تکنولوژی

ساعت‌هوشمند با دو صفحه‌نمایش+ویدئو

امروزه بحث گجت‌ها بسیار داغ است و در راس آنها ساعت‌هوشمند قرار دارد. ایرادات زیادی هم به این گجت محبوب وارد می‌شود. مانند کمبود فضا برای لمس با انگشت که راهکار لمس دست به‌جای ساعت را برای آن معرفی کردیم. اما امروز روش دیگری پیدا شده است. ساعت‌هوشمندی که Doppio نام دارد با استفاده از آهنربا دو صفحه نمایش را برای یک ساعت طراحی کرده و آنها را با آهنربا به‌ هم چسبانده است.

این ساعت جدید محصول مشترک دانشجویان دانشگاه‌های کالگاری، دارتموث و واترلو است. این دانشجویان دستگاهی ساخته‌اند که دو صفحه نمایش دارد و یکی از این صفحه‌ها کاملا از ساعت جدا می‌شود و می‌تواند کنار ساعت دیگر، بالا، پایین و یا روی آن قرار بگیرد و با آهنربا سر جای خود محکم می‌شود.

در زمینه نرم‌افزار هم کارهای بسیار خوبی انجام شده است. برای مثال زمانی که دو ساعت را کنار یکدیگر قرار می‌دهید، تصویر عریض می‌شود صفحه بزرگتری دارید. همینطور زمانی که ساعت دوم را بالا یا پایین ساعت دیگر قرار می‌دهید. نکته دیگر اینکه ساعت دوم را حتی می‌توانید برعکس روی ساعت زمینه قرار دهید و یا همانجا بچرخانید.

البته مشخص نیست دو صفحه نمایش تا چه حد می‌تواند در رفع مشکل ساعت‌های هوشمند موثر باشد. حتی اگر خیلی هم خوشبین و آینده‌‌نگر باشیم بازهم به‌نظر نمی‌رسد این ساعت بتواند نیاز ما را برآورده کند. باید منتظر بود و دید، شاید نسل‌های بعدی این ایده آینده‌ی ساعت‌های هوشمند باشد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا