تکنولوژی

عذرخواهی بنیانگذار لینکدین از حمایت انتخاباتی

رید هافمن از گروهی حمایت کرده که به جعل و دروغ متهم‌اند

عذرخواهی رید هافمن میلیاردر و  بنیانگذار لینکدین از حمایت از یک کمپین انتخاباتی در سال ۲۰۱۷ بسیاری را شگفت زده کرده است.

هافمن اعتراف کرده از گروهی حمایت می‌کرده که در انتخابات سال ۲۰۱۷ علیه برنده شدن نامزد جمهوری‌خواهان فعالیت می‌کرده است.
هفته قبل فیس‌بوک پنج حساب کاربری متعلق به این گروه را به دلیل آنچه دخالت و رفتار غیر قابل قبول خوانده معلق کرده است.
یکی از این حساب‌ها متعلق به جاناتان مورگان مدیرعامل شرکت امنیت سایبری New Knowledge بود. مورگان گفته او فقط به عنوان محقق و نه از طرف شرکتش از این گروه حمایت کرده است.
گروهی که هافمن از آنها حمایت مالی می‌کرد American Engagement Technologies نام دارد و از فیس‌بوک استفاده‌ای مشابه استفاده روس‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا می‌کرد.

عذرخواهی رید هافمن حالا به معنی به پایان رسیدن همه حمایت‌ها و سرازیرشدن انتقادهاست.
آنها می خواستند جمهوری‌خواهان در آلاباما را با ارایه شواهد غلط و اخبار گمراه کننده‌آی که از طریق بات‌های توییتری پشتیبانی می‌شد متقاعد کنند به Roy Moore رای ندهند.
حرکت آن‌ها پروژه بیرمنگام نام داشت.

هافمن: پشیمانم

رید هافمن یک چهره بسیار معتبر و شناخته شده در سیلیکون ولی به شمار می‌رود او یکی از نخستین مدیران PayPal و هم‌بنیانگذار لینکدین بود. 

از او به عنوان خوشحال‌ترین مرد جهان بعد از خریده شدن لینکدین توسط مایکروسافت نام برده می‌شد. او پس از آن به مایکروسافت پیوست.

هافمن از بزرگترین کمک‌کنندگان به این کمپین بود که با هدف حمایت از دموکرات‌ها ایجاد شده بود.
حالا هافمن از حمایت مالی خود در AET پشیمان است. عذرخواهی رید هافمن در حالی اعلام می‌شود که بر اساس اعلام واشنگتن پست او ۷۵۰ هزار دلار به این گروه کمک مالی کرده است.
او گفت : از شیوه‌هایی که این کمپین برای پیش برد اهداف به کار برده واقعا خجالت زده هستم و از تصمیم برای کمک مالی به آنها پشیمانم.
به گفته هافمن او از مبارزات غیر خشونت آمیز و طرح‌هایی در زمینه فضای دیجیتال و فیزیکی در این زمینه حمایت می‌کند. اما در دموکراسی ما دستکاری در حقایق و استفاده از دروغ برای کسب مزیت سیاسی هیچ جایگاهی ندارد. من نمی‌دانستم پروژه به چنین سمتی می‌رودو برای چنین پروژه ای سرمایه‌گذاری نکردم.

 

کمبریج آنالیتیکا دوم

همزمان با عذرخواهی رید هافمن سناتور داگ جونز از حزب دموکرات در آن انتخابات Roy Moore جمهوری‌خواه را شکست داد. حالا و با مشخص شدن این موضوع از اف بی آی خواسته در این زمینه تحقیقات به عمل آورد.
داگ جونز گفته است: ما روی روس‌ها و رفتارشان درباره انتخابات متمرکز شدیم اما بخشی از مردم در همین کشور همان مدل را برای اهداف زشت به کار برده‌اند.

اتفاقا رخ داده در این کمپین بسیار شبیه ماجرای کمریج آنالیتیکا شرکتی است که توسط اطرافیان ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ به کار گرفته شد. جزییات رابطه کمبریج آنالیتیکا و فیس‌بوک را اینجا بخوانید. 

کمبریج آنالیتیکا اردیبهشت ماه امسال اعلام ورشکستگی کرد. مدیرعامل فیس‌بوک هم بارها مجبور به عذرخواهی شد.

ماجرای جنجالی که به بحث گسترده فیک‌نیوز و استفاده از اطلاعات شخصی کاربران توسط فیس‌بوک و دیگر شرکتهای سیلیکون ولی منجر شد.

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. بازتاب: read
  2. بازتاب: ข่าวกีฬา
  3. بازتاب: click here

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا