چگونهدیجی‌کالا

چگونه گران‌فروشی در دیجی‌کالا را گزارش کنیم؟

 حتما دیده و خوانده‌اید که هر چند وقت یک بار کاربران شبکه‌های اجتماعی دیجی‌کالا را به گران‌فروشی متهم می‌کنند. معمولا کاربری از تجربه خرید خودش می‌گوید و از این می‌نویسد که کالا را در فروشگاه اینترنتی دیگر یا یک فروشگاه در شهر ارزان‌تر دیده است. 

دیجی‌کالا یک بازار آنلاین یا مارکت‌پلیس است و قیمت‌گذاری نمی‌کند اما می‌گوید سعی می‌کند نگذارد کسی گران فروشی کند و این مساله را توسط تیمی که نامش پرایسینگ یا قیمت‌گذاری است کنترل می‌کند. 

قیمت‌ها هر روز براساس مواردی مثل قوانین حاکمیتی یا قوانین نانوشته سیاسی و اقتصادی که در قیمت‌گذاری کالاها اثر می‌گذارند، توسط این تیم بررسی می‌شوند. یکی از کارهای تیم قیمت‌گذاری برای این که فروشنده‌ای گران‌فروشی نکند، تعیین قیمت مرجع است که آن را با توجه به قیمت روی کالا، قیمت مصوب و قیمتی که کالا در چند روز گذشته داشته پیشنهاد می‌کنند. بعد هم براساس الگوریتم‌ها اجازه نمی‌دهند فروشنده‌ها قیمتی بیشتر یا حتی کمتر از آن روی کالای‌شان بگذارند.

گران‌فروش‌ها را معرفی کنیم

 اما با همه این مراقبت‌ها، اگر در این فروشگاه بزرگ دیدیم فروشنده‌ای کالایی را گران‌تر از بازار قیمت‌گذاری کرده، چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟

دیجی‌کالا در صفحه هر کالا بخشی دارد که می‌توانید از طریق آن گران‌فروشی فروشنده را گزارش دهید. ‌البته پیش از این کار باید به نکاتی توجه کنید؛ مثلا اطلاعات مربوط به کالا را با دقت ببینید. شاید ویژگی‌های آنچه که در دیجی‌کالا می‌بینید از کالایی که در فروشگاه اینترنتی یا حضوری فروخته می‌شود بهتر باشد و همین هم قیمتش را کمی بالاتر برده است. گارانتی را هم چک کنید چون گارانتی خوب و معتبر گران‌تر است. 

حالا اگر این موارد را مقایسه کردید و همچنان قیمت فروشنده دیجی‌کالا بالاتر بود، کافی است روی لینک «قیمت بهتری سراغ دارید؟» که پایین باکس قیمت کالا قرار گرفته کلیک کنید. 

چگونه گران‌فروشی در دیجی‌کالا را گزارش کنیم؟ 

اینجا اول مشخص می‌کنید کالا را با چه قیمتی دیده‌اید. بعد هم اعلام می‌کنید کالای ارزان‌تر را در فروشگاه‌های اینترنتی دیده‌اید یا بازارها و فروشگاه‌های سطح شهر. اگر در فروشگاه اینترنتی همین کالا ارزان‌تر فروخته می‌شود آدرس وب‌سایت فروشگاه را می‌نویسید و اگر این کالا را در فروشگاه‌های حضوری ارزان‌تر دیده‌اید نام و نشانی فروشگاه را می‌نویسید. 

چگونه گران‌فروشی در دیجی‌کالا را گزارش کنیم؟

بعد از پر کردن فرم در واقع گزارش تخلف فروشنده را می‌دهید و از اینجا به بعد تیم قیمت‌گذاری کارش را برای بررسی گزارش شما شروع می‌کند. 

اگر گران‌فروشی ثابت شود این تیم با فروشنده تماس می‌گیرد و به او می گوید که از تخلفش باخبر شده تا قیمت را اصلاح کند. اگر  قیمت اصلاح نشد جریمه منتظر فروشنده است. البته جریمه‌ها ریالی و مالی نیستند. یعنی به عنوان مجازات دسترسی فروشنده به گروه کالاها و برند محدود می‌شود، کالاهایی که با آنها تخلف انجام داده از پنلش حذف می‌شوند و در آخر هم پنل او حذف می‌شود.  

واقعیت این است که با وجود همه مراقبت‌ها ممکن است به دلیل اشکالات قیمت‌گذاری، تغییر قیمت در بازار یا تغییر قوانین درباره قیمت‌گذاری و کالاها، یک کالا گران‌تر قیمت‌گذاری شده باشد. اینجاست که شما با گزارش گران‌فروشی به خریداران دیگر و حل مساله حداقل برای یک کالا، کمک می‌کنید. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا