اپلچگونه

چرا برخی از کاربران آیفون نمی توانند بروزرسانی آی او اس 14 را دریافت کنند؟

عرضه جدیدترین نسخه از پلتفرم گوشی‌‌های آیفون تحت عنوان آی او اس 14 آغاز شده و کاربران ‌می‌توانند این بروزرسانی را روی دستگاه خود دریافت و نصب کنند.

به لطف قابلیت‌‌ها و تغییرات جدیدی که در این نسخه اعمال شده، آی او اس 14 ‌می‌تواند تجربه متفاوت و لذت‌بخش‌تری از کار با گوشی‌‌های آیفون را برای کاربران به ارمغان آورد. ویژگی‌‌هایی همچون تصویر در تصویر برای ویدیوها، اپلیکیشن ترجمه، ویجت‌‌ها در هوم اسکرین، رابطی کامپکت برای تماس دریافتی و غیره که کاربران آیفون، مدت‌‌ها منتظر اضافه شدن آن‌‌ها به پلتفرم دستگاه خود بودند. اما برخی از کاربران در فضای مجازی از عدم امکان بروزرسانی آیفون خود به آی او اس 14 خبر دادند که در ادامه مروری خواهیم داشت به علل و راهکارهایی برای رفع این مشکل.

احتمال سازگار نبودن گوشی آیفون با آی او اس 14

درست است که آی او اس 14 برای گوشی‌‌های آیفون عرضه شده، اما این بدین معنی نیست که تما‌می‌گوشی‌‌های آیفون قادر به دریافت و نصب آن خواهند بود. طبق آنچه اپل اعلام کرده، تنها گوشی‌‌های زیر ‌می‌توانند آی او اس 14 را دریافت کنند:

  • مدل‌‌های آیفون 11
  • مدل‌‌های آیفون 10
  • آیفون 8 و آیفون 8 پلاس
  • آیفون 7 و آیفون 7 پلاس
  • آیفون 6 اس و آیفون 6اس پلاس
  • آیفون SE- هر دو مدل

این بروزرسانی روی آیپاد تاچ نسل هفتم نیز قابل دریافت است. بنابراین، اگر از کاربرن آیفون 5اس یا مدل‌‌های قبل از آن هستید، باید به همان نسخه فعلی آی او اس خود بسنده کنید.

احتمال کم بودن فضای ذخیره‌سازی

میزان فضای مورد نیاز برای دریافت بروزرسانی آی او اس 14 حدود 2.2 گیگابایت عنوان شده، اما برای نصب آن ‌می‌بایست فضای خالی بیشتری روی دستگاه داشته باشید. به عبارتی دیگر، دریافت و نصب آی او اس 14، نیازمند 5 گیگابایت فضای خالی روی حافظه است.

برای اینکه بدانید چه میزان حافظه خالی در دستگاهتان وجود دارد، ‌می‌تواند به بخش Settings، بعد از آن General و در نهایت iPhone Storage مراجعه کنید. اگر این میزان فضای خالی وجود ندارد، بهتر است برخی از فایل‌‌ها و اپلیکیشن‌‌های غیرضروری را از روی دستگاه خود پاک کنید.

احتمال متصل نبودن گوشی به وای فای یا کم بودن شارژ باتری

برخی اوقات، مشکلات کوچکی همانند ارتباط ضعیف وای فای ‌می‌تواند مانع از دریافت بروزرسانی آی او اس 14 شود. بنابراین، حتما اتصال وای فای خود را قبل از اقدام به دریافت آپدیت، بررسی کنید. یکی دیگر از موانع، میزان شارژ باتری است به طوری که اگر شارژ باتری کمتر از 50 درصد باشد، فرآیند دریافت بروزرسانی مختل خواهد شد. از این رو، توصیه ‌می‌شود که گوشی خود را قبل از دریافت بروزرسانی، شارژ کنید.

اگر هنوز هم مشکل وجود داشت، گوشی خود را ریستارت کنید

ریستارت کردن گوشی ‌می‌تواند یکی از بهترین راهکارها برای حل انواع مشکلات و باگ‌‌های مانع در دریافت بروزرسانی آی او اس 14 باشد. بنابراین اگر تما‌می‌موارد فوق را رعایت کرده باشید، دیگر نگرانی بابت عدم امکان دریافت این بروزرسانی نخواهید داشت.

منبع
Businessinsider

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا