تکنولوژی

مروری بر شیائومی در CES 2017

شرکت بزرگ چینی شییائومی با رونمایی از 3 محصول جدید هوشمند، شروعی طوفانی در نمایشگاه CES 2017 در شهر لاس‌وگاس داشته است.

در ابتدای لیست، نمایشگر فوق باریک مدل Mi TV سری 4 قرار دارد که حاشیه اطراف آن مانند طرح گوشی Mi Mix حذف شده است. نکته جالب اینکه نمایشگر جدید شرکت شیائومی در باریک‌ترین نقطه 4.9 میلی‌متر ضخامت می‌رسد و از باریکترین اسمارت‌فون جهان یعنی Vivo X5 Max تنها 0.15 میلی‌متر ضخیم‌تر است!

Mi TV سری 4 در سه سایز موجود است 49، 55 و 65 اینچ. این تلویزیون‌ها از سیستم صوتی Dolby Atmos که برای اولین با در تلویزیون‌های این شرکت استفاده شده بهره می‌برند و همچنین سیستم‌عامل اندروید و هوش مصنوعی بر پایه‌ رابط کاربری PatchWall در این نمایشگرها استفاده می‌شود و تلویزیون قادر است به تماشاگران پیشنهاداتی را در بخش برنامه‌های تلویزیونی ارائه دهد.

Mi TV نسل چهارم از ویژگی غنی Mi TV Bar بهره می‌برد که شامل، 10 اسپیکر، 2 اسپیکر ماهواره‌ای بی‌سیم در جلو و یک ساب ووفر می‌شود. شیائومی درباره قیمت این نسل از تلویزیون‌ها چیزی اعلام نکرده است اما اطمینان داد که گران‌ترین مدل یعنی 65 اینچی به همراه سیستم صوتی Dolby Atmos و سینمای خانگی، قیمتی کمتر از 2 هزار دلار خواهد داشت. مدل دارای سیستم صوتی استاندارد Mi TV Bar نیز قیمتی پایین‌تر از 1500 دلار خواهد داشت. این محصولات ابتدا در چین تولید و عرضه خواهند شد.

شرکت شیائومی درکنار تلویزیون‌ها، از روتر Mi HD با چیپ Qualcomm IPQ8064 پرده برداری کرد که قابلیت پشتیبانی 2600 مگابیت بر ثانیه Wi-Fi802.11ac و Wi-Fi  با 4×4 Mu-MIMO را دارد. این محصول در دو مدل با فضای ذخیره سازی داخلی با ظرفیت 1 ترابایت و 8 گیگابایت با قیمتی به ترتیب کمتر از 200 و 500 دلار عرضه خواهد شد.

شیائومی از طرح Mi Mix که توجهات و عکس‌العمل‌های زیادی را به خود جلب کرده بود، در نمایشگاه امسال رونمایی کرد. به جز رنگ سفید، همه چیز مانند مدل اصلی آن ساخته شده و مورد استفاده قرار گرفته است. این گوشی بدنه سرامیکی که شامل فریم گوشی و دکمه‌های کناری می‌شود را به رخ بازدیدکنندگان می‌کشد. طراحی این موبایل به گونه‌ای است که حاشیه‌های اطراف حذف شده است، نکته جالب‌تر اینکه بدنه گوشی بدون استفاده از هرگونه مواد چسبنده، به همدیگر محکم نگه داشته شده است.

صفحه نمایش بدون حاشیه با ضریب 91.3 درصد نمایشگر نسبت به میزان کل بدنه را به کاربران ارائه می‌کند که آماری بی‌نظیر است. در حال حاضر هیچ تلفن همراهی در بازار از چنین ویژگی بهره نمی‌برد و شیائومی بزرگترین نسبت صفحه نمایش به کل بدنه را دارد.

انتظار می‌رود که Mi Mix  در ماه‌های آتی روانه بازار شود و البته منحصرا در بازار چین باقی خواهد ماند. در ادامه ویدئویی که ما از غرفه شیائومی تهیه کرده‌ایم را ببینید.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا