تکنولوژی

مقایسه ظاهری آیفون 8 با دیگر پرچمداران

مدت‌هاست که بسیاری از طرفداران منتظر رونمایی آیفون 8 هستند و برای لمس این پرچمدار جدید لحظه شماری میکنند. خبر خوب اینکه آیفون جدید نه تنها از لحاظ ظاهری تغییر کرده، بلکه طبق گزارشات اخیر از برخی تکنولوژی و ویژگی‌های پیشرفته جدید نیز بهره خواهد برد. با بهبود ظرفیت و دوام باتری و پشتیبانی از واقعیت افزودهه، هیچ جای تعجب ندارد که تحلیلگران آیفون جدید را تاثیرگذارترین آیفون در ده سال اخیر تلقی کنند و این اسمارت‌فون را وسیله‌ای برای بازگشت مجدد اپل به عرصه رقابت در بخش اسمارت‌فون‌های برتر بازار بدانند.

از انجایی که ظاهر آیفون از سال 2016 یعنی از آیفون 6 به بعد بدون تغییر مانده، حال تولید آیفون 8 بدون حاشیه در اطراف صفحه نمایشگر، بدون شک هیجان انگیزترین خبر برای طرفداران آیفون محسوب می‌شود. علاوه بر این، شایعات منتشر شده اخیر نشان می‌دهد که اپل موفق شده سنسور اثرانگشت را نیز در زیر صفحه نمایشگر جای دهد.

برای تصور نمای ظاهر نهایی آیفون 8، برخی شایعات در چند هفته اخیر اطلاعاتی را درباره ابعاد این پرچمدار جدید کمپانی اپل ارائه داده‌اند. نکته جالب اینجاست که طبق این گزارشات آیفون 8 از مدل قبلی خود یعنی آیفون 7 کمی بزرگتر خواهد بود. به‌طور تخصصی‌تر، ابعاد آیفون جدید 7.7 × 70.94 × 143.59 میلی‌متر خواهد بود و این در حالی است که ابعاد آیفون فعلی 7.1 × 67.1 × 138.3 میلی‌متر است.

خب با وجود این ارقام، باز هم تصور اینکه در دست گرفتن چنین اسمارت‌فونی چه حسی را به شخص القا می‌کند، کمی مشکل است. از این رو، OnLeaks کار را تا حدی برای علاقه‌مندان آسان‌تر کرده و آیفون 8 با ابعاد احتمالی را در کنار دیگر اسمارت‌فون‌های معروف از جمله آیفون 7، گوگل پیکسل، گلکسی اس 8، پیکسل XL، نکسوس 6P و دیگر اسمارت‌فون‌ها قرار داده است تا از این طریق آیفون جدید را با مقایسه ابعاد آن با دیگر پرچمداران به علاقه‌مندان نشان دهد.

طبق تصویری که در بالا مشاهده می‌کنید، آیفون 8 تقریبا هم اندازه‌ی پیکسل و هوآوی P10 خواهد بود. البته با این تفاوت که آیفون 8 به دلیل کاهش حاشیه در اطراف صفحه نمایش در مقایسه با این دو اسمارت‌فون که در قسمت بالا و پایین حاشیه زیادی دارند، از صفحه نمایش بزرگتری بهره می‌برد.

در ضمن اخیرا ادعا شده که تصاویر لو رفته که در زیر مشاهده می‌کنید، بدنه  آیفون 8 را نشان می‌دهد که در کنار آیفون 7 و 7 پلاس قرار داده شده است. نکته جالب اینکه احتمالا آیفون 8 نسبت به آیفون 7 پلاس کمی ضخیم‌تر خواهد بود.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا