چگونه

آشنایی با مراحل یک خرید و فروش امن و آسان در پیندو

امروزه خرید و فروش آنلاین با مزیت‌های بزرگ خود، به بخش مهم و جدایی‌ناپذیری از زندگی بسیاری از ما تبدیل شده است. این مزیت‌ها باعث شده تا سهم خریدهای آنلاین هر سال بیشتر شود و دسترسی به کالاهای متنوع‌تر را برای ما راحت کند.

در این میان پلتفرم‌های مارکت پلیس (Marketplace) با برقراری رابطه میان خریدار و فروشنده، نقش بسیار مهمی را در توسعه این بازار ایفا می‌کنند. پیندو، یکی از این پلتفرم‌هاست که طی چند سال اخیر و با قدرتی برگرفته از دیجی‌کالا توانسته فروشندگان و خریداران زیادی را به سمت خود جذب کند.

در پیندو برخلاف بسیاری از پلتفرم‌های مشابه، فروشندگان کمیسیون و پورسانتی پرداخت نمی‌کنند و خریداران نیز می‌توانند به کالا یا خدمات مورد نظر خود با قیمتی ارزان و البته به شکلی امن و بی‌واسطه دسترسی داشته باشند.

پیندو با قدرتی که از مجموعه دیجی‌کالا سرچشمه می‌گیرد، این امکان را برای خریداران فراهم می‌کند تا بتوانند هر کالایی را با نمونه مشابه آن در دیجی‌کالا مقایسه کرده و به خوبی از مشخصات و جزئیات کیفی کالا مطلع شوند.

در پیندو کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، کسب‌وکارهای روستایی و فروشندگان کالاهای بومی ‌محلی، کسب‌وکارهای خانگی و همین طور کسب‌وکارهای فعال در شبکه‌های اجتماعی می‌توانند صفحه فروشگاهی مخصوص خود را راه‌اندازی کرده و کالاهای نو و دست اول خود را به فروش برسانند.

ثبت نام و ایجاد حساب کاربری

برای خرید از پیندو باید در آن ثبت‌نام کنید. برای این کار کافی است به وب‌سایت یا اپلیکیشن آن مراجعه کرده، گزینه «ورود/عضویت» را انتخاب کنید.

پس از آن شما باید شماره تماس خود را وارد کنید. سپس کد تایید ۶ رقمی برای شما پیامک می‌شود که با وارد کردن آن عضویت شما تایید شده و وارد پیندو می‌شوید.

پیدا کردن کالای مورد نظر

برای پیدا کردن کالای مورد نظر می‌توانید آن را جست‌وجو کنید.

فیلترهای جست‌وجو به شما کمک می‌کنند تا کالای مورد نظر خود را بر اساس ویژگی‌های آن با سرعت بیشتری پیدا کنید. برای استفاده از این فیلترها کافی است در بخش «جست‌وجو» عبارت مورد نظر خود را وارد کنید. سپس می‌توانید با استفاده از فیلترهای زیر نتایج جست‌وجو را محدود کنید.

  • دسته‌بندی کالا: می‌توانید کالای مورد نظر خود را بر اساس دسته‌بندی‌های زیر جست‌وجو کنید:

  • برند: با استفاده از این فیلتر می‌توانید محصول مورد نظر خود را به برندهای تعریف‌شده‌ مختلف محدود کنید.
  • نوع آگهی: در این قسمت می‌توانید با انتخاب یکی از گزینه‌های «فروش» یا «معاوضه» جست‌وجوی خود را محدود کنید.
  • قیمت: می‌توانید جست‌وجوی خود را بر اساس قیمت موردنظرتان محدود کنید.
  • فقط معامله امن: با انتخاب این گزینه فروشنده‌هایی که مورد تایید پیندو هستند برای شما نمایش‌داده می‌شوند.
  • فقط عکس‌دار: با انتخاب این گزینه کالاهایی که عکس ندارند برای شما نمایش داده نمی‌شوند.
  • فقط فروشگاهی: با انتخاب این گزینه کالاهایی که توسط فروشنده شخصی بر روی سایت قرار گرفته‌اند به شما نمایش داده نمی‌شوند.
  • محل: می‌توانید محل جست‌وجو برای کالای مورد نظر خود را در قسمت کنار نوار جست‌وجو انتخاب کنید.

پس از پیدا کردن کالای مورد نظر حتما توضیحات و تصاویر آن را با دقت مطالعه کنید. توضیحات فروشنده اطلاعات مفیدی در مورد کالا ارائه می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا تصمیم بهتری برای خرید خود بگیرد.

تصاویر کالا نیز به شما کمک می‌کنند تا از وضعیت ظاهری آن مطلع شوید.

برقراری ارتباط با فروشنده و توافق بر سر قیمت

پس از اطمینان از اینکه کالای مورد نظر شما مناسب است، می‌توانید با فروشنده ارتباط برقرار کنید. برای این کار می‌توانید از گزینه «چت» یا «تماس» استفاده کنید. برای ارسال پیام متنی به فروشنده با انتخاب گزینه «چت» پیام خود را تایپ کرده و «ارسال» را انتخاب کنید. برای تماس با فروشنده نیز می‌توانید شماره تماس او را از بخش «اطلاعات تماس» دریافت کنید.

هنگام خرید، در صورت موجود بودن محصول مورد جست‌وجوی شما در دیجی‌کالا در پایین صفحه گزینه «کالای مرتبط در دیجی‌کالا» به شما نمایش داده می‌شود که با انتخاب آن می‌توانید محصول مورد نظر را در دیجی‌کالا ببینید.

همچنین سایر فروشنده‌های محصول مورد نظر نمایش داده می‌شود تا در صورت نیاز قیمت و کیفیت کالا را مقایسه کرده و خرید بهتری داشته باشید.

نهایی کردن خرید و دریافت کالا

پس از انتخاب محل خود بر روی نقشه، اطلاعات محل دریافت کالا را به صورت کامل وارد کنید.

پس از تایید اطلاعات گیرنده، در صورت داشتن کد تخفیف می‌توانید آن را در بخش «افزودن کد تخفیف +» وارد کرده و با انتخاب «پرداخت» به صفحه پرداخت منتقل شوید. در این صفحه اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کرده و خرید شما ثبت می‌شود.

پس از نهایی کردن خرید خود، فروشنده یک کد پیگیری برای شما ارسال می‌کند که با استفاده از آن می‌توانید هر لحظه از وضعیت سفارش خود مطلع شوید.

پس از دریافت کالا به دقت آن را بررسی کنید. اگر کالای دریافتی با توضیحات فروشنده مغایرت داشته باشد می‌توانید آن را مرجوع کنید.

نوشتن نظرات و امتیازدهی به فروشنده

پس از دریافت کالا می‌توانید نظرات و امتیاز خود را ثبت کنید. این کار به سایر کاربران کمک می‌کند تا تجربه خرید بهتری داشته باشند. همچنین اگر در هنگام خرید یا دریافت کالا با مشکلی مواجه شدید می‌توانید از پشتیبانی پیندو کمک بگیرید. پشتیبانی پیندو هر روزه از ساعت ۹ الی ۱۷ پاسخگو است.

پیندو در دو نسخه وب و اپلیکیشن در دسترس کاربران قرار دارد. برای دسترسی به نسخه وب یا دانلود اپلیکیشن پیندو لطفا به آدرس https://www.pindo.ir مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا