استارتاپکتاب

کتاب  Blitzscalling نوشته رید هافمن

چگونه استارت‌آپ‌ها رعدآسا بزرگ می‌شوند؟

برای بسیاری در جهان « سیلیکون ولی» و « استارت‌آپ» مترادف هم هستند. در واقع سیلیکون ولی خانه تعداد قابل توجهی از شرکت‌هایی است که در گاراژ شکل گرفته‌اند اما وسعتی جهانی یافته‌اند.

بلیتس اسکیلینگ نوشته رید هافمن

اما رمز موفقیت این استارت‌آپ‌ها درچیست. ماجرا در استفاده از نیروهای فراطبیعی و سرمایه‌گذاران هوشمند نیست موضوع به این مربوط است که این شرکتها چطور یافته گرفته‌اند blitzscale کنند. بلیتس به معنای رعد و برق و Scale  هم به معنی مقیاس است. از scaleup  کردن در ادبیات استارت‌آپی به عنوان بزرگ‌کردن و وسعت دادن به کسب و کار استفاده می‌شود. حالا در اینجا بلیتس‌اسکیل( blitzscale ) نوعی بزرگ‌کردن رعدآسا می‌تواند تعبیر شود.

کتاب توسط رید هافمن ( Reid Huffman) یکی از بنیانگذاران لینکدین و Chris Yeh نویسنده کتاب مشهور  Alliance)) نوشته شده است.  آنها فریم‌ورکی را در این کتاب پیشنهاد می‌کنند که توسط هر شخصی در هر نقطه از جهان می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد تا به اصطلاح بلیتس‌اسکیل کند. خوانندگان این کتاب همچنین نحوه دیزاین مدل‌های کسب و کار و رشد سریع و تغییر استراتژی در هر مرحله از اسکیل کردن می‌آموزند.

مقدمه کتاب را نیز بیل گیتس نوشته است. او در این مقدمه می‌گوید که ایده پشت blitzscale  فقط مناسب استارت‌آپ‌ها یا  کسب و کارهایی که می‌خواهند به سرعت رشد کنند نیست. این ایده حتی برای شرکت‌های بزرگ جا افتاده هم مناسب است.
rusbankinfo.ru/zaimy/payps/

سال انتشار : 2018

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا