تکنولوژی

دوچرخه‌های الکتریکی Cowboy به سیستم تشخیص تصادف مجهز ‌می‌شوند

شرکت Cowboy که در زمینه تولید دوچرخه‌های الکتریکی فعالیت دارد، در تلاش است تا بتواند امکان تشخیص تصادف را تا پایان سال جاری میلادی به نمونه‌های تولیدی خود اضافه کند.

به گفته ین شرکت، قابلیت مذکور فعلا در مرحله تست و ارزیابی قرار دارد و عملکرد آن روی هزار دوچرخه در حال بررسی است. قرار است که این ویژگی به صورت رایگان برای دوچرخه‌های الکتریکی Cowboy 2 و Cowboy 3 عرضه شود.

طبق آخرین اطلاعات، دوچرخه‌های مجهز به این سیستم، قادر خواهند بود تا با کمک سنسورهایی که روی آن‌ها تعبیه شده، افتادن احتمالی سرنشین را از دوچرخه تشخیص دهند. در اینجا اگر کاربر ظرف یک دقیقه، سالم بودن خود را به سیستم تعبیه‌شده اطلاع ندهد، به صورت خودکار با دو نفر از افراد که به اصطلاح مخاطبان اورژانسی نامگذاری شدند، تماس گرفته خواهد شد.

اگر کاربر گوشی خود را به همراه نداشته باشد و یا دوچرخه الکتریکی نتواند با اپلیکیشین Cowboy ارتباط برقرار کند، از سیم‌کارت داخلی دوچرخه برای اطلاع دادن به آن دو فرد کمک گرفته خواهد شد. این قابلیت همچنین با استفاده از امکان GPS، موقعیت سرنشین دوچرخه را نیز برای این دو فرد ارسال خواهد کرد.

سیستم تشخیص تصادف از جمله قابلیت‌های کلیدی و مورد انتظار برای موتورها و همچنین دوچرخه‌های الکتریکی به شمار ‌می‌روند که وجود آن ‌می‌تواند در بسیاری از مواقع، جان انسان‌ها را نجات دهد. Cowboy با اضافه کردن چنین قابلیتی، سعی دارد تا خود را یک سروگردن بالاتر از رقبایی همچون VanMoof نشان دهد که در این زمینه فعالیت دارد.

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا