گوگل

جایزه 1.5 میلیون دلاری گوگل برای هکرها

شرکت گوگل رسما اعلام کرد که به افرادی که بتوانند تراشه تایتان ام (Titan M) گوشی‌های سری پیکسل را هک و یا حفره‌های امنیتی را در نسخه‌های پیش‌نمایش پلتفرم اندروید کشف کنند، تا 1.5 میلیون دلار جایزه می‌دهد.

گوگل در سال گذشته تراشه تایتان ام را عرضه کرد و این تراشه هم‌اکنون در گوشی‌های پیکسل 3 و پیکسل 4 و برای پردازش اطلاعات حساس استفاده می‌شود. تاکنون بیشترین مبلغی که از سوی گوگل در قالب طرح کشف باگ یا همان Bug Bounty اختصاص یافت، 200 هزار دلار بود که این جایزه اکنون به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

گوگل در طی 12 ماه اخیر، حدود 1.5 میلیون دلار را برای شناسایی حفره‌های امنیتی و باگ‌ها به کارشناسان حوزه امنیت و سایبر پرداخت کرده است که به طور میانگین، برای هر باگ حدود 3800 دلار پرداخت شد. در سال 2019، بیشترین مبلغ جایزه‌ای که پرداخت شد حدود 161 هزار دلار بود.

گوگل از سال 2010 تاکنون به افرادی که حفره‌های امنیتی مرورگر موجود درگوگل کروم را گزارش دهند، مبالغی را پرداخت می‌کند که در ماه جولای امسال این رقم به 30 هزار دلار افزایش یافته است.

این افزایش میزان جایزه از سوی گوگل در حالی صورت گرفت که شرکت‌های خصوصی اخیرا جایزه‌های کشف باگ اندروید را تا 2.5 میلیون دلار افزایش دادند. این برای اولین بار است که ارزش باگ‌های اندروید از باگ‌های iOS در بازارهای خصوصی فراتر می‌رود.

کیسی الیس، مدیرعامل شرکت Bugcrowd در این رابطه عنوان کرد گوگل به این دلیل جایزه Bug Bounty را افزایش داده که تخصص و مهارت بالایی برای شناسایی باگ‌ها و آسیب‌پذیری‌های موجود در محصولات این شرکت نیاز است. گوگل از طریق بالا بردن انگیزه هکرها، سعی کرده تا آن‌ها را به کشف باگ و گزارش آن‌ها ترغیب کند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا