تکنولوژی

کاهش 32 درصدی فروش ساعت‌های هوشمند

بر اساس گزارش منتشر شده توسط IDC، فروش ساعت‌های هوشمند در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی کاهش چشم‌گیری را در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته تجربه کرده است. 

به گزارش وب‌سایت Techcrunch، میزان فروش ساعت‌های هوشمند، با کاهش 32 درصدی در مقایسه با سال گذشته، از 5.1 میلیون به 3.5 میلیون دستگاه رسیده است. لازم به ذکر است که این اولین کاهش ثبت شده در خصوص میزان فروش ساعت‌های هوشمند به حساب می‌آید.

اصلی‌ترین عامل ثبت این آمار، کاهش میزان فروش اپل واچ، مطرح‌ترین نام فعلی در بازار ساعت‌های هوشمند است. فروش ساعت هوشمند اپل از 3.6 میلیون در سال گذشته میلادی به 1.6 میلیون دستگاه در سال جاری کاهش یافته است. 

نکته قابل توجه آنکه، در میان پنج شرکت برترِ فعال در زمینه تولید ساعت‌های هوشمند، تنها اپل با کاهش آمار فروش محصول خود روبرو شده و میزان فروش ساعت‌های هوشمند شرکت‌هایی مانند سامسونگ، لنوو، الجی و گارمین یا تغییر محسوسی نداشته و یا در برخی موارد با افزایش جزئی همراه بوده است. 

IDC دلیل کاهش آمار فروش ساعت‌های هوشمند در مقایسه با سال گذشته را عرضه اپل واچ، آن‌هم دقیقا در سه‌ماهه دوم سال 2015 میلادی عنوان کرده است. عرضه‌ای که به افزایش ناگهانی تعداد فروش ساعت‌های هوشمند در این بازه زمانی منجر شد. علاوه بر این، پیش‌بینی اشتباه مشتریان و مشتاقان محصولات اپل مبنی بر اینکه نسل جدید ساعت‌ هوشمند اپل در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی روانه بازار خواهد شد نیز به عاملی برای کاهش رغبت آن‌ها در جهت خرید محصول فعلی این شرکت تبدیل شد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا