لپ‌تاپهواوی

بررسی لپتاپ هواوی میت بوک D15 2021

هواوی این روزها به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لپ‌تاپ در جهان تبدیل شده و با محصولات متنوع خود، توانسته گزینه‌های متعددی را پیش روی کاربران و سلایق مختلف آنها قرار دهد.

لپ‌تاپ‌هایی همچون میت بوک D15 که اخیرا نسخه 2021 آن نیز وارد بازار شده و می‌تواند به لطف مشخصات و قابلیت‌های پیشرفته‌ای که در خود جای داده، انتخاب مناسب و مقرون به‌صرفه‌ای برای خریداران باشد. حال اگر این محصول، توجه شما را نیز به خود جلب کرده، در ادامه با بررسی آن با ما همراه باشید.

طراحی

هواوی میت بوک D15 2021

میت بوک D15 مدل 2021 از بدنه‌ای با رنگ خاکستری بهره می‌برد که هواوی از آن به عنوان «خاکستری فضایی» یاد می‌کند. ویژگی بارز میت بوک D15 اما هنر مهندسان هواوی در استفاده از یک نمایشگر بزرگ در دل لپ‌تاپی با وزن کم است. این محصول به نمایشگر 15.6 اینچی با وزن 1.56 کیلوگرمی‌مجهز شده و ابعاد شاسی آن نیز برابر با 35.78 در 22.99 سانتیمتر عنوان شده است.

از آنجایی که در ساخت شاسی، از آلیاژ آلومینیوم استفاده شده، وزن دستگاه به نسبت ابعاد آن کم شده است.به گفته هواوی، میت بوک D15 مدل 2021 توانست تست‌ها و آزمایش‌های مختلف را با موفقیت پشت سر بگذارد و دوام بالایی را از خود نشان دهد.

از جمله این تست‌ها می‌توان به مقاومت در برابر دمای 40 درجه سانتیگرادی و رطوبت 90 درصدی اشاره کرد. همچنین لولای نمایشگر، تاچ پد، کیبورد، درگاه USB-C و کلید اثرانگشت نیز از تست‌های مختلف با موفقیت عبور کردند. اسپیکرهای این لپ‌تاپ در قسمت پایینی بدنه جای گرفته‌اند و می‌توانند صدای باکیفیتی را ارائه دهند.

نمایشگر

در خصوص نمایشگر 15.6 اینچی این لپ‌تاپ باید گفت که در قسمت‌های بالایی و کناری، حاشیه 5.3 میلیمتری مشاهده می‌شود که البته این حاشیه در قسمت پایینی نمایشگر، عمیق‎تر است. با این مشخصات، نسبت نمایشگر به بدنه این لپ‌تاپ برابر با 87 درصد عنوان شده است. از آنجایی که حاشیه بالایی کم نمایشگر، اجازه تعبیه دوربین را به مهندسان هواوی نمی‌داد، این دوربین به درون کیبورد منتقل شده که به صورت پاپ‌اپ ظاهر خواهد شد.

در ساخت نمایشگر این محصول از پنل IPS با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل (فول اچ‌دی) استفاده شده است. جداکثر روشنایی این نمایشگر نیز برابر با 250 نیت عنوان شده که برای لپ‌تاپی که قرار است در فضای کار و یا داخل خانه استفاده شود، عدد مناسبی است.گ

کیبورد تعبیه‌شده روی میت بوک D15 با دکمه‌های بزرگ و فضای بازی که در اختیار دارند، می‌توانند برای آنهایی که مدام در حال تایپ کردن هستند، بسیار مفید و کاربردی باشد. تاچ‌پد دستگاه نیز نسبتا بزرگ و با واکنش‌پذیری بالا طراحی شده است.

هواوی میت بوک D15 2021

هواوی همچنین حسگر اثر انگشت را برای ارتقای امنیت به این لپ‌تاپ اضافه کرده که این حسگر در دل دکمه پاور جای گرفته است.

هواوی میت بوک D15 2021

نرم افزار

هواوی میت بوک D15 مدل 2021 مجهز به ویندوز 10 هوم به دست خریداران خواهد رسید در نرم‌افزار دستگاه نیز اپلیکیشن PC Manager هواوی نصب شده که می‌تواند برای کارهای مختلفی از جمله چک کردن آپدیت‌های درایورها، تنظیمات مدیریت مصرف برق، عیب‌یابی و رفع عیب قابلیت‌هایی همچون حسکر اثر انگشت، وای‌فای و بلوتوث و… مورد استفاده قرار گیرد.

یکی دیگر از قابلیت‌های نرم‌افزاری اضافه شده به میت بوک D15، ویژگی Huawei Share است که در تمامی‌دستگاه‌های ساخت این شرکت پشتیبانی می‌شود. این قابلیت با گوشی‌های سری میت 40، میت 30، پی40، نوا 6 و برخی مدل‌های آنر سازگار است.

سخت‌افزار

در خصوص ویژگی‌ها و مشخصات سخت‌افزاری نیز باید گفت که این لپ‌تاپ به پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i5-1135G7، کارت گرافیک یکپارچه اینتل Xe Graphics، حافظه رم 8 گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی 512 گیگابایتی اس‌اس‌دی مجهز است که البته کاربران در صورت تمایل می‌توانند حافظه رم را به 16 گیگابایت افزایش و فضای ذخیره‌سازی را به 256 گیگابایت کاهش دهند.

روی بدنه دستگاه نیز انواع درگاه‌ها تعبیه شده که شامل دو درگاه USB 2.0 و ورودی 3.5 میلیمتری هدفون در سمت راست بدنه، و یک درگاه USB 3.2، یک درگاه USB-C و یک کانکتور HDMI در سمت چپ بدنه می‌شوند.

باتری

انرژی مورد نیاز برای روشن ماندند میت بوک D15 جدید هواوی از طریق یک باتری 42 وات ساعتی تامین می‌شود. این باتری از طریق درگاه USB-C و با سرعت 65 واتی شارژ می‌شود و به گفته هواوی می‌توان با 15 دقیقه شارژ لپ‌تاپ، به مدت دو ساعت با آن کار کرد. همچنین در تست‌های به عمل آمده، مشخص شد که ظرف مدت زمان 30 دقیقه، شارژ باتری از صفر به 61 درصد می‌رسد.

کلام پایانی

هواوی میت بوک D15 2021

نسل جدید لپ‌تاپ میت بوک D15 هواوی با بهره‌گیری از ویژگی‌هایی همچون نمایشگر بزرگ، کیبورد راحت، باتری قوی، مشخصات فنی قابل قبول و البته ظاهری امروزی، توانسته خود را در قامت یک گزینه مقرون‌ به‌صرفه، برای آنهایی که نمی‌خواهند پول زیادی را برای خرید یک لپ‎‌تاپ صرف کنند، معرفی کند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا