تکنولوژی

جعبه‌گشایی هدفون پیکسل بادز

گوگل در سال‌های اخیر تلاش داشته که از دستیار خود در بخش‌های مختلف زندگی کاربرانش استفاده کند و آخرین تلاش این شرکت به تولید هدفون‌های مجهز به دستیار صوتی ختم شده است. گوگل در مراسم 4 اکتبر امسال از هدفون‌های خود با نام «پیکسل بادز» (Pixel Buds) رونمایی کرد که در این گزارش قصد داریم به صورت مختصر نگاهی به آن بیاندازیم.

همانند پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال، بسته‌بندی و کارتن پیکسل بادز هم بسیار ساده طراحی شده است. پس از باز کردن کارتن، مستقیما با کیس محافظ پارچه‌ای پیکسل بادزها مواجه می‌شویم که در زیر آن هم دفترچه‌های راهنما و همچنین کابل شارژر یواس‌بی C قرار دارند.

برای استفاده از این هدفون‌ها ابتدا بایستی آنها را از داخل کیس خارج کنید و به شارژر متصل کنید. گوگل گفته قبل از استفاده از این هدفون‌ها برای اولین بار، کافی است آنها را 10 دقیقه شارژ کنید.

اولین نکته‌ای که ممکن است باعث تعجب شما هم شود، نحوه خارج کردن آنها از داخل کیس محافظ است. بر خلاف ایرپادهای اپل و هدفون‌های Icon X سامسونگ که به شکل بی‌سیم طراحی شده‌اند، برای استفاده از پیکسل بادز گوگل ابتدا باید سیم هدفون‌ها را از داخل کیس خارج کنید و سپس هدفون‌ها را از کیس بیرون بیاورید. این مسئله ممکن است برای کاربران کمی عجیب به‌نظر برسد اما پس از چند بار امتحان کردن عادی خواهد شد.

نکته بعدی اینکه گوگل برای استفاده از این هدفون‌ها از گوشی‌های پلاستیکی که به نوک هدفون متصل می‌شوند استفاده نکرده چراکه این هدفون‌ها را طوری طراحی کرده که برای انواع گوش انسان با سایز مختلف قابل استفاده است. البته جنس این هدفون‌های گوگل به شکلی است که کاربران هیچ نگرانی از بابت بیرون آمدن انها از داخل گوش نخواهند داشت.

تنظیم اولیه و اتصال پیکسل بادز به گوشی پیکسل به‌لطف وجود تکنولوژی Fast Pair گوگل در کمتر از چند ثانیه انجام می‌شود. پس از خارج کردن هدفون‌ها از داخل محافظ، سریعا یک نوتیفیکیشن بر روی صفحه نمایش گوگل پیکسل ظاهر می‌شود که اتصال هدفون‌ها به گوشی را اعلام می کند. پس از 5 ثانیه نیز اتصال به‌صورت کامل انجام می‌شود و کاربر می‌تواند به دستیار صوتی و ناتیفیکیشن‌ها دسترسی داشته باشد.

در گزارش‌های بعدی سعی می‌کنیم کیفیت صدا و عملکرد این دستگاه را با دقت و جزئیات بیشتری بررسی کنیم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا