چگونه

چگونه مانع از «به خواب رفتن» اپلیکیشن‌ها در بک گراند گوشی شویم؟

در دنیایی که استفاده از اپلیکیشن‌ها و قابلیت‌های متنوع گوشی‌های هوشمند به یکی از ابزارهای اصلی ارتباطی و کسب اطلاعات انسان‌ها تبدیل شده، بی‌تردید کاربران می‌بایست در هر ساعت، دقیقه و یا حتی ثانیه، منتظر دریافت نوتیفیکیشن روی گوشی خود باشند.

اما حتما برای شما نیز پیش آمده که در مواقعی متوجه شده‌‎اید، نوتیفیکیشن‌های روی دستگاه‌تان مربوط به چند دقیقه و یا چند ساعت قبل هستند و بروزرسانی صورت نگرفته است. این مساله، ریشه در طراحی سیستم عامل اندروید و قابلیتی که شرکت گوگل برای حفظ و نگهداری شارژ باتری در نظرگرفته، دارد.

درواقع، این سیستم عامل سعی می‌کند تا از طریق غیرفعال کردن موقتی برخی از اپلیکیشن‌هایی که از اولویت کمتری برخوردارند، در مصرف شارژ دستگاه صرفه‌جویی کند. این مساله که از آن به عنوان به خواب رفتن اپلیکیشن‌ها یاد می‌شود، منجر به این خواهد شد تا نوتیفیکیشنی از اپلیکیشن‌های به خواب رفته، روی دستگاه ظاهر نشود و کاربر برای دریافت آن‌ها، حتما می‌بایست اپلیکیشن مدنظر را اجرا کند.

خوشبختانه اندروید این قابلیت را برای کاربران فراهم کرده تا بتوانند در صورت تمایل، حالت به خواب رفتن یا خاموشی موقت برخی اپلیکیشن‌ها در بک گراند را غیرفعال کرده و بتوانند نوتیفیکیشن‌ها را در لحظه دریافت کنند.

با دنبال کردن مراحل زیر می‌توانید از این امکان استفاده کنید. ناگفته نماند که این مراحل، در اکثر گوشی‌های مجهز به اندروید 8 و نسخه‌های بعد از آن یکسان است.

  • به بخش تنظیمات (Setting) گوشی خود رفته و گزینه Battery Optimization را را در بخش اپلیکیشن‌ها (Apps) انتخاب کنید
  • در قسمت بالایی صفحه بازشده، روی گزینه Not Optimized تپ کرده و سپس All apps را انتخاب کنید
  • در اینجا، فهرستی از اپلیکیشن‌های روی گوشی خود را مشاهده خواهید کرد. fvhd هر اپلیکیشن، یکی از دو حالت Allowed یا Not Allowed تعیین شده است. Allowed به این معنی است که گوشی شما این اجازه را دارد تا زمانی که اپلیکشین در بک گراند است، آن را به صورت موقت غیرفعال کند و در نتیجه نوتیفیکیشنی دریافت نخواهد شد
  • بنابراین، باید اپلیکیشن یا اپلیکیشن‌هایی را که می‌خواهید به این حالت دچار نشوند، انتخاب کرده و گزینه Don’t Allow را بزنید و در نهایت روی OK تپ کنید

چگونه مانع از «به خواب رفتن» اپلیکیشن‌ها در بک گراند گوشی شویم؟

جلوگیری از به خواب رفتن اپلیکیشن‌ها در گوشی‌های سامسونگ

اگر از کاربران گوشی‌های سامسونگ هستید، این شرکت راهی را پیش رویتان گذاشته که از طریق آن می‌توانید اپلیکیشن‌هایی را که در بک گراند به خواب می‌روند، شناسایی کنید. برای این کار می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا به بخش تنظیمات (Setting) دستگاه خود رفته و گزینه Battery را انتخاب کنید
  • در صفحه Battery، روی App power management تپ کنید
  • در اینجا، برای مشاهده فهرست اپلیکشین‌هایی که هرگز به خواب نمی‌روند و نوتیفیکیشن‌ها را در لحظه دریافت می‌کنند، Apps that won’t be put to sleep را انتخاب کنید
  • در اینجا اگر اپلیکیشن مدنظر خود را نمی‌بینید، می‌توانید با تپ کردن روی Add apps آن را به این فهرست اضافه کنید

چگونه مانع از «به خواب رفتن» اپلیکیشن‌ها در بک گراند گوشی شویم؟

منبع
Androidpolice

نوشته های مشابه

‫582 دیدگاه ها

  1. Наша команда искусных специалистов приготовлена предлагать вам новаторские системы утепления, которые не только гарантируют прочную безопасность от холода, но и дарят вашему собственности элегантный вид.
    Мы занимаемся с новейшими материалами, ассигнуруя долгий запас службы и прекрасные выходы. Утепление фасада – это не только экономия ресурсов на огреве, но и забота о окружающей среде. Энергосберегающие разработки, которые мы осуществляем, способствуют не только своему, но и поддержанию природных ресурсов.
    Самое ключевое: Утепление фасадов стоимость работ цена у нас стартует всего от 1250 рублей за метр квадратный! Это доступное решение, которое превратит ваш домашний уголок в реальный приятный местечко с скромными затратами.
    Наши пособия – это не исключительно изоляция, это созидание пространства, в где все элемент символизирует ваш уникальный манеру. Мы примем во внимание все ваши пожелания, чтобы осуществить ваш дом еще более уютным и привлекательным.
    Подробнее на https://ppu-prof.ru/
    Не откладывайте занятия о своем помещении на потом! Обращайтесь к профессионалам, и мы сделаем ваш дом не только теплым, но и по последней моде. Заинтересовались? Подробнее о наших делах вы можете узнать на сайте компании. Добро пожаловать в мир гармонии и стандартов.

  2. 프라그마틱의 게임은 언제나 최신 트렌드를 반영하고 있죠. 최근에 나온 트렌드 중에서 가장 마음에 드는 것은 무엇인가요?
    프라그마틱 슬롯 체험

    프라그마틱의 게임을 플레이하면서 항상 신선한 경험을 얻을 수 있어 기뻐요. 여기서 더 많은 이야기를 나눠봐요!

    http://customercaresupportnumber.com/
    https://pdlwqpd.weebly.com/
    https://boramall.net/hot/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا