گوگل

گوگل و رونمایی از روتر مش «نست وای فای»

محصول جدیدی که امروز در جریان رویداد گوگل قدم به عرصه وجود گذاشت، روتر مش جدیدی است که تحت عنوان نست وای فای شناخته می‌شود.

نست وای فای، ترکیبی از یک روتر و یک بخش تحت عنوان Point است که برای گسترش دامنه پوشش مورد استفاده قرار می گیرد و قادر است افزایش 25 درصدی پوشش را به دنبال داشته باشد. گوگل اعلام کرده که با یک روتر و یک Point می تواند تا 353 متر مربع از محیط خانه یا منطقه را تحت پوشش قرار داد. مهندسان گوگل در بخش Point، اسپیکر هوشمند گوگل اسیستنت را نیز تعبیه کرده‌اند.

اگرچه روترهای جدید گوگل از استاندارد وای-فای 6 پشتیبانی نمی کنند، این این شرکت مدعی شده که نسل جدید روترهای این شرکت قادرند تا دو برابر سرعت بیشتر را نسبت به روترهای قدیمی که به وای فای AC2200 Mu-MIMO 802.11ac مجهز بودند، برای کاربران به ارمغان آورند.

به گفته گوگل، کاربران می توانند از دستیار صوتی گوگل اسیستنت برای کنترل شبکه وای فای خود نیز استفاده کنند. بدین صورت که ابتدا باید عبارت Hey Google را بیان کرده و سپس دستور مورد نظر را صادر کنند.

اگرچه روترهای جدید گوگل از استاندارد وای-فای 6 پشتیبانی نمی کنند، اما این شرکت مدعی شده که نسل جدید روترهای این شرکت قادرند تا دو برابر سرعت بیشتر را نسبت به روترهای قدیمی که به وای فای AC2200 Mu-MIMO 802.11ac  مجهزاند، برای کاربران به ارمغان آورند.

در نست وای فای، گوگل از پیکربندی آنتن 4*4 بر روی روتر و 2*2 در  Pointو همچنین باندهای 2.4 و 5 گیگاهرتزی استفاده کرده است. همچنین، پشتیبانی از فناوری بلوتوث با انرژی کم و پروتوکل هوشمند خانگی Threads نیز در آن ها تعبیه شده است.

قیمت پک دوگانه این روتر برابر با 269 دلار و پک سه‌گانه برابر با 349 دلار تعیین شده است. عرضه نست وای فای از 4 نوامبر در آمریکا و از سه ماهه چهارم سال جاری، در دیگر کشورهای جهان آغاز خواهد شد. نست وای فای به درگاه‌های اترنت گیگابیت مجهز شده که امکان اتصال مودم و یا دیگر دستگاه‌های سیمی‌به آن را فراهم می‌کند. این محصول در سه رنگ پاستیلی سفید، قهوه‌ای و آبی به دست خریداران خواهد رسید. البته رنگ روتر این محصول، ثابت و سفید است.

روترهای مش در طی سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفتند و دلیل این امر نیز ارائه پوششی کامل در مناطق به اصطلاح مُرده خانه هاست.

 

منبع: ورج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا