اپلچگونه

مشکلات iOS 12 و راه حل‌های آن

برای مشکلات آی او اس 13 این مطلب را بخوانید

معرفی iOS 12 توسط شرکت اپل در ابتدا بسیاری را خوشحال کرد چراکه مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید را به گوشی‌ها و تبلت‌های این شرکت اضافه می‌کرد. نکته جالب درباره این سیستم عامل جدید این بود که روی طیف گسترده‌ای از محصولات این شرکت از آیفون 5s گرفته تا آی پد ایر کار می‌کند.
اما بعد از نصب این سیستم عامل مشخص شد اوضاع به خوبی که همه تصور می‌کردند نیست. در واقع iOS 12  دارای مشکلاتی است. در این مطلب مجموعه‌ای از مشکلات سیستم عامل iOS 12 را که کاربران در جاهای مختلف به آن اشاره کرده‌اند جمع آوری کرده‌ایم به همراه راه حل‌هایی برای آن‌ها. اگر شما هم مشکلاتی با آی او اس ۱۲ دارید آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

مرتبط: قابلیت‌های آی او اس ۱۲ 

صفحه نمایش آب رفته 

برخی از کاربران iOS 12 در سایت‌ Reddit ، توییتر یا برخی فوروم‌ها گفته‌اند بعد از به روزرسانی به آی اواس ۱۲ صفحه نمایش آن‌ها تار شده یا انگار رنگ و روی آن رفته است. این به خصوص برای گوشی‌های آیفون ۱۰ که از صفحه نمایش LED برخوردارند بسیار بیشتر دیده می‌شود. هرچند این مشکل در همان نقاط جهان گزارش نشده و دلیل آن هم مشخص نیست اما جالب است بدانید که نخستین بار چنین موضوعی در iOS 12 نسخه بتا۱ گزارش شد یعنی بسیار قبل از انتشار عمومی این سیستم عامل.

سیستم عامل iOS 12

یک کاربر Reddit به نام Liamrc در یک بررسی نشان داد که عکسهای استفاده شده در وال‌پیپر یا همان کاغذدیواری    iOS 12 به طور مستقل با مشخصات رنگی ۱۶ بیتی هستند که بسیار شفاف و خوب به نظر می‌رسند اما وقتی این عکسها را به عنوان کاغذدیواری انتخاب می‌شوند به اصطلاح desaturated شده که از شدت رنگ آنها کاهسته می‌شود. این کاربر ادعا کرد که از اپل درباره این موضوع پرسیده و پاسخی را از کرایگ فدریقی گرفته که می‌گوید گوشی برای قابل خواندن شدن متن روی این عکسها یک فیلتر اعمال می‌کند.
فعلا مشخص نیست دقیقا مقصر این موضوع کجاست و احتمالا باید منتظر پاسخ رسمی اپل باشیم برخی از کاربران پیشنهاد داده‌اند که برای عملکرد بهتر و رفع این مشکل تنظیم افزایش کنتراست را خاموش کنیم.
Setting >General>Accessibility>Increase Contrast

مطلب مرتبط: ویژگی‌ها و مطالب مرتبط iOS 13 و تفاوت آن با iOS 12

افزایش مصرف باتری

یکی از بهترین امکانات iOS 12 عملکرد و سرعت بیشتر حتی روی دستگاه‌های قدیمی‌تر است اما برخی از کاربران گزارش داده‌اند که بعد از به روزرسانی باتری دستگاه آن‌ها سریع‌تر تخلیه می‌شود.

مرتبط : چگونه روی اپلیکیشن‌های iOS قفل بگذاریم؟
ابتدا بهتر است به بخش سلامت باتری Battery Health در تنظیمات باتری بروید و ببینید بیشترین ظرفیت ( Maximum Capacity) باتری زیر ۸۵ درصد نباشد. اگر چنین باشد احتمالا زمان تعویض باتری شما فرارسیده است. بنابراین اگر این مشکل را داشته باشید اشکال سخت افزاری است.
اما اگر این مشکل نرم‌افزاری باشد احتمالا همان مشکلی است که در iOS 11 هم آن را دیده بودیم. در واقع مشکل آنجاست که ساماندهی مجدد فایل‌ها در داخل دستگاه باعث خالی شدن سریعتر باتری می‌شود.

آی تی ایران | itiran
به طور پایه وقتی کدهای داخلی تغییر می‌کند بخشی از حافظه دستگاه باید انرژی بیشتری صرف منطبق کردن خود و پیدا کردن اطلاعات اپلیکیشن‌ها کند. به همین دلیل به طور تاریخی چندین روز طول می‌کشد تا سیستم اطلاعات را به اصطلاح Re index کند. اگر دستگاه شما بعد از چند روز همچنان با مشکل مصرف باتری زیاد  و غیر معمول مواجه بود باید راه حل‌هایی شبیه آنچه در مورد iOS 11 پیشنهاد شده را انجام دهید از جمله Reset کردن دستگاه به تنظیمات اولیه یا factory settings . بعد از آن دوباره به iOS 12 دستگاه را به روز کنید و سپس restore را انجام دهید.
اگر این کار را کردید و جواب نداد یک راه حل سخت‌تر هم دارید که برخی از کاربران آن را پیشنهاد کرده‌اند . دستگاه را به تنظیمات اولیه برگردانید( Factory setting ) اما Restore را از طریق آی‌کلاد یا بک آپ روی دستگاه انجام ندهید بلکه بعد از نصب iOS 12 تک تک اپلیکیشن‌ها را جداگانه دانلود کنید ( گفته بودیم راه حل سخت تر )
برخی کاربران مشکلات عجیب و غریب‌تری از iOS 12 گزارش کرده‌اند به خصوص روی دستگاه‌های قدیمی‌تر. مثلا پرش‌های ناگهانی میزان باتری باقی مانده یا نمایش متفاوت میزان باتری باقی مانده با هر بار روشن و خاموش کردن دستگاه. اگر شما هم با چنین مشکلاتی روبه رو شده‌اید آن را در بخش نظرات در میان بگذارید.

اپلیکیشن‌ها با iOS 12 خوب کار نمی‌کنند

ممکن است به این مشکل برخورده باشید که برخی از اپلیکیشن‌ها بعد از به روزرسانی به iOS 12  به خوبی سیستم عامل قبلی کار نمی‌کنند. این کاملا مشکل عادی است به خصوص وقتی اپلیکیشن‌ها را در حالت جدید full version قرار می‌دهید. دلیل این موضوع مربوط به سازندگان اپلیکیشن‌هاست که برخی از آنها به سرعت و برخی دیگر با کمی تاخیر اپلیکیشن‌هایشان را با نسخه جدید سیستم عامل انطباق می‌دهند. پس اپلیکیشن‌های خود را آپدیت کنید.

آی او اس ۱۲ روی آیفون
البته ممکن است برخی اپلیکیشن‌ها که دیگر توسط سازندگانشان توسعه داده نمی‌شوند هیچ وقت خود را انطباق ندهند.
در سایت MacRumors میتوانید لیستی از اپلیکیشن‌هایی را ببینید که هنوز روی سیستم عامل iOS 12 مشکل دارند. در صورتی که مشکل شما با به روزرسانی اپلیکیشن حل نشد شاید نصب دوباره اپلیکیشن یک راه حل باشد.

هات‌اسپات روی آی او اس خاموش نمی‌شود

این مشکلی است که در سطح گسترده گزارش شده است. وقتی به طور مستقیم یک آیفون 6s  را به یک لپ‌تاپ وصل می‌کنید که قبلا به یک آیفون به صورت Hotspot وصل شده دستگاه به طور خودکار میخواهد دوباره وصل شود.

ios 12 سیستم عامل آیفون و آی پد آی او اس ۱۲

حتی وقتی از طریق بخش تنظیمات هات‌اسپات را خاموش می‌کنید این تلاش برای وصل شدن ادامه پیدا می‌کند! گفته می‌شود این مشکل ناشی از ایراد در سمت اپراتورهای موبایل است. البته در برخی از دستگاه‌های قدیمی هم این مشکل دیده شده است. میتوانید با رفتن به بخش تنظیمات شبکه آن را به Reset کنید.
General > Reset > Reset Network Settings
این کار باعث می‌شود از اتصال خودکار کامپیوتر به دستگاه iOS شما جلوگیری شود.

مرتبط: آی او اس ۱۲ امکان دانگرید نمی‌دهد

به روزرسانی به iOS 12 انجام نمی‌شود

این هم یک مشکل عمده و زیاد گزارش داده شده است. اگر دستگاه شما به آی او اس ۱۲ به روز نمی‌شود ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد از نداشتن فضای لازم برای نصب  تا پشتیبانی نکردن دستگاه از سیستم عامل جدید .

سیستم عامل iOS 12
در صورتی که مطمئن هستید خود .ستگاهتان قدیمی نیست و مشکل فضا هم ندارد میتوانید آن را به یک کامپیوتر وصل کنید و از طریق آیتونز به روزرسانی iOS 12 را دریافت کنید
منبع: تک‌رادار

مرتبط: ویژگی‌های iOS 12 

نوشته های مشابه

‫2,952 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا