چگونهشبکه‌های اجتماعی

۸ راهکار برای رفع مشکل نوتیفیکیشن‌ در اینستاگرام

اینستاگرام این روزها به یکی از پرکاربردترین شبکه‌های اجتماعی نزد کاربران جهانی تبدیل شده و روزانه میلیون‌ها پست‌‏، استوری، لایک و کامنت در این پلتفرم به اشتراک گذاشته می‌شود.

در این بین، دریافت نوتیفیکشن‌ها یا همان اعلان‌ها برای اطلاع از آخرین اتفاقات در این شبکه اجتماعی، قابلیتی کاربردی و کلیدی محسوب می‌شود. بدین معنی که با نمایش نوتیفیکیشن‌ها، کاربر می‌تواند بدون نیاز به باز کردن اپلیکیشن، به اطلاعاتی از اکانت خود دست یابد.

اما در مواقعی هم ممکن است این نوتیفیکشن‌ها، ظااهر نشوند که در اینجا باید چندین راه‌حل را برای رفع این مشکل امتحان کرد. در ادامه قصد داریم تا به چند نمونه از این موارد اشاره کنیم.

اجازه دادن به اینستاگرام برای نمایش نوتیفیکیشن در گوشی

فعال کردن دریافت نوتیفیکیشن در گوشی‌های آیفون

  • اپلیکیشن Settings را روی گوشی خود اجرا کرده و روی بخش Notifications تپ کنید

۸ راهکار برای رفع مشکل نوتیفیکیشن‌های اینستاگرام

  • در بخش Notification Style، اینستاگرام را پیدا و روی آن تپ کنید
  • روی اسلایدری که در مقابل Allow Notifications قرار گرفته، تپ کنید تا فعال شود. (به زنگ سبز تغییر می‌یابد)

۸ راهکار برای رفع مشکل نوتیفیکیشن‌های اینستاگرام

فعال کردن دریافت نوتیفیکیشن در گوشی‌های اندروید

  • وارد اپلیکیشن Settings شده و روی Apps & notifications تپ کنید
  • اپلیکیشن اینستاگرام را از فهرست برنامه‌ها پیدا کنید
  • روی Notifications و بعد از آن روی اسلایدری که در کنار گزینه All Instagram Notifications تپ کنید. با فعال شدن نوتیفیکیشن‌ها، این اسلایدر به رنگ آبی و سفید تغییر پیدا می‌کند

فعال کردن نوتیفیکیشن در اپلیکیشن اینستاگرام

برای فعال کردن نوتیفیکیشن اینستاگرام در گوشی‌های اندروید و آیفون باید:

  • وارد اپلیکیشن اینستاگرام شده و سپس روی آیکون پروفایل خود تپ کنید
  • روی دکمه منو در قسمت بالایی و سمت راست صفحه تپ کنید (به شکل سه خط افقی) و بعد از آن روی Settings تپ کنید

۸ راهکار برای رفع مشکل نوتیفیکیشن‌های اینستاگرام

  • در اینجا باید Notifications را انتخاب کنید

۸ راهکار برای رفع مشکل نوتیفیکیشن‌های اینستاگرام

 

  • حال می‌توانید روی انواع نوتیفیکیشن‌ها تپ کرده و تنظیمات آن را تغییر دهید. برای مثال، در بخش Posts, Stories and Comments می‌توانید نوتیفیکیشن‌های لایک را به طور کامل غیرفعال کنید

پاک کردن کش اینستاگرام

یکی دیگر از راهکارهایی که می‌توان به حل مشکل نمایش نوتیفیکیشن‌ها کمک کند، پاک کردن کش (Cache) اینستاگرام است. با این کار می‌توانید فضای خالی بیشتری را برای دستگاه خود به ارمغان آورید. برای این منظور کاربران آیفون می‌توانند اپلیکیشن اینستاگرام را حذف کنند. کاربران اندروید نیز می‌توانند از طریق مراجعه به بخش تنظیمات دستگاه خود نسبت به حذف کش اقدام کنند.

چک کردن حالت‌های Do Not Disturb و Low Power

فراموش نکنید که فعال بودن حالت‌های Do Not Disturb و Low Power از نمایش نوتیفیکیشن‌ها جلوگیری کند. حالت Do Not Disturb در گوشی‌های اندروید و آی او اس، مانع از نمایش هرگونه نوتیفیکیشن اعم از تماس، پیام و اعلان‌های مربوط به اپلیکیشن‌هایی همچون اینستاگرام می‌شود. همچنین  با فعال شدن حالت Low Power در گوشی‌ها، به طور موقت از نمایش نوتیفیکیشن‌ها جلوگیری می‌شود.

چک کردن اتصال اینترنت

شاید ابتدایی‌ترین و ساده‌ترین نکته در مواجهه با مشکل نمایش نوتیفیکیشن، چک کردن اتصال اینترنت دستگاه باشد. همانطور که می‌دانید نوتیفیکیشن‌های اینستاگرام زمانی نمایش داده می‌شود که دستگاه به اینترنت متصل باشد.

به‌روزرسانی یا نصب مجدد اپلیکیشن اینستاگرام

بارها مشاهده شده که کاربران نسخه‌های قدیمی‌اینستاگرام، قادر به دریافت نوتیفیکیشن‌ها نیستند. بنابراین، به‌روزرسانی به موقع علاوه بر رفع این مشکل، می‌تواند دیگر باگ‌های احتمالی اپلیکیشن را نیز برطرف و تجربه بهتری از کار با این شبکه اجتماعی را برایتان فراهم کند.

اگر با به‌روزرسانی اپلیکیشن، مشکل همچنان پابرجا بود شاید با حذف و نصب مجدد برنامه بتوانید نوتیفیکیشن‌ها خود را مشاهده کنید.

به‌روزرسانی سیستم عامل دستگاه

راهکاری دیگری که می‌توان به رفع مشکل عدم نمایش نوتیفیکیشن‌ها کمک کند، به‌روزرسانی سیستم عامل دستگاه به نسخه‌های جدید است. همانند آپدیت برنامه‌ها، این کار می‌تواند به رفع باگ‌ها و همچنین اضافه شدن ویژگی‌های جدید ختم شود.

ریستارت گوشی

اگر همچنان این مشکل پابرجا بود، شاید با ریستارت کردن گوشی بتوانید بار دیگر نوتیفیکیشن‌های اینستاگرام را روی دستگاه خود دریافت کنید.

نوشته های مشابه

‫2,008 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا