چگونه

چگونه لوکیشن خود را در واتس‌اپ، تلگرام و دیگر اپ ها برای دیگران بفرستیم؟

ارسال لوکیشن در واتسپ، تلگرام، گوگل مپز، اینستاگرام، پیامک و ...

ارسال لوکیشن به جای آدرس دادن شفاهی، یکی از بهترین راه ها برای راهنمایی افرادی است که مایلیم موقعیت مکانی ما را پیدا کنند. برای این کار می توانیم موقعیت مکانی خود را از طریق اپلیکیشن های مختلفی اعم از واتس اپ، تلگرام، گوگل مپ، پیامک و … برای افراد ارسال کنیم. حتی گاهی افراد مایلند لویکشن شان بر روی پست های اینستاگرامی شان درج شوند. روند ارسال لوکیشن در تمامی برنامه های فوق تا حد زیادی شبیه یکدیگر است. اما در ادامه، به صورت جداگانه روش ارسال لوکیشن در هر کدام از برنامه ها را همراه با تصویر آموزش می دهیم.

امکان ارسال لوکیشن فعال و لحظه ای (Live Location) یکی از امکانات جدیدی است که برخی از اپلیکیشن ها از آن پشتیبانی می کنند. با ارسال لوکیشن لایو، حتی اگر موقعیت مکانی شما تغییر کند و به مکان های مختلفی حرکت کنید، شخص باز هم می تواند موقعیت شما در آن لحظه را بر روی نقشه مشاهده و دنبال کند.

ارسال لوکیشن در واتس اپ

ارسال لوکیشن واتس اپ برای  شما ممکن است کار بسیار راحتی باشد اما همزمان می‌تواند برای برخی دیگر هم سوال باشد.

این روزها بر روی بحث امنیت اطلاعات و حفاظت از حریم خصوصی کاربران همانند عدم سوءاستفاده از موقعیت مکانی آن‌ها تاکید ویژه‌ای می‌شود. اما گاهی اوقات ممکن است کاربران بخواهند موقعیت جغرافیایی خود را با خانواده، دوستان و یا هر فرد دیگری به اشتراک بگذارند.

اینجاست که قابلیت‌هایی همچون اشتراک موقعیت مکانی در برخی اپلیکیشن‌ها می‌تواند مفید واقع شود. واتس‌اپ نیز یکی از این پلیکیشن‌هاست که در ادامه برآنیم با نحوه اشتراک موقعیت جغرافیایی از طریق این اپلیکیشن پیام‌رسان آشنا شویم. برای ارسال لوکیشن در واتس اپ  کافی‌ست مراحل زیر را دنبال کنید:

  • نرم افزار واتس‌اپ را بر روی گوشی خود اجرا کنید
  • روی علامت + در قسمت پایینی و سمت چپ صفحه ضربه بزنید
  • گزینه Locaton را انتخاب نمایید

چگونه موقعیت مکانی خود را در واتس برای دیگران بفرستیم؟

  • در اینجا، نقشه نمایان می‌شود و می‌توانید موقعیت مکانی خود را مشاهده کنید
  • اگر موقعیت‌تان را تایید می‌کنید، بر روی گزینه Send Your Current Location تپ کنید
  • با انتخاب این گزینه، موقعیت شما در قالب یک پیام به شخص مخاطب مورد نظر شما ارسال می‌شود

ارسال لوکیشن لحظه در واتس اپ

واتس‌اپ امکان دیگری را نیز در قالب ویژگی  Share Live Location  یا ارسال لوکیشن لحظه برای کاربران خود فراهم کرده است.

این قابلیت نیز برای اشتراک موقعیت مکانی است اما با این تفاوت که برای موقعیت‌هایی به کار می‌رود که ممکن است شما برای مدت طولانی در آن منطقه نباشید و جابجا شوید. در این حالت، واتس‌اپ موقعیت شما را به طور مداوم رصد کرده و با بروزرسانی‌هایی که انجام می‌دهد، محل دقیق قرارگیری‌تان را برای شخص مخاطب ارسال می‌کند. برای استفاده از این قابلیت، می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید:

  • نرم افزار واتس‌اپ را بر روی گوشی خود اجرا کنید
  • روی علامت + در قسمت پایینی و سمت چپ صفحه ضربه بزنید
  • گزینه Loction را انتخاب نمایید

چگونه موقعیت مکانی خود را در واتس برای دیگران بفرستیم؟

  • در اینجا، نقشه نمایان می‌شود و می‌توانید موقعیت مکانی خود را مشاهده کنید
  • بر روی گزینه Share Live Location کلیک کنید. در اینجا می‌بایست به واتس‌اپ اجازه دهید تا به موقعیت‌تان دسترس داشته باشد. اگر تاکنون این اجازه را نداده‌اید، می‌بایست آن را فعال کنید
  • بعد از صدور اجازه، در این مرحله باید زمان مورد نظر برای اشتراک‌گذاری موقعیت خود را مشخص کنید
  • با انجام مراحل فوق، موقعیت شما در قالب یک پیام به شخص مخاطب مورد نظر شما ارسال می‌شود
  • قابلیت اشتراک موقعیت به صوت زنده، پس از اتمام زمان تعیین‌شده غیرفعال می‌شود. این امکان نیز برای کاربران فراهم شده تا در صورت تمایل، این ویژگی را به صورت دستی و با انتخاب گزینه Stop Sharing غیرفعال کنند

چگونه موقعیت مکانی خود را در واتس برای دیگران بفرستیم؟

 

ارسال لوکیشن از طریق تلگرام

برای ارسال لوکیشن از طریق تلگرام نیز باید روندی مشابه ارسال لوکیشن از طریق واتسپ را طی کرد.

برای ارسال موقعیت مکانی خود از طریق تلگرام، ابتدا وارد محیط تلگرام شوید. صفحه چت خود با شخصی که مایلید لوکیشن خوذ را برای وی بفرستید باز کنید.

ارسال لوکیشن در تلگرام

در کنار کادر مربوط به تایپ پیام، علامت +  و یا گیره را بزنید.

فرستادن لوکیشن در تلگرام

پس از آن، در صفحه باز شده، علامت سبز رنگ مربوط به لوکیشن (Location) را انتخاب کنید.

ارسال لویکشن لایو در تلگرام

در صفحه جدیدی که باز شده، دو گزینه برای شما نشان داده می شود. در صورتی که می خواهید موقعیت مکانی فعلی خود را برای فرد مورد نظر بفرستید، گزینه اول یعنی Send my current location  را انتخاب کنید.

در صورتی که میخواهید لوکیشن شما به صورت لایو یا زنده برای فرد ارسال شود و آن فرد بتوان در هر لحظه تغییر لوکیشن شما را متوجه شود، گزینه دوم یعنی Share My Live Location for .. را انتخاب کنید. بدین ترتیب در حالی که شما حرکت می کنید، موقعیت مکانی شما به صورت لحظه ای و متغیر برای آن شخص قابل مشاهده است.

ارسال لوکیشن از طریق پیامک یا SMS

علاوه بر امکان ارسال لوکیشن از طریق پیامرسان های گوناگون مانند تلگرام، واتسپ و …، از طریق پیامک یا SMS نیز می توان برای دیگران لوکیشن فرستاد. انجام این کار بسیار ساده است و روندی مشابه دیگر پیامرسان ها دارد.

برای این کار کافی است علامت مربوط به ضمیمه کردن که در کنار کادر تایپ متن قرار دارد را بزنید. این علامت ممکن است در گوشی های مخنلف شکل های گوناگونی داشته  باشد. مثلا ممکن است به شکل یک گیره و یا علامت + باشد.

انتخاب لوکیشن برای ارسال با پیامک

پس از انتخاب این گزینه، کادری باز می شود که در زبانه های گوناگون، امکان انتخاب عکس از گالری، عکس از دوربین و … را می دهد. یکی از گزینه های مشابه با علامت مکان نما مشخص شده که مخصوص ارسال لوکیشن است. با انتخاب این بخش نقشه به نمایش در می آید.

ارسال لوکیشن با پیامک

می توانید از طریق انتخاب خودکار لوکیشن و یا انتخاب دستی، لوکیشن مورد نظر را انتخاب و تایید کنید.

ارسال اوکیشن از طریق اس ام اس

سپس متن را ارسال کنید.

به همین سادگی لینک لوکیشن شما برای فرد مورد نظر ارسال می شود و شخص می تواند با کلیک بر روی آن لینک، موقعیت مکانی شما را متوجه شود.

ارسال لوکیشن در گوگل مپ

برای اینکه بتوانید لوکیشن خود را از طریق گوگل برای کسی ارسال کنید تا راحت تر بتواند شما را پیدا کند، باید ابتدا Location گوشی خود را روشن کنید.

وارد برنامه گوگل مپ شوید.

اشتراک لوکیشن با گوگل مپ

در صفحه برنامه گوگل مپ، بر روی نقطه آبی رنگی که نشان دهنده لوکیشن فعلی شماست بزنید. از منو ظاهر شده، گزینه Share Location  را بزنید. (در صورتی که اولین بار است قصد ارسال بوکیشن از طریق گوگل مپ را داشته باشد، از شما خواسته می شود تا با وارد کردن رمز ایمیل خود، هویت خود را تایید کنید).

 

ارسال لوکیشن لایو در گوگل مپ

  • چنانچه قصد دارید لوکیشن فعال (لایو) شما طی مدت مشخصی برای فرد مورد نظر نمایش داده شود، زمان مورد نظر مثلا یک ساعت را انتخاب کنید. با استفاده از علامت های مثبت و منقی می توانید می زان این زمان را کم و زیاد کنید.
  • چنانچه می خواهید لوکیشن لحظه ای شما تا زمان غیرفعال کردن نمایش آن توسط خودتان، برای شخص نمایش داده شود، گزینه Until you turn this off  را انتخاب کنید.

پس از تایید حالت مورد نظر، نام فردی که میخواهید لوکیشن خود را با وی به اشتراک بگذارید از لیست انتخاب کنید. مثلا لیست مخاطبان جیمیل و یا پیامک ها.

ارسال لوکیشن برای افراد با گوگل مپ

 

علاوه بر امکان ارسال لوکیشن گوگل مپ از طریق اپ های نمایش داده شده، می توانید لینک لوکیشن خود را کپی کرده و در کلیپ برد گوشی ذخیره کنید. با این کار می توانید لینک لوکیشن خود را در هر جا که بخواهید کپی کنید.

درج لوکیشن در پست های اینستاگرام

گاهی افراد مایلند تا  پس از گذاشتن پست در اینستاگرام، موقعیت مکانی یا لوکیشن در بالای پست ذکر شود. برای این کار کافی است هنگام درج پست، علامت + پایین صفحه را بزنید.

درج لوکیشن در پست اینستاگرام

 

در صفحه باز شده، گزینه Add Location را که در تصویر بالا نیز نشان داده شده است انتخاب کنید. موقعیت مکانی مورد نظر خود را از روی نقشه و یا لوکیشن های از یپش تعریف شده انتخاب کنید. در صورت تمایل، نامی که دوست دارید برای آن لوکیشن نمایش داده شود را ذکر کنید و تایید را بزنید.

با درج این پست در صفحه اینستاگرام شما، لوکیشن مورد نظر در بالای آن پست نمایش داده می شود.

نوشته های مشابه

‫1,082 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا