ایراناینترنتتجارت

خدمات ابری ابر دراک؛ راهکاری عالی برای رشد کسب‌وکارهای ایرانی

آیا می‌دانید ۷۴ درصد از شرکت‌های کوچک و بزرگ در سراسر جهان زیرساخت‌های ابری را جایگزین زیرساخت‌های سنتی کرده‌اند؟ انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری بالا و از همه مهم‌تر صرفه‌جویی در هزینه‌ها از جمله مواردی است که سازمان‌ها را به سمت مهاجرت ابری سوق می‌دهد. البته برای استفاده از خدمات ابری باید به سراغ ارائه‌دهنده‌ای معتبر با متخصصان باتجربه بروید. ابر دراک یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه سرویس‌های ابری است که با هدف ایجاد زیرساخت امن، پایدار و هوشمند برای کسب‌وکارهای ایرانی شکل گرفت. در این مقاله قصد داریم به بررسی خدمات ابری ابر دراک به‌عنوان یک شرکت فعال در حوزه تکنولوژی بپردازیم. اگر برای توسعه کسب‌وکار خود به یک سرویس ابری باکیفیت، قابل اعتماد، داده‌محور و علمی نیاز دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

سرویس CDN ابر دراک؛ راهکاری برای بهبود سرعت و امنیت توزیع محتوا

شبکه توزیع محتوا (CDN) گروهی از سرورهای متصل به هم است که در سراسر جهان یا در یک منطقه پراکنده شده‌اند. CDN با ارائه محتوا به کاربر از نزدیک‌ترین نقطه، سرعت توزیع محتواهای وب‌سایت و وب‌اپلیکیشن را افزایش می‌دهد؛ ضمن اینکه سرویس‌های CDN ابری با جلوگیری از حملات DDoS به بهبود امنیت وب‌سایت نیز کمک می‌کنند. از جمله ویژگی‌ها و مزایای CDN ابر دراک می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • شبکه جهانی قدرتمند: CDN ابر دراک با ۴۲ پاپ (PoP) در سراسر جهان از قدرتمندترین شبکه‌های جهانی محسوب می‌شود که با قابلیت مقیاس‌پذیری در لحظه، نرخ تاخیر (TTFB) را کاهش داده و به بهبود تجربه کاربری کمک می‌کند.
  • تحویل بلادرنگ ترافیک: سرورهای لبه CDN پهنای باند را برای سرویس‌های بلادرنگ (Real-Time) مانند OTT و VoD به‌طور چشمگیری افزایش می‌دهند و باعث بهبود تجربه کاربری می‌شوند.
  • امنیت داخلی: شبکه CDN ابر دراک با امنیت یکپارچه و با استفاده از مکانیزم‌های امنیتی از وب‌سایت شما در برابر حملات DDoS محافظت می‌کنند. همچنین با استفاده از خدمات رایگان و سازمانی SSL ابر دراک می‌توانید از امنیت اپلیکیشن‌ها و تبادل داده‌ها از طریق اینترنت مطمئن شوید.
  • امکان بررسی لحظه‌ای داده‌ها: شبکه توزیع محتوای ابر دراک امکان دسترسی به داده‌های خام و ابزارهای مفید برای مدیریت تحویل محتوا را برایتان فراهم می‌کند.
  • زیرساخت دوپشته (Dual Stack): شبکه توزیع محتوای ابر دراک با پشتیبانی از IPv6، امکان دسترسی به محتوای وب را از طریق هر دو پروتکل IPv4 و IPv6 برای کاربران سرویس آنلاین شما فراهم می‌کند. بهره‌مندی از زیرساخت Dual Stack باعث بهبود عملکرد و دسترسی بهتر به محتوای وب می‌شود.

برای آشنایی بیشتر با سرویس CDN ابر دراک وارد صفحه شبکه توزیع محتوا در سایت این مجموعه شوید. با مراجعه به این صفحه انواع پلن‌های رایگان و پیشرفته CDN را مشاهده خواهید کرد که با مقایسه امکانات آن‌ها می‌توانید بهترین پلن را انتخاب کنید.

سرور ابری دراک؛ زیرساختی ایمن و هوشمند با پایداری بالا

سرور ابری نوعی زیرساخت اینترنتی است که منابع محاسباتی را برای کاربران از راه دور تامین می‌کند. با استفاده از سرورهای ابری بدون نیاز به تامین و نگهداری سخت‌افزارها و سرورهای فیزیکی، به منابعی مانند CPU، RAM و فضای ذخیره‌سازی دسترسی پیدا می‌کنید. به‌این‌ترتیب شما می‌توانید سرورهای ابری را در هر نقطه از جهان راه‌اندازی کنید. ابر دراک به‌عنوان یکی از برترین ارائه‌دهندگان سرور ابری در ایران، از مراکز داده (Data centers) آمریکا، آلمان، ایران و فنلاند سرویس‌های سرور ابری ارائه می‌دهد. از جمله مزایای استفاده از سرور ابری دراک می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

صرفه‌جویی در هزینه‌ها با قیمت‌گذاری به‌صرفه

سرورهای ابری نیاز به تامین تجهیزات و نیروی انسانی را برای تعمیر و نگهداری از سرورهای فیزیکی تا حد قابل توجهی از بین می‌برند. به‌طوری‌که برای استفاده از این سرویس رایانش ابری فقط کافی است برای قدرت و منابع محاسباتی مورد نیازتان هزینه بپردازید. از طرفی سرور ابری نیازی به هزینه مداوم برای نگهداری، پیکربندی و به‌روزرسانی ندارد؛ زیرا شرکت ارائه‌دهنده موظف به انجام به‌روزرسانی‌های امنیتی است.

تامین امنیت سرور ابری

هنگام استفاده از سرور ابری دراک این قابلیت برای شما فراهم شده است که در صورت آلوده شدن به بدافزار، با یک اسنپ‌شات از VPS، آن را به حالت قبل برگردانید. از طرفی تیم پشتیبانی و توسعه این مجموعه همواره نظارت کاملی بر فعالیت سرورها دارند و آماده ارائه خدمات پشتیبانی و مشاوره هستند.

مقیاس‌پذیری؛ کاهش و افزایش منابع محاسباتی در صورت نیاز

کاربران ابر دراک می‌توانند منابع محاسباتی و ذخیره‌سازی خود را بر اساس نیازهای لحظه‌ای خود کاهش یا افزایش دهند. ازهمین‌رو به‌راحتی می‌توانید برای ارتقای حافظه یا فضای ذخیره‌سازی خود اقدام کنید. مقیاس‌پذیری سرور ابری بهترین قابلیت برای سازمان‌هایی با نیازهای نوسانی در طول زمان است.

پشتیبانی سرورهای خارجی ابر دراک از IPv6

ابر دراک امکان فعال شدن IPv6 را برای سرورهای ابری خارج از ایران خود فراهم کرده است. با فعال‌سازی IPv6، کاربران می‌توانند ضمن استفاده از سرور ابری با IPv4، از جدیدترین نسل پروتکل اینترنت نیز بهره‌مند شوند. کلیه کاربران فعلی و جدید سرورهای ابری دراک می‌توانند به‌صورت رایگان IPv6 را روی سرویس خود فعال کنند. به‌این‌ترتیب امکان بهره‌مندی از سرور ابری با IPv4 و IPv6 به‌صورت هم‌زمان برای کاربران فراهم می‌شود.

با سایر خدمات ابری ابر دراک آشنا شوید!

علاوه‌بر دو سرویس مطرح و برجسته ابر دراک (CDN و سرور ابری)، این مجموعه از همان سال‌های ابتدایی فعالیت خود تا کنون به ارائه محصولات کاربردی در حوزه خدمات ابری می‌پردازد. از جمله سایر خدمات مجموعه دانش‌بنیان ابر دراک می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • سرویس DNS ابری
  • گواهی‌نامه SSL/TLS
  • سرویس جلوگیری از حملات DDoS
  • پلتفرم ابری ویدئو شامل پخش زنده (Live Streaming)، میزبانی ویدئو (VoD) و تبدیل فرمت
  • نظارت و تحلیل داده‌ها شامل گزارش تحلیلی، گزارش سالیانه و نظارت بر داده‌ها

مدیریت کسب‌وکار با هزینه پایین و امنیت بالا؛ با خدمات ابری ابر دراک

تضمین امنیت، پایداری و هزینه به‌صرفه از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین ارائه‌دهنده سرویس ابری است که هنگام خرید CDN و سرور ابری باید به آن توجه کنید. شرکت دانش‌بنیان ابر دراک از سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را با ارائه سرویس CDN آغاز کرد و در سال ۱۴۰۱ از سرور ابری (IaaS) رونمایی کرد. در حال حاضر شبکه توزیع محتوای ابر دراک اولین CDN ایرانی با پشتیبانی از IPv6 است که به‌طور هم‌زمان از دو پروتکل IPv4 و IPv6 پشتیبانی می‌کند.

مسیر شکل‌گیری و توسعه ابر دراک از دانشگاه شیراز شروع شد و هم‌اکنون این مجموعه با وجود مدیران آکادمیک و متخصصان باتجربه همه تلاش خود را در راستای کمک به کسب‌وکارهای ایرانی برای بهره‌مندی از زیرساختی امن، هوشمند و پایدار به کار می‌گیرد. ابر دراک با وجود بیش از ۴۰ پاپ‌سایت در ایران و سراسر جهان، به نیازهای بیش از ۵هزار مشتری پاسخ می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت ابر دراک به آدرس derak. cloud مراجعه کنید یا با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۱۴۱۹۷ تماس بگیرید. کارشناسان ابر دراک آماده پاسخ‌گویی به سوالات شما عزیزان هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا