هواوی

نقد و بررسی تبلت هواوی میت پد 10.4

همه‌گیری کرونا، خون تازه‌ای را به رگ‌های بازار تبلت‌ها در جهان تزریق کرد و بسیاری از شرکت‌ها نیز برای تصاحب سهم بیشتر از این بازار، مدل‌های مختلفی از تبلت‌ها را تولید و پشت ویترین فروشگاه‌ها ردیف کردند.

هواوی نیز که به عنوان یکی از شرکت‌های مطرح تولیدکننده تبلت، از چند مدل تبلت جدید پرده برداشت. یکی از این محصولات، ‌میت‌پد 10.4 نام دارد و توانسته با بهره‌گیری از مشخصات فنی راضی‌کننده و قیمت مناسب خود، نگاه کاربران زیادی را در سراسر جهان جلب کند. اگر قصد خرید تبلتی جدید دارید و هنوز گزینه مدنظرتان را انتخاب نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه و با بررسی اجمالی این محصول با ما همراه باشید.

طراحی

تبلت هواوی میت پد 10.4

هواوی ‌میت‌پد 10.4 یکی از جذاب‌ترین تبلت‌های هواوی و البته بازار به شمار می‌رود که با ضخامت بدنه 7.5 میلیمتری و حاشیه باریک اطراف نمایشگر، از ظاهری مدرن و امروزی بهره می‌برد. در ساخت این تبلت، از چهار اسپیکر استفاده شده که می‌توانند صدایی باکیفیت و به اصطلاح غنی را به گوش کاربر برسانند.

یکی دیگر از ویژگی‌های بارز این محصول، وزن سبک آن است. به گفته هواوی، ‌میت‌پد 10.4 تنها 450 گرم است که آن را در مقایسه به نمونه‌های هم‌رده، یک سروگردن بالاتر قرار می‌دهد. اگرچه به همراه این محصول، قلم هوشمند M-Pencil تعبیه نشده اما کاربران در صورت تمایل می‌توانند این قطعه جانبی را به صورت جداگانه خریداری و استفاده کنند.

در سمت راست بدنه، دکمه‌های تنظیم صدا جای گرفته و در سمت چپ، درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه. در قسمت پایینی نیز اسپیکرها و درگاه USB-C و در قسمت بالایی هم علاوه بر اسپیکر، دکمه پاور نیز تعبیه شده است.

تبلت هواوی میت پد 10.4

نمایشگر

در ‌میت‌پد 10.4 از یک نمایشگر 10.4 اینچی با رزولوشن 2K استفاده شده که برای محصولی در این رده، قابل قبول است. میزان وضوح و روشنایی این نمایشگر نیز در حد مطلوبی است و می‌توان محتواها را با کیفیت مناسبی مشاهده کرد.

خوشبختانه، در تست عملکرد این نمایشگر زیر نور مستقیم خورشید مشاهده شده که تصاویر با وضوح مناسبی قابل‌ رویت‌اند و در نتیجه، این تبلت می‌تواند برای آنهایی که مدام در فضاهای باز حضور دارند و از تبلت خود استفاده می‌کنند، گزینه مناسبی برای خرید باشد.

نرم‌افزار

بار نرم‌افزاری ‌میت‌پد 10.4 را اندروید 10 به دوش می‌کشد که با رابط کاربری اختصاصی هواوی یعنی EMUI 10.1 همراه شده است. اما با توجه به تحریم هواوی توسط آمریکا، این تبلت به قابلیت‌ها و سرویس‌های گوگل همانند پلی استور و یا خدماتی همچون یوتیوب، جیمیل و مپس مجهز نخواهد بود.

با این حال، هواوی گزینه‌های اختصاصی و غنی از امکانات خود را برای جبران سرویس‌های گوگل ارائه و در دل محصولات خود تعبیه کرده است. فروشگاه اپلیکیشن این شرکت تحت عنوان اپ گالری (App Gallery) شناخته می‌شود و مهندسان هواوی سعی کرده‌اند تا فاصله میان این دو فروشگاه اپلیکیشن را کم و کمتر کنند تا کاربران این شرکت بتوانند به تمامی‌اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

قابلیت‌های ارتباطی

نسخه LTE تبلیت ‌میت‌پد 10.4 از قابلیت 4G پشتیبانی می‌کند و می‌توان به راحتی از این قابلیت برای اتصاب به اینترنت بهره برد. اگرچه هواوی حرفی از سرعت مودم LTE این تبلت نزده، اما به طور کلی، مودم به کاررفته در پردازنده Kirin 810 قادر به پشتیبانی از سرعت دانلود حداکثر 1400 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود حداکثری 200 مگابیت بر ثانیه است.

علاوه بر بلوتوث 5.1، تبلت ‌میت‌پد 10.4 از وای‌فای 5 نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین این محصول از فناوری سیستم‌های ماهواره‌ای همانند GPS، Glonass، Galileo و BeiDou برخوردار است. در تست‌ها به عمل آمده روی این تبلت مشخص شد که قادر است در موقعیت‌یابی با کمک فناوری‌های فوق، بسیار دقیق عمل کند.

متاسفانه خبری از حسگر اثر انگشت در این تبلت نیست اما کاربران می‌توانند از طریق اسکن دو بعدی چهره خود، قفل دستگاه را باز کنند. این قابلیت از سرعت و دقت قابل قبولی برخوردار است. همچنین امکان آنلاک کردن دستگاه از طریق رسم الگو یا وارد کردن پین نیز برای کاربران فراهم شده است.
به لطف تعبیه چهار میکروفون و چهار اسپیکر در دل این تبلت، ‌میت‌پد 10.4 می‌تواند گزینه مناسبی برای برقراری تماس‌های تصویری باشد. همچنین در این تبلت، قابلیت FollowCam نیز تعبیه شده که در صورت فعال شدن، می‌تواند به صورت خودکار، فرد یا همان سوژه را در حین برقراری تماس تصویری دنبال کرده و روی وی فوکوس کند.

دوربین

تبلت هواوی میت پد 10.4

غالبا خریداران تبلت‌ها، انتظار بالایی از دوربین این محصولات ندارند. اما هواوی پا را فراتر از عملکرد شرکت‌های رقیب گذاشته و از دوربینی نسبتا پیشرفته در ‌میت‌پد 10.4 استفاده کرده است.

دوربین 8 مگاپیکسلی این تبلت از حداکثر رزولوشن 3264 تا 2448 پیکسل را پشتیبانی می‌کند و قادر است ویدیوهایی با رزولوشن 1080p و با نرخ 30 فریم بر ثانیه را ثبت کند. نمونه عکس‌های ثبت‌شده با این دوربین در نور طبیعی روز، نشان از عملکرد دقیق و مطلوب آن دارند. در این تصاویر، رنگ‌های دقیق به همراه جزییات مناسب مشاهده می‌شوند.

با این حال، همانند دیگر تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند، هرچه از نور محیط کم شود و تاریکی کشیده شود، کیفیت عکس‌ها افت پیدا می‌کند و نتیجه مطلوبی را به دنبال نخواهد داشت.

سخت‌افزار

تبلت هواوی میت پد 10.4

توان پردازشی ‌میت‌پد 10.4 از طریق چیپست Kirin 810 تامین می‌شود که از هشت هسته پردازشی بهره می‌برد و شامل دو هسته Cortex A76 با سرعت کلاک 2.27 گیگاهرتزی و شش هسته A55 با سرعت کلاک 1.88 گیگاهرتزی می‌شوند.

بار گرافیکی این تبلت را نیز تراشه Mali –G52 M6 به دوش می‌کشد که شش هسته گرافیکی را در خود جای داده است. خوشبختانه این پردازنده توانست در تست‌های مختلف و در اجرای اپلیکیشن‌ها، وب‌گردی، پخش موزیک و… نتایج خوبی را از خود برجای بگذارد.

هواوی، تبلت جدید خود را در دو نسخه روانه بازار کرده است؛ مدل مجهز به رم 3 و حافظه داخلی 32 گیگابایتی و رم 4 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی. هر دو نسخه، از قابلیت ارتقای حافظه تا 512 گیگابایت از طریق کارت میکرو اس‌دی برخوردارند.

طول عمر باتری

هواوی ‌میت‌پد 10.4 در شمار تبلت‌هایی با طول عمر باتری بالا جای می‌گیرد. باتری این تبلت در تست‌های مختلف، امتیازهای قابل توجهی را کسب کرده است. برای مثال، این باتری توانست در تست مرور صفحات وب تا 20 ساعت و در تست پخش ویدیو نیز تا بیش از 16 ساعت دوام بیاورد.

کلام پایانی

اگر به دنبال خریدی تبلتی میان‌رده اما با قابلیت‌ها و عملکردی فراتر از بهای پرداختی خود هستید، ‌میت‌پد 10.4 می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید باشد. آنچه این تبلت را از نمونه‌های مشابه متمایز می‌کند، پردازنده هشت هسته‌ای Kirin 810، چهار اسپیکر و چهار میکروفون، دوربین باکیفیت، طراحی امروزی و باتری قوی است که همه این موارد را یکجا، کمتر در محصولی با این قیمت و کلاس دیده‌ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا