استارتاپاینترنت

مسیریابی هوشمند ابر آروان؛ راهکاری برای زمان کندی یا ازدحام شبکه

ابر آروان به‌منظور افزایش کیفیت دسترسی کاربران نهایی، با توسعه‌ی امکان «مسیریابی هوشمند» (Smart Routing) به کسب‌وکارهای آنلاین کمک می‌‌کند تا تجربه‌ی دسترسی پایدار به محتوای سایت‌شان را فراهم کنند.

«مسیریابی هوشمند» تازه‌ترین ویژگی CDN ابر آروان، در زمان ازدحام شبکه (Network Congestion) یا کندی ارتباطات، به‌شکل خودکار از مسیرهای جایگزین استفاده می‌کند تا با انتخاب بهترین و کوتاه‌ترین مسیر برای انتقال درخواست‌ها، تجربه‌ی بهتری برای کاربران نهایی فراهم کند.

ابر آروان با در اختیار داشتن بیش از ۴۰ پاپ‌سایت در نقاط مهم ایران و جهان و سرویس‌دهی به ۵۶هزار وب‌سایت ایرانی و خارجی، روزانه به ۶ میلیارد درخواست (Request) پاسخ می‌دهد؛ در نتیجه، دید جامع و دقیقی از وضعیت شبکه و نقاط دچار مشکل در داخل و خارج از ایران در اختیار دارد. بر این اساس، ابر آروان در محصول CDN به توسعه‌ی امکان مسیریابی هوشمند پرداخته است.

مشکلات شبکه در سطح ارتباط بین اپراتورهای اینترنتی یا ازدحام ترافیکی در یک منطقه، سبب می‌شود محتوای وب‌سایت‌ها از یک یا چند منطقه‌ی جغرافیایی با کیفیت پایین‌تری دردسترس بازدیدکننده‌ها قرار گیرد. این اختلال ممکن است در لینک‌های بین‌الملل یا لینک‌های داخلی یک کشور و میان اپراتورهای اینترنتی به‌وجود بیاید. اگر مشکلات شبکه در سطح ارتباطات بین‌المللی باشد، سبب می‌شود محتوای وب‌سایت کسب‌وکارهایی که سرورهای اصلی‌شان خارج از ایران است، با کیفیت پایین به کاربران داخل ایران نمایش داده شود. اگر هم سرورهای یک کسب‌وکار داخل ایران باشد، کاربران بین‌المللی، موتورهای جست‌وجو و سایت‌های رتبه‌بندی با کیفیت پاییین‌تر آن را می‌بینند.

مسیریابی هوشمند ابر آروان فارغ از اینکه محتوای سایت در کدام دیتاسنتر یا منطقه جغرافیایی در داخل یا خارج از کشور میزبانی شود کیفیت دسترسی کاربران نهایی به محتوا را بهبود می‌بخشد. تمام ۴۰ پاپ‌سایت آروان در ایران و خارج کشور، یک شبکه‌ی یکپارچه‌ی ابری تشکیل می‌دهند تا با اطمینان بسیار بالاتر و با آزمایش تمام لینک‌ها و مسیرهای ممکن، مخاطب نهایی بتواند با بالاترین کیفیت ممکن، به محتوا دسترسی پیدا کند.

مجموعه سرورهای لبه آروان که تا پیش از این به‌شکل نقاط مستقل از یک‌دیگر فعالیت می‌کردند، با فعال‌سازی این قابلیت تبدیل به یک شبکه‌ی درهم‌تنیده و یکپارچه می‌شوند. نقاط  مختلف این شبکه‌ی یکپارچه با به‌اشتراک‌گذاری داده‌های تحلیلی از وضعیت خود، یک تصویر کلی از وضعیت ارتباطی در آن لحظه ایجاد می‌کند. با استفاده از الگوریتم‌های پیاده‌سازی‌شده، شبکه قادر است به‌شکل هوشمند بهترین مسیر را از داخل خود برای انتقال ترافیک بین مبدا و مقصد انتخاب کند.

به این ترتیب، مسیریابی هوشمند آروان یک راه سریع برای رسیدن به سرور اصلی پیدا می‌کند و ترافیک کاربر را از طریق آن مسیر جدید می‌فرستد. با استفاده از این امکان، کندی به‌وجود آمده از دید کاربران نهایی مخفی می‌ماند و ‌آن‌ها با مشکلی مواجه نمی‌شوند.

برای کسب‌وکارهایی که در ساعت‌های پیک ترافیکی تعداد درخواست بالایی دارند، یا تجربه‌ی کاربری برای‌شان اهمیت دارد، این امکان بسیار مفید خواهد بود.

اکنون ابر آروان جزو معدود عرضه‌کنندگان CDN در جهان است که این امکان فناورانه را عرضه می‌کند. ابر آروان جزو سه CDN پرکاربرد و هشتمین CDN پرترافیک جهانی است.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا