تکنولوژیچگونهموبایل

چگونه آیفون‌های ریفربیشد خریداری کنیم؟

آیفون‌های شرکت اپل همواره جزء برترین گوشی‌های هوشمند بازار بوده‌اند و در صورتی که صاحب آیفون به خوبی از گوشی خود مراقبت کند می‌توانند تا سال‌ها بدون مشکل کار کنند. البته یک ایراد هم وجود دارد و آن هم قیمت بالای گوشی‌ها آیفون است. به همین دلیل برخی خریداران تصمیم می‌گیرند آیفون‌های «ریفربیشد شده» را که با قیمت پایین‌تری فروخته می‌شوند خریداری کنند. این دسته از آیفون‌ها گوشی‌های معیوبی هستند که توسط کارخانه اپل تعمیر شده‌اند و با برچسب «ریفربیش شده» مجددا در بازار فروخته می‌شوند.

مرتبط: تفاوت محصولات نو اپل با محصولات ریفربیشد شده 

زمانی که اپل سری جدید آیفون‌های خود را معرفی می‌کند، بسیاری از کاربران آیفون نسل جدید را خریداری می کنند و از این طریق از شر آیفون مدل قدیمی خود خلاص می‌شوند. در حال حاضر مقالات و گزارش‌های متعددی راجع به نحوه فروش آیفون‌های کارکرده در بازار منتشر شده، از جمله خود ما در آی تی ایران درباره چگونگی تشخیص محصولات ریفربیشد شده نوشته‌ایم اما در این مطلب ما قصد داریم نحوه خرید آیفون‌های کارکرده و یا ریفربیشد را به شما آموزش دهیم.

اولین راهی که اشخاص برای خرید آیفون های کارکرده انتخاب می‌کنند، خرید از دیگر اشخاص است. اما خرید از اشخاص ممکن است برای برخی ریسکی باشد و بسیاری ترجیح می‌دهند آیفون‌های ریفربیشد شده را که دارای گارانتی هستند خریداری کنند. از این طریق حتی در صورتی که آیفون شما دچار خرابی شود، این شانس را دارید که آن را از طریق نمایندگی به‌صورت رایگان تعویض کنید و یا پول خود را کامل پس بگیرید.

البته گارانتی این دسته از گوشی‌ها در ایران اعتباری ندارد به این دلیل که شرکت اپل در کشور ما نمایندگی رسمی ندارد. با این حال این مطلب به شما کمک می‌کند آیفون‌های نو و آکبند را از آیفون‌های ریفربیشد شده تشخیص دهید با اینکه بهترین آیفون ریفربیشد شده را برای خرید انتخاب کنید.

از آنجایی که عبارت ریفربیشد موارد متعددی را شامل می‌شود و تمام گوشی‌های ریفربیشد شده شرایط متفاوتی دارند، بهتر است بدانید که چه نوع مدلی از گوشی‌های ریفربیشد را خریدای می‌کنید. گوشیهای ریفربیشد شده ممکن است بسته‌بندی معمولی گوشی‌های عادی را نداشته باشند و حتی امکان دارد از لحاظ ظاهری صدمه دیده باشند البته اپل بعدا با تعمیر آن عیوب را رفع کرده و به اسم ریفربیشد وارد بازار می‌کند. اپل کلیه محصولات ریفربیشد شده و از جمله آیفون‌هایش را از طریق این لینک به فروش می‌رساند.

برای درک بهتر وضعیت گوشی‌های ریفربشد شده و اینکه چه نوع تعمیراتی روی آنها اعمال شده است، شرکت اپل آنها را در سه درجه دسته‌بندی و تعریف کرده که رد ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

گرید A: وضعیتی تقریبا نزدیک به گوشی آکبند دارند. ظاهرا آنها ممکن است شبیه به آیفون‌های نو باشد.

گرید B: شامل یک سری آسیب‌های ظاهری جزئی مثل خط و خش‌های ریز و فرورفتگی‌های کوچک می‌شوند.

گرید C: کاملا کارکرده به‌نظر می‌رسد و آثار ضربه و خرابی روی آنها کاملا مشخص است.

بهترین مکان برای خرید آیفون‌های ریفربیشد شده

خرید آیفون‌های ریفربیشد شده از طریق فروشگاه‌های معتبر و همچنین سرویس دهندگان مخابراتی خارجی امکان‌پذیر است. البته در کشور ما این آیفون‌های از طریق فروشندگان غیررسمی قابل خریداری است.

بهترین زمان برای خرید

اکثر افراد آیفون‌های خود را زمانی که قرار است آیفون جدید رونمایی شود، به فروش می رسانند. یعنی در بازه زمانی تقریبی آگوست تا اکتبر که در ایران بین مرداد تا مهر ماه می‌شود. این بازه را می توان بهترین زمان برای خرید آیفون‌های ریفربیشد شده با بهترین قیمت ممکن تلقی کرد.

همیشه گارانتی را چک کنید

با اینکه گارانتی آیفون‌های ریفربیشد شده در ایران معنا ندارد اما ممکن است بخواهید از طریق دیگر کشورها این دسته از آیفون‌ها را خریداری کنید. بنابراین در صورت تصمیم به انجام چنین کاری، حتما گارانتی و جزئیات آن را با دقت بررسی کنید. بهتر است دنبال آیفون‌هایی باشید که حداقل 12 ماه گارانتی ارائه می‌دهند و حتما از مواردی که تحت پوشش گارانتی آن محصول قرار می‌گیرند اطمینان حاصل کنید. برای مثال ببینید در صورت خرابی مجدد کدام موارد برعهده فروشنده، کارخانه و یا شرکت گارانتی کننده است.

این را هم در نظر داشته باشید حتی در صورتی که شرکت تعویض آیفون در صورت خرابی را به عهده بگیرد، باید خودتان هزینه ارسال آن با پست به مراکز رسمی اپل را برعهده بگیرید. همین مسئله ممکن است بسیاری از افراد را از خرید این دسته از آیفون‌ها پشیمان کند.

مرتبط: کدام دستگاه‌های ریفربیشد شده را نخریم؟

نوشته های مشابه

‫166 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا