موبایل

آمار فروش اسمارت‌فون در اروپا در سه ماهه سوم سال 2019

سامسونگ همچنان در رتبه اول

گزارش روز گذشته موسسه «کانالیس» توجه ویژه‌ای به سهم شرکت‌های تولیدکننده اسمارت‌فون در قاره اروپا داشته است. سامسونگ در سه ماهه سوم سال جاری بیشترین سهم را از بازار اسمارت‌فون‌ها در قاره سبز به‌خودش اختصاص داده و 30.4 درصد از بازار موبایل اروپا را در این دوره کسب کرده است. سامسونگ سال گذشته در همین دوره، 14.8 میلیون دستگاه اسمارت‌فون در این قاره عرضه کرد که آمار جدید حاکی از رشد 26 درصدی این شرکت در سال 2019 است.

علیرغم تحریم هواوی توسط آمریکا، این شرکت چینی توانسته در این دوره 11.6 میلیون دستگاه اسمارت فون به‌فروش برساند که در مقایسه به دوره قبل حدود 3.1 میلیون دستگاه افزایش داشته است. با این وجود هواوی در آمار کلی فروش در سراسر دنیا هیچ پیشرفتی در مقایسه با دوره قبلی نداشته است. البته این کمپانی همچنان در رده دوم پرفروش‌ترین برند موبایل در قاره اروپا باقی مانده است. هواوی در سه ماهه سوم سال 2019 میلادی، 23.9 درصد از سهم بازار اسمارت‌فون اروپا را در اختیار دارد.

رتبه سوم هم در این دوره طبق انتظار به شرکت اپل با فروش تقریبی 9.8 میلیون دستگاه آیفون می‌رسد که آمار حاکی از کاهش 4 درصدی فروش این شرکت در مقایسه با دوره مشابه در سال 2018 است. شیائومی نیز با پیشرفت 73 درصدی نسبت به سال گذشته، موفق شد در این دوره 5.5 میلیون دستگاه موبایل به‌فروش برساند و 10 درصد از سهم بازار اروپا را به خودش اختصاص دهد.

با افزیش تحریم‌های هواوی توسط دولت امریکا و بالا گرفتن جنگ تجاری بین چین و ایالات متحده، حالا دیگر شرکت‌های چینی به میدان آمده‌اند تا بخشی از سهم هواوی از بازار بین‌المللی اسمارت‌فون را تصاحب کنند. با ورود اینترنت 5G در اروپا و عرضه آن توسط اپراتورهای مختلف، تولیدکنندگان اسمارت‌فون چینی این فرص را دارند تا با همکاری این اپراتورها، جدیدترین دیوایس‌های 5G خو را در این قاره عرضه کنند. انتظار می‌رود در سال 2020 شاهد معرفی و عرضه گوشی‌های میان رده مجهز به اینترنت 5G توسط کمپانی‌های بزرگ دنیا باشیم و شرکت‌ها برای ادامه حضور موفق خود در بازار اروپا باید هرچه سریع‌تر خودشان را با فناوری‌های جدید انطباق دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا