اپلپوشیدنی هوشمند

فروش اپل واچ از مجموع فروش ساعت های سوییسی بیشتر است

اپل واچ نه‌تنها توانست در سال گذشته میلادی، عنوان پرفروش‌ترین ساعت هوشمند جهان را از آن خود کند، بلکه فروش آن از مجموع فروش تولیدکنندگان ساعت  سوییسی نیز بیشتر شده است.

گزارشی که اخیرا توسط مرکز Strategy Analytic منتشر شده، آمده است که اپل توانسته در سال 2019 میلادی، بالغ بر 31 میلیون دستگاه اپل واچ را در بازارهای جهانی به فروش برساند که در مقایسه با سال 2018، از رشدی 36 درصدی حکایت دارد.

از طرفی، میزان فروش شرکت‌ها‌ی تولیدکننده ساعت در کشور سوییس همانند سوآچ و TAG Heuer در سال 2019، حدود 21.1 میلیون ساعت برآورد شده که به نسبت سال گذشته، کاهشی 13 درصدی را نشان می‌دهد.

اگرچه اپل هرگز آمار دقیقی را در خصوص میزان فروش ساعت‌ها‌ی هوشمند خود در بازه‌ها‌ی زمانی سه ماهه ارائه نمی‌کند، اما مرکز Strategy Analytics این اطلاعات را از فروشگاه‌ها‌ و خرده‌فروشی‌ها‌ گردآوری کرده است.

نیل ماستون، مدیر اجرایی این مرکز گفت که ساعت‌ها‌ی آنالوگ مچی، نزد افرادی مسن از محبوبیت بیشتری برخوردار است اما قشر جوان، بیشتر به خرید ساعت‌ها‌ی هوشمند و کامپیوتری تمایل دارند.

استیون والتزر، از دیگر محققان این مرکز عنوان کرد تولیدکنندگان ساعت های سوییسی همانند Swatch و Tissot، در رقابت با ساعت‌ها‌ی هوشمند کم آوردند. اپل واچ توانسته محصول خود را از طریق کانال‌ها‌ی خرده‌فروشی، بیشتر عرضه کند و آن را به عنوان محصولی جذاب نزد افراد کم سن و سال که به دنبال ساعت‌ها‌ی دیجیتالی هستند، تبلیغ کند. ساعت های سوییسی توان رقابت با اپل واچ را ندارند.

چند سالیست که اپل واچ، سلطان بلامنازع بازار گوشی ‌ها‌ی هوشمند در جهان است و علی‌رغم قیمت نسبتا بالاتر این ساعت به نسبت دیگر نمونه‌ها‌ی مشابه ارزان‌قیمت موجود، بازهم به عنوان اولین گزینه توسط بسیاری از خریداران لحاظ می‌شود.

منبع
The Verge

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا