تکنولوژیچگونه

نحوه فعال کردن دارک مد در آیفون و آیپد

چند سالی است که استفاده از قابلیتی جدید به نام «دارک مد» (Dark Mode) در میان کاربران گوشی‌های هوشمند شایع شده است. ویژگی هوشمندی که ‌می‌تواند نمای ظاهری اپلیکیشن‌ها را تغییر دهد و تاثیر قابل توجهی نیز در کاهش مصرف شارژ باتری داشته باشد. اپل نیز در سال 2019، دارک مد را به آیفون ، آیپد و آیپاد تاچ خود اضافه کرد.

زمانی که این ویژگی فعال ‌می‌شود، اپلیکیشن‌ها تغییر رنگ ‌می‌دهند و با توجه به تصویر پس‌زمینه‌ای و حتی تصویر قفل صفحه، این رنگ‌ها متغیر خواهند بود. این امکان نیز برای کاربران فراهم شده تا مشخص کنند که چه زمانی دارک مد به صورت خودکار فعال و چه زمانی غیرفعال شود.

در ادامه قصد داریم تا نگاهی بیندازیم به این ویژگی و نحوه استفاده از آن. البته باید دستگاهتان به نسخه آی او اس 13 یا نسخه‌های جدیدتر مجهز باشد.

فعال کردن دارک مد در آیفون ، آیپد و آیپاد تاچ

ابتدا وارد بخش Settings دستگاه شوید

در قسمت پایین صفحه، گزینه Display & Brightness را انتخاب کنید

نحوه فعال کردن حالت تاریک در آیفون و آیپد

در دل تب Appearance، روی Dark ضربه بزنید. در اینجا، پیش‌نمایشی جزیی از دارک مد در دستگاهتان نشان داده خواهد شد. با انتخاب هر کدام از این حالت‌ها، ‌می‌توانید از آن برای ادامه کار کردن با دستگاه استفاده کنید

نحوه فعال کردن حالت تاریک در آیفون و آیپد

همچنین ‌می‌توان از این منو، برای تنظیم زمان فعال یا غیرفعال شدن دارک مد نیز استفاده کرد. در واقع، با این کار، در ساعت‌های مشخصی از روز، این ویژگی فعال و غیرفعال خواهد شد.

فعال کردن خودکار دارک مد

وارد Settings و سپس Display & Brightness شوید

روی اسلایدر Automatic تپ کنید تا فعال شود

نحوه فعال کردن حالت تاریک در آیفون و آیپد

گزینه Optoions را انتخاب کنید تا بتوانید یک بازه زمانی را مشخص کنید. در اینجا، حالت پیش‌فرض، فعال شدن حین غروب خورشید تا طلوع خورشید است. اما ‌می‌توانید زمان دلخواه را نیز انتخاب کنید

نحوه فعال کردن حالت تاریک در آیفون و آیپد

و در پایان، ‌می‌توانید یک میانبر به Control Center دستگاه خود اضافه کنید تا تنها با یک بار تپ کردن، دارک مد را فعال یا غیرفعال کنید.

فعال کردندارک مد در کنترل سنتر

وارد Setting شوید و روی Control Center کلیک کنید

در قسمت پایینی صفحه، لیستی از تمام کنترل‌هایی را که ‌می‌توانید آن‌ها را به کنترل سنتر اضافه کنید، پیدا کنید. در دو بخش مجزا ضامل Included Controls و More Controls قابل مشاهده خواهد بود

نحوه فعال کردن حالت تاریک در آیفون و آیپد

بعد از پیدا کردن دارک مد (Dark Mode)، روی علامت + در سمت چپ تپ کنید و آن را به بخش Included Sections منتقل کنید (از طریق درگ کردن)

حال ‌می‌توانید دارک مد را از طریق کنترل سنتر، فعال یا غیرفعال کنید

سپس کنترل سنتر دستگاه خود را اجرا کرده و با تپ کردن روی آیکون دارک مد، آن را فعال کنید

نحوه فعال کردن حالت تاریک در آیفون و آیپد

نوشته های مشابه

‫741 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا