تکنولوژی

نقد و بررسی هواوی بند 6

هواوی بند 6، جدیدترین عضو خانواده محصولات بند (Band) هواوی به شمار می‌رود که به نمایشگری بزرگ‌تر در مقایسه به دیگر نمونه‌های قبلی این شرکت مجهز شده و تنها با قیمت 60 پوند به فروش می‌رسد.

این ردیاب سلامتی از قابلیت مانیتورینگ و ردیابی ورزش، خواب، ضربان قلب، استرس و… بهره می‌برد و به گفته هواوی، می‌تواند با یک بار شارژ تا دو هفته روشن بماند. اگر این محصول نگاه شما را نیز به خود جلب کرده، در ادامه با بررسی اجمالی آن با ما همراه باشید.

طراحی و ساخت

ظاهر کلی بند 6 به نسبت مدل‌های قبلی، جذاب‌تر شده و از ساختاری باریک‌تر در ساخت بدنه استفاده شده است. لبه‌های متالیک این دستبند هوشمند نمایی خاص را به آن می‌بخشد که در دیگر محصولات مشابه موجود هم‌رده بازار مشاهده نمی‌شود. حتی از لحاظ طراحی می‌توان این محصول را با هواوی واچ فیت برابر دانست؛ البته با این تفاوت که از ظاهری مستطیلی‌تر بهره می‌برد.

از جمله مشخصات این بند 6 می‌توان به نمایشگر امولد 1.47 اینچی با رزولوشن 194 در 368 پیکسل و نسبت نمایشگر به بدنه 64 درصدی اشاره کرد. میزان روشنایی نمایشگر این دستبند در حد قابل قبولی است و به سختی جای اثر انگشت روی صفحه نمایش دستگاه باقی می‌ماند.

طبق گفته هواوی، بند 6 در چهار رنگ مشکی، سبز، نارنجی و صورتی و مجهز به یک بند سیلیکونی وارد بازار خواهد شد. وزن این دستبند (بدون بند)، برابر با 18 گرم عنوان شده که آن را در شمار سبک‌ترین نمونه‌های بازار جای می‌دهد.

نحوه قرار گرفتن این دستبند روی مچ نیز به گونه‌ای است که در حین استفاده طولانی‌مدت، مشکلی را برای کاربر به وجود نمی‌آورد. با این حال، در حین ورزش‌های طولانی‌مدت و تعریق زیاد، توصیه می‌شود که بندهای آن با آب شسته شود.

در خصوص نحوه کار با هواوی بند 6 نیز باید گفت که می‌توان از طریق کشیدن انگشت روی نمایشگر و فشار دادن دکمه‌ای که در سمت راست بدنه تعبیه شده، به قابلیت‌ها و امکانات آن دسترسی داشت. همچنین این محصول از استاندارد 5ATM بهره می‌برد که به معنی مقاومت تا عمق 50 متری آب است و می‌توان در حین شنا از آن استفاده کرد.

نرم‌افزار و قابلیت‌ها

طبق گفته هواوی، بند 6 از بیش از 96 حالت تمرینی پشتیبانی می‌کند که می‌توان آنها را به این دستبند اضافه کرد. به صورت پیش‌فرض در این محصول چند حالت ورزشی از قبیل دویدن، پیاده‌روی، شنا، دوچرخه سواری داخل سالن، کراس ترینینگ و دستگاه رویینگ گنجانده شده است.

همچنین این دستبند به قابلیت مانیتورینگ مداوم ضربان قلب مجهز شده که می‌تواند برای آنهایی که می‌خواهند از وضعیت لحظه‌ای ضربان قلب خود در حین ورزش مطلع شوند، مفید و کاربردی باشد. ویژگی دیگر هواوی بند 6، مجهز بودن به حسگر SPo2 (نشان دهنده سطح اشباع اکسیژن خون) و میزا استرس است.

همچنین قابلیت ردیابی خواب و دیگر امکانات کاربردی همانند آلارم، وضعیت جوی، تایمر و دریافت نوتیفیکیشن‌های گوشی را نیز باید به ویژگی‌های بند 6 اضافه کرد. گزینه‌ای نیز در این ساعت تعبیه شده که می‌تواند به صورت خودکار، حالت تمرینی را شناسنایی کند. بنابراین، هنگامی‌که در حین انجام حرکات ورزشی و تمرینی هستید، این دستبند از طریق نوتیفیکیشن، حالت تمرینی را برایتان نمایش می‌دهد.

از دیگر قابلیت‌های این دستبند می‌توان به حالت تمرینات تنفسی اشاره کرد که می‌توان سرعت آن را بین آهسته، متوسط و تند و همچنین مدت زمان انجام این تمرینات را مشخص کرد.

اپلیکیشن‌ها و عملکرد

تمامی‌اطلاعات ضبط‌شده توسط بند 6 در اپلیکیشن هواوی Health ذخیره می‌شود و کاربران اندروید و آی او اس می‌توانند به راحتی این اپلیکیشن را روی دستگاه خود دانلود و نصب کنند. کار با این اپلیکشین بسیار ساده بوده و هر کدام از بخش‌های مربوط به حالت‌های تمرینی، امتیازات خواب، میزان استرس، سطح SpO2، وزن، گام‌شمار و ضربان قلب به صورت جداگانه و به وضوح قابل رویت هستند.

با ورود به هر کدام از این بخش‌ها، می‌توان به جزییات دقیقی در خصوص اعداد و ارقام و معانی آنها دست یافت. در حال حاضر، بیشترین جزییات را می‌توان در قابلیت ردیابی خواب ملاحظه کرد که شامل مراحل مختلف خواب به همراه نمودارها و اطلاعات زمانی است. همچنین، در این قسمت، پیشنهاداتی در خصوص نحوه ارتقای کیفیت خواب نیز به کاربر ارائه می‌شود.

بخش دیگری از این اپلیکیشن، به دوره‌های تمرینی اختصاص دارد که راهنمایی‌هایی در رابطه با اجرای انواع مختلف حرکات تمرینی برای دستیابی به هدف‌هایی همچون چربی‌سوزی و… طراحی شده است. اپلیکیشن این دستبند نیز از سرویس‌های MyFitnessPal و Google Fit نیز پشتیبانی می‌کند که مزیت دیگری برای بند 6 در مقایسه با دیگر ردیاب‌های هم‌رده محسوب می‌شود.

طول عمر باتری

 

با توجه به قیمتی که هواوی برای این دستبند در نظر گرفته، بند 6 در شمار برترین دستبندهای هوشمند از لحاظ طول عمر باتری جای می‌گیرد. این محصول می‌تواند با یک بار شارژ، تا دو هفته دوام بیاورد و انرژی را به رگ‌های دستگاه تزریق کند. همچنین طبق گفته هواوی، تنها با 5 دقیقه شارژ این دستبند، می‌توان تا دو روز از آن استفاده کرد.

در پایان می‌توان گفت هوآوی بند 6 از جمله دستبندهایی است که به لطف ویژگی‌هایی همچون طول عمر بالای باتری، نمایشگر بزرگ و باکیفیت، گزینه‌های تمرینی متعدد و از همه مهم‌تر قیمت مناسب خود، می‌تواند نگاه هر خریداری را به خود جلب کند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا