چگونهشبکه‌های اجتماعی

چگونه نام کاربری اکانت اینستاگرام خود را تغییر دهیم؟

برخلاف اکثر پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام امکان تغییر نام کاربری یا همان یوزرنیم را به کاربران خود می‌دهد.

اگرچه شاید تغییر یوزرنیم، اقدامی‌شایع در میان کاربران نباشد اما اینستاگرام این گزینه را پیش آن دسته از کاربرانی که بنا به دلایلی مختلف، نام خود را تغییر می‌دهند و یا دیگر تمایل ندارند که با یوزرنیم فعلی در این پلتفرم حضور داشته باشند،‌ قرار داده است.

خوشبختانه این کار هم از طریق برنامه اینستاگرام در گوشی و هم نسخه وب امکان‌پذیر است. برای آشنایی با مراحل تغییر یوزرنیم اینستاگرام در ادامه با ما همراه باشید.یوزرنیم اینستاگرام در قسمت بالایی پروفایل کاربر قابل مشاهده است و تعداد کاراکترهای آن باید کمتر از 30 باشد. کاربران می‌توانند از حروف، اعداد، نقطه و آندرلاین برای تعین یوزرنیم اکانت خود استفاده کنند.

توجه داشته باشید که یوزرنیم با نام کاربر که در اکانت نمایش داده می‌شود، متفاوت است. نام کاربر در قسمت پایینی آواتار (تصویر) پروفایل ظاهر می‌شود و می‌تواند از انواع ایموجی‌ها و یا کاراکترها استفاده کند. تغییر آن نیز همانند تغییر یوزرنیم است و باید مراحل مشابهی را دنبال کرد.

تغییر نام کاربری در نسخه وب اینستاگرام

  • اگر از طریق مرورگر وب برای دسترسی به اکانت شخصی خود استفاده می‌کنید، برای تغییر یوزرنیم باید وارد پروفایل خود شده و گزینه Edit Profile را بزنید.
  • در مرحله بعد و در صفحه ظاهرشده، کادری تحت عنوان Name مشاهده می‌شود که مربوط به نام شخص است و کادر دیگر نیز تحت عنوان Username وجود دارد که برای یوزرنیم یا همان نام کاربری است.
  • در اینجا، تنها کاری که باید انجام دهید تایپ نام یا یوزرنیم جدید است. پس از اتمام کار، دکمه Submit را که در قسمت پایینی صفحه جای گرفته، بزنید.

تغییر نام کاربری از طریق اپلیکیشن موبایل اینستاگرام

  • این فرآیند در اپلیکیشن موبایلی اینستاگرام نیز تقریبا یکسان است. برای این کار، ابتدا باید وارد اپلیکیشن و صفحه پروفایل شد و گزینه Edit Profile را انتخاب کرد.
  • در این قسمت می‌توان به راحتی یوزرنیم جدید را وارد کرد.
  • در پایان، کاربران آی او اس باید روی دکمه Done تپ کنند و کاربران اندروید نیز تیک داخل باکس را انتخاب کنند.

ناگفته نماند که اگر یوزرنیم انتخابی شما، قبلا توسط کاربری دیگر انتخاب شده بود، بعد از زدن گزینه Submit یا Done، پیامی‌هشداری حاوی این موضوع نمایش داده می‌شود. در این صورت، باید از یک یوزرنیم دیگر استفاده کرد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا