حداکثر حجم 20 مگابایت را ارسال کنید. همانند موردهای قبلی، اگر حجم فایل بیشتر از 20 مگابایت باشد، به سرویس ذخیره‌سازی کلاد هدایت خواهید شد تا بتوانید فایل را ارسال نمایید.

منبع
Gizmodo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا