پوشیدنی هوشمندتکنولوژی

آیا اپل واچ جدید به تاچ آیدی مجهز خواهد بود؟

یکی از راه‌هایی که اپل واچ از آن برای تشخصی و احراز هویت کاربران به منظور پرداخت از طریق اپل پِی استفاده ‌می‌کند، وارد کردن رمز عبور است و تا زمانی هم که کاربر، ساعت را از مچ دست خود باز نکند، هویت وی تاییدشده باقی خواهد ماند.

به زعم بسیاری از کاربران و کارشناسان، این روش نمی‌تواند چندان قابل اعتماد باشد. اما به نظر ‌می‌رسد که اپل به دنبال راه‌حل دیگری است و تلاش ‌می‌کند تا روش‌های بیومتریک همانند تاچ آیدی را نیز به این ساعت اضافه کند.

اخیرا اطلاعات مربوط به حق امتیاز اختراع و یا همان پتنتی متعلق به شرکت اپل در فضای وب رویت شده که نشان ‌می‌دند این شرکت ایده استفاده از سنسور تاچ آیدی را در دیجیتال کراون اپل واچ را در ذهن ‌می‌پروراند.

اگر این طرح به واقعیت راه یابد و در نسل جدید ساعت‌های هوشمند اپل اضافه شود، دیگر کاربران نیازی به وارد کردن رمز عبور نخواهند داشت و تنها از طریق لمس دکمه دیجیتال کراون از طریق یکی از انگشتان خود، از این حسگر برای امور مختلف استفاده کنند.

با اضافه شدن تاچ آیدی قابلیت‌های متنوع و البته جدیدی را ‌می‌توان برای اپل واچ متصور شد که از جمله آن‌ها ‌می‌توان به پرداخت از طریق اپل پِی، باز کردن قفل درب و غیره اشاره کرد. طبق آنچه در منابع خبری آمده، اپل این پتنت را تقریبا دو سال پیش ثبت کرده و باید دید که آیا این دو سال برای طراحی و ساخت چنین قابلیتی کافی بوده یا خیر.

فعلا چیزی مشخص نیست و نمی‌توان گفت که اپل واچ سری 6 به تاچ آیدی مجهز خواهد بود چراکه ممکن است این پتنت نیز همانند بسیاری از پتنت‌هایی که راهی به دنیای واقعی پیدا نکردند، به فراموشی سپرده شوند.

طبق گزاشی‌های اخیر، اپل واچ توانسته در طی سال گذشته، بیشترین میزان فروش در میان ساعت‌های هوشمند را به خود اختصاص دهد به طوری که حتی توانست از فروش مجموع تولیدکنندگان ساعت‌های ساخت کشور سوییس نیز سبقت بگیرد. این نشان از تمایل بالای کاربران به خرید این اسمارت واچ دارد و اگر اپل به دنبال گسترش و ادامه این روند است، ‌می‌بایست به فکر تعبیه قابلیت‌ها و جذابیت‌های جدید برای نسخه جدید این محصول باشد.

منبع
Ubergizmo

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا