خودروخودرو الکتریکی

تغییری جدید در خودروی الکتریکی مزدا MX-30

چندی پیش مزدا اعلام کرد که استفاده از باتری‌هایی با ظرفیت بالا که می‌توانند پیمایش بیشتری را برای خودروهای الکتریکی به ارمغان آروند، منجر به آسیب رساندن به کره زمین می‌شود و به همین دلیل، این شرکت در خودروی الکتریکی مزدا MX-30 از باتری کوچک‌تر به نسبت دیگر مدل های مشابه بازار استفاده کرده است.

اما اکنون خبرهای جدیدی به دست آمده که نشان می‌دهد این شرکت ژاپنی تغییری دیگر را برای این خودروی الکتریکی جدید خود در سر دارد. مزدا قصد دارد تا میزان گشتاور MX-30 را به حدی کاهش دهد تا تجربه رانندگی با یک خودروی بنزینی را برای راننده به ارمغان آورد.

طبق آنچه در گزارش‌ها آمده، مزدا گشتاور این خودروی الکتریکی را به 260 نیوتن‌متر کاهش خواهد داد تا از این طریق، صفر تا صد خودرو به چیزی حدود 9 ثانیه یعنی چیزی که در بیشتر خودروهای بنزینی مشاهده می‌شود، برسد.

این در حالی است که مدت زمان مورد نیاز برای رسیدن سرعت خودرو از صفر تا صد کیلومتر بر ساعت در بسیاری از خودروهای الکتریکی،  کمتر از این هاست. این تغییرات و تصمیمات نشان می‌دهند که اگر مزدا، با تولید خودروی MX-30 خود را به جرگه تولیدکنندگان مدل‌های الکتریکی اضافه کرده اما علاقه و اعتقاد چندانی به این قبیل خودروها ندارد.

اقدام قبلی مزدا در استفاده از باتری 35.5 کیلومتری سبب شده تا میزان مسافتی که MX-30 می تواند با یک بار شارژ کامل بپیماد به زیر کمتر از 200 کیلومتر برسد. این شرکت در همین رابطه اعلام کرد که هرگز از باتری های بزرگ در خودروهای الکتریکی خود استفاده نخواهد کرد و تصمیم دارد تا نسخه هیبریدی MX-30 را نیز به بازار عرضه کند.

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا