تکنولوژی

«حالت شب» مصرف باتری در اندروید را نجات می‌دهد

تقریبا همه می‌دانند که حالت شب (Dark Mode) اپلیکیشن‌ها می‌تواند مصرف باتری گوشی‌های دارای نمایشگر اولد را تا حدود زیادی کاهش دهد. این مسئله در اندروید صدق می‌کند و البته در آیفون‌ها هم همینطور. به این دلیل که پیکسل‌ها در مناطق تاریک صفحه انرژی کمتری مصرف می‌کنند و برای نمایش رنگ مشکی صفحه زحمتی زیادی نمی‌کشند. اندروید هم این مسئله را در جریان مراسم «Android Dev» تایید و اعلام کرد.

در نمودار بالا که توسط گوگل ارائه شد میبینید که رنگ سفید خیلی بیشتر از دیگر رنگ‌ها انرژی مصرف می‌کند و این مسئله منجر به اعتراف این شد که رنگ سفید بیش از حد در اپلیکیشن‌های گوگل به‌کارگرفته شده است.

حال به نظر می‌رسد گوگل ارزش واقعی حالت شب را درک کرده است. یوتیوب و اندروید مسیج اپلیکیشن‌هایی بودند از گذشته به حالت شب مجهز بودند و حالا گوگل قصد دارد این حالت را به دیگر اپلیکیشن‌های خودش هم اضافه کند. ضمنا امکان تغییر تم اندروید به حالت شب هم از طریق تنظیمات گوشی امکان پذیر شده است اما با این حال گوگل فعلا حالت شب را به کل سیستم اندروید اضافه نکرده است، کاری که سامسونگ قصد دارد در رابط کاربری جدید خود انجام دهد.

برای اثبات این قضیه می‌توانید تصویر بالا را مشاهده کنید که در آن اپلیکیشن یوتیوب در حالت شب دیده می‌شود و کاهش قابل توجه مصرف باتری در حالت شب و با روشنایی 100 درصد صفحه به خوبی قابل دیدن است.

منبع: د ورج

نوشته های مشابه

‫333 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا